Is het mogelijk om op Kodi live TV te kijken als ik Plinq als provider heb?

AceKiron

Nieuwkomer
28 jul 2023
3
0
1
20
Momenteel hebben we Plinq als Internet & TV-provider, maar dat heeft als nadeel dat ik elke keer mijn ethernet en HDMI kabels moet unpluggen uit mijn PC en inpluggen in mijn settopbox. Graag wil ik gewoon op mijn computer live TV kunnen kijken d.m.v. bijvoorbeeld Kodi.

Momenteel hebben we Plinq als Internet & TV-provider, maar dat heeft als nadeel dat ik elke keer mijn ethernet en HDMI kabels moet unpluggen uit mijn PC en inpluggen in mijn settopbox. Graag wil ik gewoon op mijn computer live TV kunnen kijken d.m.v. bijvoorbeeld Kodi.
VLC op PC installeren en url invoeren of bijvoorbeeld Smarters pro erop zetten

Plinq betreft een reguliere provider zoals Kpn of Ziggo.

Dat werkt niet op de manier die @King Bing benoemd volgens mij 😉

Deze op de box installeren misschien?

T.S heeft een settopbox , dat is een standaard box van de provider daar kun je niks op installeren . En op de pc wellicht via de webbrowser kijken .

Ik heb KPN en op die box kan ik wel van alles installeren, is gewoon een Android mediaplayer 😁 Misschien wil hij even aangeven wat voor box hij heeft

Als ik op mijn pc wil kijken naar tv, dan open ik de site van, in dit geval KPN, en kijk ik via wifi.
Kan dat niet?
Of anders een extra utp kabel van je router naar de pc toch?

Of mis ik nu iets?

Via Kodi gaat simpel weg niet lukken ,omdat hier geen addon voor is die de provider ondersteund . Mocht je via de pc kijken dan wordt het via de web browser .

Wat je wel kunt doen is naar "bluestacks" kijken of dit wat is . Met bluestacks kun je android apps op de pc zetten . Het is een mogelijkheid niet de ideale oplossing .