Is het mogelijk een korte lijst met nieuwe videos te maken?

tomaat

Nieuwkomer
12 mrt 2019
2
1
6
43
Ik host thuis een berg videos met iemand op een andere lokatie. Dat doe ik met een ftp connectie.
Als ik een nieuwe video toevoeg aan de source dan kan met 'Update Library' gezocht worden naar nieuwe titels. Maar dit gaat traag. Ik heb namelijk meer dan 2000 videos.

Dus mijn vraag is, is het mogelijk om een soort lijstje op mijn pc bij te houden met 'nieuwe films' die ik dan af en toe wijzig. Zodat de pc op afstand enkel dat kleine toevoeg lijstje hoeft in te lezen?
 
Dag Slikt, dank je voor je bericht maar ik ben geen fan van Plex en over het internet is het een betaalde dienst geloof ik.

Ik zoek meer een optie om een kodi op afstand te kunnen helpen sneller nieuwe videos te importeren door ze sneller te vinden.
Wellicht iets kunnen wijzigen zodat niet altijd alfabetisch wordt gezocht bijvoorbeeld maar op recentste eerst. Of ergens instellen dat enkel naar .mp4 .avi of .mkv gezocht hoeft te worden en verder niks.

De kodi op afstand draait namelijk op een raspberry pi en die kan wel wat hulp gebruiken in efficientie lijkt het
 
Ik doe dat soort dingen s`nacht op de Rpi, voor het updaten gebruik ik de addon " ".
Hier kan je met een cronjob de gewenste update tijd instellen.
Dan worden elke nacht de bibliotheken bijgewerkt, ook de muziek, als ik in mijn nest lig te slapen.

Je kan ook je database delen.
Super snel, alleen kom je dan waarschijnlijk een beetje in de knoop met (gedeeltelijk) bekeken items.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix