ISO Bestanden

djfox741

Actief
6 feb 2017
37
2
6
71
Hallo allemaal,

Heb het al eens eerder gevraagd maar nog geen antwoord gekregen om verder mee te komen dus probeer ik het nogmaals.

Heb een hoop ISO's die ik graag met KODI zou willen afspelen echter zegd KODI dat hij het niet snapt en dat ik in het LOG moet kijken, weet dat ik met een addon een log naar voren kan toveren en heb dat wel eens gezien maar vervolgens snap ik daar geen fluit van aangezien ik niet zoveel verstand heb wat daar verteld word.

Zou gewoon ISO's willen afspelen en hoop dat iemand weet hoe dat moet met VLC zou het ook kunnen maar ben er geen fan van, heb KODI overigens draaien op een Nvidia Shield TV Pro.
 
Je kunt gewoon films in dvd bestand maar ook in ISO bestand gewoon afspelen in kodi.
Dit doe ik ook en het liefs in ISO.
Je gaat naar systeem en dan naar instellingen.
Vanuit instellingen ga je naar Speler en vanuit speler ga je naar Schijven.
Hier heb ik dvd,s automatisch afspelen aangevinkt.
Dvd regiocode forceren staat op UIT.
Direct naar het dvd menu proberen te gaan ook geactiveerd.
Bij dit allemaal moet je instellingsniveau op expert zetten.
Hopelijk lukt het allemaal.
Nog even als aanvulling; kijk je films via USB of externe harde schijf dan wel bij video,s naar bestanden gaan,misschien ten overbodige maar vermeld het toch maar even.
 
Dankjewel Floppie, ik kijk idd via usb op een ssd maar begrijp niet echt wat je bedoel om bij video's naar bestanden te gaan.

Waar moet ik naar video's gaan, heb links in het menu video's staan en dan zie ik de HDD's, kan naar boven op bestanden klikken dan kan ik op de ssd klikken en vervolgens weer naar de map muziek en dan de ISO aanklikken waarop KODI zegd dat hij niet kan laden (zie het log) moet ik niet 1 of andere add-on installeren zodat KODI het wel snapt.

Kom er echt niet uit, heb de instellingen gezet bij schijven zoals je vertelde maar nu nog weten waar ik ergens op video's en dan (welke) bestanden gaan.

Sorry dat ik een beetje stom overkom maar snap het echt niet.
 
Je kunt gewoon films in dvd bestand maar ook in ISO bestand gewoon afspelen in kodi.
Dit doe ik ook en het liefs in ISO.
Je gaat naar systeem en dan naar instellingen.
Vanuit instellingen ga je naar Speler en vanuit speler ga je naar Schijven.
Hier heb ik dvd,s automatisch afspelen aangevinkt.
Dvd regiocode forceren staat op UIT.
Direct naar het dvd menu proberen te gaan ook geactiveerd.
Bij dit allemaal moet je instellingsniveau op expert zetten.
Hopelijk lukt het allemaal.
Nog even als aanvulling; kijk je films via USB of externe harde schijf dan wel bij video,s naar bestanden gaan,misschien ten overbodige maar vermeld het toch maar even.

Net nog even gekeken maar krijg het niet voor elkaar, de KODI staat overigens op een Shield TV Pro maar dat mag toch niet uitmaken omdat het wel met VLC lukt.

Wat ik ook probeer ik krijg steeds dezelfde mededeling.

Afspelen mislukt.
Een of meer items konden niet worden afgespeeld.
Controleer het log voor meer informatie over dit bericht.

Vreemd dat jij het wel voor elkaar krijg.
 
Heb op dit moment niet zo maar een andere reactie.
Waar ik zelf weleens tegenaan ben gelopen is dat als het ISO bestand niet goed is ingepakt ik het ook niet kon afspelen met kodi maar ook niet met VLC.
Het toen het ISO bestand uitgepakt,soms kwam ik er achter dat er een ifo bestand ontbrak.
Maar vaak genoeg meer opnieuw weer als ISO ingepakt en het werkte.
Maar jij ziet het ISO bestand wel.
Ga eens op het ISO bestand staan en druk de enter of oke toets langdurig in.
Dan komt er een menu zichtbaar met als eerste afspelen maar er staat ook " afspelen met ...."
Als je daar naar toe gaat en dan op oke drukt komt er dan iets te staan.
Bij mij staat Video player(standaard) en soms retro player.
Is dit bij jou ook zo
 
Heb op dit moment niet zo maar een andere reactie.
Waar ik zelf weleens tegenaan ben gelopen is dat als het ISO bestand niet goed is ingepakt ik het ook niet kon afspelen met kodi maar ook niet met VLC.
Het toen het ISO bestand uitgepakt,soms kwam ik er achter dat er een ifo bestand ontbrak.
Maar vaak genoeg meer opnieuw weer als ISO ingepakt en het werkte.
Maar jij ziet het ISO bestand wel.
Ga eens op het ISO bestand staan en druk de enter of oke toets langdurig in.
Dan komt er een menu zichtbaar met als eerste afspelen maar er staat ook " afspelen met ...."
Als je daar naar toe gaat en dan op oke drukt komt er dan iets te staan.
Bij mij staat Video player(standaard) en soms retro player.
Is dit bij jou ook zo

Heb gedaan wat je zei maar dat bleef hetzelfde, kreeg geen optie en ging direkt over tot de mededeling dat hij het niet snapte.

