Iptv via WIFI stabiel? OF toch beter werken met kabel?

romano1990

Actief
17 jan 2017
28
5
6
33
Hoi,
Vandaag begonnen met aansluiten van de iptv bij een neef op de tv (LG) dus direct via de App op de TV. nu heeft hij een tele 2 abbo met 50 mbit. 5 mbit upload.
Zijn tv is aangesloten via een Wi-Fi netwerk. Nu elke keer als ik een kanaal opstart freezt hij ong 5 a 7 sec en dan loopt hij door.
Bij mij thuis heb ik ook een LG tv alleen aangesloten met de kabel, hier heb ik geen problemen. Ligt dit dan toch aan het WIFI netwerk?
Hij gebruikt gewoon het standaard modem van Telfort als router.

Dus denk dat het toch mis gaat met het wifi netwerk? of kan het nog iets anders zijn?
 
Waarschijnlijk ligt het aan de wifi ja.
Hij moet bij opstarten van het kanaal even bufferen , en dat gaat blijkbaar traag via het wifi netwerk daar.
 
Waarschijnlijk ligt het aan de wifi ja.
Hij moet bij opstarten van het kanaal even bufferen , en dat gaat blijkbaar traag via het wifi netwerk daar.
Klopt idd, zie ook dat hij dan die 5 a 7 sec op bufferen blijft staan, en dat hij erna door springt, Niet bij alle kanalen doet hij dat. Dus deze week toch even een Internet kabeltje erop leggen. maar 50 mbit is genoeg kwa internet snelheid toch?
 
Wat je ook nog kan proberen is de wifi van de modem van telfort op 5ghz zetten als deze dit ondersteund staat standaard op 2.4 ghz maar je zit op wifi en de rest van de buurt waarschijnlijk ook en dan zit je veelal op hetzelfde kanaal

Succes nog even
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Houdt er wél rekening mee dat het iptv apparaat of app vaak wel concurrentie heeft op hetzelfde WiFi netwerk van andere apparatuur, stel je hebt ip cameras, babyfoons, tablets, verzin het maar, alles wat via wifi gaat deelt de snelheid met elkaar. En als je wifi op een kanaal zit waar je buren boven, onder en achter ook op zitten wil dat ook je snelheid beïnvloeden, dus áls het met een rj45 lan kabel kán altijd doen , ik heb hier zelf bijna niks met wifi , elke keer als ik lan porten te kort kom koop ik via marktplaats gewoon een FritzBox erbij en heb ik weer 3 extra poorten en is het wifi versterkt etc.
 
Laatst bewerkt: