Opgelost IPTV vs Je kabelboer.

Slikt

VIP
1 mei 2017
1.500
987
216
Heb al zo’n 10 jaar geen abbo meer bij de kabelboer, dus wou het volgende eens weten.
- is er merkbaar verschil in kwaliteit mtt beeld?
- Heb je nog altijd zo’ n losse decoder nodig bij de kabelboer of werken deze ook met apps die je op elke os kunt install?
- is een epg standaard, of hoe werkt dat tegenwoordig met kabel?
-Wat is het prijsverschil gemiddeld als je wat film/sport pakketten afneemt?
-Is er op de kabel een vod dienst?
-Hoe nieuw is het aanbod van evt vod?
- Als je bv ziggo hebt, telt het verbruik op je mobiel dan mee, of zijn hier speciale abbo’s voor zodat je als klant van ziggo icm een gsm abbo onbeperkt kunt kijken?
 
Heb al zo’n 10 jaar geen abbo meer bij de kabelboer, dus wou het volgende eens weten.
- is er merkbaar verschil in kwaliteit mtt beeld?
Ik heb ziggo naast IPTV ziggo is een stuk mooier beeld dan IPTV dus ja er is verschil.
- Heb je nog altijd zo’ n losse decoder nodig bij de kabelboer of werken deze ook met apps die je op elke os kunt install?
Apps op elk OS niet vb Ziggo go kan wel op windows,iOS, Android Telefoon/tablet maar niet op android TV kan wel maar werkt niet goed. Nu weet ik wel dat ze er mee bezig zijn maar goed.
- is een epg standaard, of hoe werkt dat tegenwoordig met kabel?
EPG is standaard teminste ik kijk via Horizonbox, of CI+ module daar zit bij beide een EPG.
-Wat is het prijsverschil gemiddeld als je wat film/sport pakketten afneemt?
Prijzen verschillen per aanbieder, Fox sports eredivisie is bij ziggo: 17,95 en compleet 24,95 pm.
Bij KPN zijn deze prijzen weer lager aangezien hun sponsor zijn van de eredivisie en betaal je : vanaf 1 feb 9,99 voor eredivisie en compleet 15.
Ziggo sports bij ziggo en KPN: 15 euro per maand
Maar heb je KPN of vodafone mobiel abbonement kan je weer sommige pakketten gratis krijgen (zie websites voor info).
-Is er op de kabel een vod dienst?
Ja, wel als je via een kastje kijkt of CI+ module. Hoeveel? Dat ligt er puur aan welk zender pakket je hebt, bij vb ziggo als je Movies & series XL neemt heb je HBO Series in de VOD. Zie link van hier onder voor het aanbod let op XL zit niet in het standaard ziggo pakket!
-Hoe nieuw is het aanbod van evt vod?
Ik kan nu vb Ray donovan S06E11 redelijk nieuw, maar verwacht niet de nieuwste films er op.
Zie:
- Als je bv ziggo hebt, telt het verbruik op je mobiel dan mee, of zijn hier speciale abbo’s voor zodat je als klant van ziggo icm een gsm abbo onbeperkt kunt kijken?
Je kan niet onbeperkt TV kijken als je vodafone neemt in icm met ziggo wel heb je die hotspots etc dubbele data en een extra zender pakket: zie

Hopelijk heb je hier genoeg aan :)

edit: Typo.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Slikt
Natuurlijk is er merkbaar verschil tussen je kabelboer en iptv....iptv is goed maar je kabelboer een heel stuk beter en dan vooral in de beeldverwerking.
 
Is vind ik persoonlijk ook niet echt te vergelijken, dat zit natuurlijk al in de prijs - Jaartje IPTV voor 80-130 euro, ik betaal zelf voor Internet + TV hier al 270 per maand! Kan ik een paar jaar IPTV zien :p maar storingen treden minder vaak op bij je kabelboer, althans dat mag ik hopen :) EPG wordt bij DVB-C netjes meegestuurd meen ik?! Bij een hoop providers - hier in Belgie, krijg je ook zo'n box - hier noemt dat een digibox bij Telenet. Voordeel is dat VOD en terugkijk tv netjes via de digibox loopt, wel vind ik dat het hier enorm duur is - je betaald al snel een 5/6 euro - zelfs voor B Films.

Ik heb ook IPTV, niet zozeer als vervanger voor ons "standaard" tv aanbod, wel omdat ik hier geen RTL4, SBS6, RTL5, RTL7 kan kijken - en via IPTV wel lekker op zondag naar Transport Wereld kan kijken. Ook is het wel fijn om Ziggo Sports en Fox Sports te hebben die ik hier niet kan ontvangen.

Al met al zou ik mijn kabel tv niet willen opzeggen al heb ik meer als genoeg aan het aanbod via IPTV, enkel en alleen al - omdat ik best veel internet verbruik per maand zonder iptv, en hier een "fair use policy" heb van 750gb per maand - en ja daar zit je snel aan.. Dus 24/7 iptv gaat niet gaan lukken, tenzij ik dan 720 moet kijken ..
 
