IPTV slecht beeld met Nexbox a95x

Peter77

Forumlid
14 dec 2016
5
0
1
57
Hallo ik zit met het volgende probleem, ik en mijn vader hebben beide een Nexbox a95x 2gb.
Als ik via IPTV naar een film of bijvoorbeeld naar Fox sport kijk dan zijn de SD zenders net als je analoog kijkt slecht (begrijpelijk),
maar als ik naar een HD zender kijk dan is het beeld licht schokkend, op de pc heb ik hier geen last van.
Het kastje is met LAN aansluiting, en de internetsnelheid is 140 Mbps.

Gegevens van de Nexbox a95x zijn:
Android 6.0 Marshmallow
CPU Amlogic S905X Cortex A53 Processor 1.5GHz
GPU Penta-Core ARM Mali-450
RAM 2GB DDR3
ROM 16GB EMMC

Zelf heb ik Kodi 16.1 vervangen voor Kodi v17 krypton, maar dit hielp ook niet.
Als ik een film in Exodus kijk dan is het beeld echt als HD.
Bij Rapid heb ik een 24 uurs test om gratis IPTV te kijken.

Wie o wie kan mij hiermee helpen!!!!!!!
 
Ben ook wel nieuwsgierig wat de oorzaak is, hoor dat vaker en vraag me af of dat nou hardware beperking is of een add on die dwars ligt, ik las laatst ergens over 2 add ons (namen weet ik zo snel niet) die eenmaal uitgezet het buffer probleem oplosten.
 
Ben ook wel nieuwsgierig wat de oorzaak is, hoor dat vaker en vraag me af of dat nou hardware beperking is of een add on die dwars ligt, ik las laatst ergens over 2 add ons (namen weet ik zo snel niet) die eenmaal uitgezet het buffer probleem oplosten.
Anders ben ik wel nieuwsgierig....heb net nieuwe kodi 17 beta 7 op m'n laptop gezet en daar schokken de beelden op hd ook op voor de rest geen andere addon geïnstalleerd
 
Ik heb het zelfde kastje en had ook vaak een schokkerig beeld,ik heb de setting in kodi veranderd 4K en 25 fps deze stond op 60 fps en nu is het schokken afgelopen,dus misschien helpt dit?
 
Ik ben zelf reseller van Rapid TV. Ik verkoop de A95x boxen en mijn ervaringen en van klanten zijn zeer goed.

Mijn advies kijk niet via kodi. Installeer het programma perfect player. Gratis in de playstore. Dan moet je bij playback kiezen voor hardware decoding. Bij server kun je de m3u file als bestand uitlezen. Let wel dat je de m3u plus hebt gekregen.
Bij rapid zelf kun je alleen creditcard betalen. Bij mij betaal je iets meer maar kun je met PayPal en via site ideal betalen.

Ik hoop dat mijn antwoord zo geplaatst mag worden. Anders hoor ik het graag.

Grt Ivo
 
Hallo Ivo,

Bedankt voor je reactie, en iptv samen met perfect player werkt perfect alleen moest ik het beeld resolutie wel iets lager zetten
om te voorkomen dat het beeld gaat schokken.
Als ik een proef abonnement van 24 uur neem dan heb ik bij Fox Sports Eredivisie alleen Sports 1 en Sports 2 in HD
de andere kanalen van Sports zijn in SD en het beeldkwaliteit hiervan is niet zo mooi.
Weet jij misschien waar ze alle kanalen van Fox Sports in HD hebben en dat voor een schappelijke prijs?

Mvg,
Peter
 
Hallo Ivo,

Bedankt voor je reactie, en iptv samen met perfect player werkt perfect alleen moest ik het beeld resolutie wel iets lager zetten
om te voorkomen dat het beeld gaat schokken.
Als ik een proef abonnement van 24 uur neem dan heb ik bij Fox Sports Eredivisie alleen Sports 1 en Sports 2 in HD
de andere kanalen van Sports zijn in SD en het beeldkwaliteit hiervan is niet zo mooi.
Weet jij misschien waar ze alle kanalen van Fox Sports in HD hebben en dat voor een schappelijke prijs?

Mvg,
Peter
Ik weet dat filmspeler.nl en moviestreamer HD+ aanbieden. Ik ben nog aan het uitzoeken waar die stream vandaan komt.

Rapid heeft idd allen fox 1 en 2 hd. Ik heb het via een scaler in mijn versterker lopen onkyo 5010 dus ik merk dat niet zo.