Opgelost Is er ergens een "beginners" cursus gebruik kodi ...

Markenmies

Gevorderd
23 nov 2017
56
14
6
65
Goedemiddag allen!

Omdat wij binnenkort glasvezel (nu nog ADSL) krijgen, en ik daardoor eindelijk van de dure Canal Digitaal af kan, wilde ik mij wat meer richten op IPTV...

Sinds kort ben ik in bezit van een Mecool M8S pro tv box...en dat bevalt me prima, (behalve dat deze elke keer met opstarten crasht en 'm opnieuw moet starten...)

Verder heb ik weinig ervaring met deze manier van tv kijken, en wil me graag wat meer inleven, maar het lijkt of er alleen maar gevorderden/experts mee bezig zijn..Waar kan ik wat meer vinden vanaf het begin, zeg maar...Daarbij ook natuurlijk het hoe je playlist aan te passen aan eigen wensen....etc.

Nou; ik hoor jullie tips graag.

Fijne jaarwisseling verder!!!

Gr:
Mark
 
Wij krijgen hier binnenkort ook eindelijk glasvezel :) (Buitengebied Twente)
Wellicht heb je hier ook wat aan:
En check uiteraard het forum even.
 
  • Like
Reacties: Markenmies
Goedemiddag allen!

Omdat wij binnenkort glasvezel (nu nog ADSL) krijgen, en ik daardoor eindelijk van de dure Canal Digitaal af kan, wilde ik mij wat meer richten op IPTV...

Sinds kort ben ik in bezit van een Mecool M8S pro tv box...en dat bevalt me prima, (behalve dat deze elke keer met opstarten crasht en 'm opnieuw moet starten...)

Verder heb ik weinig ervaring met deze manier van tv kijken, en wil me graag wat meer inleven, maar het lijkt of er alleen maar gevorderden/experts mee bezig zijn..Waar kan ik wat meer vinden vanaf het begin, zeg maar...Daarbij ook natuurlijk het hoe je playlist aan te passen aan eigen wensen....etc.

Nou; ik hoor jullie tips graag.

Fijne jaarwisseling verder!!!

Gr:
Mark

Hoi Mark,

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je nu (eerst) wil...
Als IPTV prioriteit heeft, dan zijn er een aantal zaken waar je aandacht aan moet/kunt besteden.

Ten eerste moet je kijken op welk platform je wil kijken, je box is een Androidbox en kun je ook kiezen voor een applicatie rechtstreeks op Android en daarnaast kun je ook kiezen voor Kodi die waarschijnlijk al op je box staat.

Ten tweede zul je zien dat er legio aanbieders zijn en waarvan een deel ook nog als reseller van één van grote aanbieders optreedt.
Als grote aanbieders hier zie je toch vaak Rapid IPTV en HIPTV terugkomen (tenminste met internationale pakketten), daarnaast heb je bijvoorbeeld UnlimitedHD als leverancier van het nationale pakket.

Ik zou in ieder geval eerst even rustig beginnen door je box te voorzien van de standaard link die je van de IPTV leverancier van je keuze krijgt en even kijken of de kwaliteit en pakketaanbod aan je eisen voldoet.
In Kodi kun je ook groepen streams uitschakelen als deze voor jou niet nodig zijn, hoef je nog niet in te grijpen op de totale link die je gekregen hebt.

Mocht je toch zelf willen beslissen welke zenders/streams je kunt zien en in welke volgorde, dan zou ik je de M3U Editor van forumlid @Reidinga aanraden. Dit is een uitgebreide tool met veel mogelijkheden, maar redelijk simpel in het gebruik.

Mocht je toch meer uit je box willen halen, bijv. door Add-ons in Kodi, dan zijn er wel sites waar je (vaak in het Engels) een redelijke uitleg kunt vinden.

Groetjes en een hele fijne jaarwisseling gewenst

Koos