Heb al zo’n 10 jaar geen abbo meer bij de kabelboer, dus wou het volgende eens weten.
- is er merkbaar verschil in kwaliteit mtt beeld?
Ja het is merkbaar het beeld is scherper ik heb zowel KPN & T-mobile gehad.
- Heb je nog altijd zo’ n losse decoder nodig bij de kabelboer of werken deze ook met apps die je op elke os kunt install?
Glasvezel heeft nog altijd een losse decoder nodig maar je kan ook via APps kijken deze werken niet op Android TV ook is de kwaliteit behoorlijk lager op apps en zit er een limiet
- is een epg standaard, of hoe werkt dat tegenwoordig met kabel?
Yes
-Wat is het prijsverschil gemiddeld als je wat film/sport pakketten afneemt?
15 Euro Fox sport Compleet, 15 Euro Ziggo er bij zit je al op 30 15 euro voor Film 1 pakket zit je op 45 Euro
-Is er op de kabel een vod dienst?
Nope wel korting op Videoland of Netflix
- Als je bv ziggo hebt, telt het verbruik op je mobiel dan mee, of zijn hier speciale abbo’s voor zodat je als klant van ziggo icm een gsm abbo onbeperkt kunt kijken?
Nope Net Neutraliteit verbied dit ook in NL
 
@Slikt

Ik zou je vraag graag willen omdraaien....
Wat is/zijn voor jou de reden(en) geweest om je kabel-abo op te zeggen? De kans is groot dat die reden(en) nog steeds valide is/zijn...

Voor ons waren het een beperkt aantal:
- Kosten
- Aanbod aantal zenders

Wat betreft VOD, is voor ons niet van belang aangezien wij onze films en series op een alternatieve wijze kijken :cool:

Wij zijn ruim anderhalf jaar geleden overgestapt op IPTV omdat wij niet langer zin hadden aan de constante prijsverhogingen en niet de kanalen kunnen ontvangen die wij wilden. Al met al betalen we nu ongeveer de helft per maand met vergelijkbare beeldkwaliteit, maar wel met alle zenders die WIJ willen....
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Is vind ik persoonlijk ook niet echt te vergelijken, dat zit natuurlijk al in de prijs - Jaartje IPTV voor 80-130 euro, ik betaal zelf voor Internet + TV hier al 270 per maand! Kan ik een paar jaar IPTV zien :p maar storingen treden minder vaak op bij je kabelboer, althans dat mag ik hopen :) EPG wordt bij DVB-C netjes meegestuurd meen ik?! Bij een hoop providers - hier in Belgie, krijg je ook zo'n box - hier noemt dat een digibox bij Telenet. Voordeel is dat VOD en terugkijk tv netjes via de digibox loopt, wel vind ik dat het hier enorm duur is - je betaald al snel een 5/6 euro - zelfs voor B Films.

Ik heb ook IPTV, niet zozeer als vervanger voor ons "standaard" tv aanbod, wel omdat ik hier geen RTL4, SBS6, RTL5, RTL7 kan kijken - en via IPTV wel lekker op zondag naar Transport Wereld kan kijken. Ook is het wel fijn om Ziggo Sports en Fox Sports te hebben die ik hier niet kan ontvangen.

Al met al zou ik mijn kabel tv niet willen opzeggen al heb ik meer als genoeg aan het aanbod via IPTV, enkel en alleen al - omdat ik best veel internet verbruik per maand zonder iptv, en hier een "fair use policy" heb van 750gb per maand - en ja daar zit je snel aan.. Dus 24/7 iptv gaat niet gaan lukken, tenzij ik dan 720 moet kijken ..
270 Euro per maand?
Duurste WIGO pakket bij telenet kost 175 Euro en dat is dan met 5 simkaarten.
Dan vraag ik mij toch af hoe je aan die 270 komt?
De 750 GB is enkel piekuren geteld, ga je daar over knijpen ze je op 10 mbps ENKEL in de piekuren.
Ik zit gemiddeld tussen de 3 en 400 Gig, netflix, iptv en usenet.
 
Jep 270 per maand! Heb dan ook wel sneller internet dan de gemiddelde - en ik heb geen wigo pakket - ;) en inderdaad die piekuren lopen van 12:00 tot 00:00 - dat is dus overdag - als ik onderandere werk (vanuit huis) en dus enorme data verkeer genereer.
 
@Slikt

Ik zou je vraag graag willen omdraaien....
Wat is/zijn voor jou de reden(en) geweest om je kabel-abo op te zeggen? De kans is groot dat die reden(en) nog steeds valide is/zijn...

Voor ons waren het een beperkt aantal:
- Kosten
- Aanbod aantal zenders

Wat betreft VOD, is voor ons niet van belang aangezien wij onze films en series op een alternatieve wijze kijken :cool:

Wij zijn ruim anderhalf jaar geleden overgestapt op IPTV omdat wij niet langer zin hadden aan de constante prijsverhogingen en niet de kanalen kunnen ontvangen die wij wilden. Al met al betalen we nu ongeveer de helft per maand met vergelijkbare beeldkwaliteit, maar wel met alle zenders die WIJ willen....
Reden is vergelijkbaar?
 
Jep 270 per maand! Heb dan ook wel sneller internet dan de gemiddelde - en ik heb geen wigo pakket - ;) en inderdaad die piekuren lopen van 12:00 tot 00:00 - dat is dus overdag - als ik onderandere werk (vanuit huis) en dus enorme data verkeer genereer.
Maar wat is de reden dan dat ze in België zo knijpen op internet? Hier in Nederland kan ik me eigen niet voorstellen dat er een provider is die een limiet heeft op internet gebruik.
 
@LeX hoe krijg ik dit weg bij onopgelost? De antwoorden zijn duidelijk Het was niet zozeer een probleem, maar algemene vragen die ik had.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Heb de status omgezet naar opgelost. Maar eens kijken of dat helpt .
 
  • Like
Reacties: Slikt