Heb xPlayer geinstalleerd (mod) had die nog van het Usenet gehaald en die speeld ook ISO's maar zowel xPlayer als VLC krijg ik geen menu, misschien dat het aan die ISO ligt.

Bedankt tot zover.
 
Is het nog gelukt met het afspelen van vernieuwde ISO video bestanden.
Ben benieuwd hiernaar.
 
Floppie,

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om op een (beetje) normale manier een ISO af te spelen.

Heb er nu een aantal bijgezet maar niet 1 wil gewoon lopen, ook een ISO op de PC weer uitgepakt en een mapje gemaakt waar ik die uitgepakte ISO ingezet, dus de VOB's IFO etc.

Dat ben ik eigenlijk vergeten om te testen en ga ik nog doen maar dat zou te gek zijn als ik alle 265 ISO's weer zou moeten uitpakken. Is muziek, docuus en ned. series.

Ook die xPlayer doet geen fuk maar omdat ik geen fan ben van die VLC speler weet ik eigenlijk niet of die met bepaalde instellingen zo te configureren is dat hij wel een menu naar voren kan toveren, want soms zie ik wel een menu maar zou ik een 2e afstand bediening moeten inpluggen om een pijltje te hebben dat ik wat kan aanklikken.

Wat een gedoe om een ISO wat toch eigenlijk een normaal medium is af te kunnen spelen.

Mocht je er nog een lampje gaan branden bij je, lees ik het graag anders gaan we genieten van de vroege zomer.

Ciao, Arrivederci 🎬
 
Op dit moment zitten we lekker komende week nog op de camping dus kan je niet helpen met wat voor software je de ISO bestanden kunt controleren.
Maar je hebt het over 265 ISO bestanden , met welk programma heb je de dvd,s omgezet naar ISO .
Zelf test ik elk ISO bestand als het klaar is gewoon om zeker te weten dat het goed is.
Er kan tijdens omzetten van alles mis gaan.
Mijn vraag aan jou is kon jij je ISO bestanden eerder wel met bv VLC afspelen of heb je het nooit goed kunnen afspelen en testen.
 
Nee dat heb ik niet gedaan die controlle, omdat dat nog langer duurd als je die controlle laat uitvoeren.

Ben ff de naam van die tool vergeten maar heb 2 tooltjes waar ik ISO's mee maak en ja weet eigenlijk niet meer of ik dat op de PC heb nagekeken.

Wel heb ik ze gespeeld met een media-speler die ik toen gebruikte namelijk, Xtremer was een leuk ding voor die tijd maar super langzaam in vergelijking met nu de Shield.
 
Heb zelf een shield maar ook een andere media player en kan op beiden mijn ISO afspelen in zowel kodi maar ook met VLC .
Heb zelfs nog van Mede8er twee media players en ook die hebben compleet geen probleem met ISO.
Als ik heel eerlijk ben speel ik mijn ISO video bestanden(geen 4K)het liefs af met een Mede8er daar je diverse afspeel mogelijkheden heb.
Maar heb je nog niet de mogelijkheid om je ISO bestanden te testen van wie doet het wel/niet met je oude media player.
 
Dat is niet meer te doen met die Xtremer, jammer.

Wat heb ik niet wat jij heb op KODI dat je een ISO kan spelen, zit ook niks op dus gewoon kaal en ook niks geinstalleerd. Misschien is dat het waarom het niet gaat bij mij.
 
Dat zou misschien een probleem kunnen zijn omdat zoals nu aangeeft kodi nog kaal is.
Ik zou gewoon wat addons installeren incl real debrid en de nodige addons voor ondertiteling.
Gewoon verder het kodi menu zo instellen zoals je het wilt en dan maar weer proberen.
Wat mij wel opvalt is dat er geen andere forum leden zijn met tips of opmerkingen.
 
Dat er geen andere zijn die een idee of opmerking hebben ben ik met je eens. Maar zal eens meer gaan struinen voor adons en eventuele andere migelijkheden die ik op KODI kan zetten.

Ondertiteling voor films en series heb wel ingesteld en een gele kleur voor de letters genomen maar andere dinfen nog niet geinstalleerd dus zkals ik zei, ga ik daar eens nasr kijken.

Dank voor nu en slaspse 🌛
Post automatically merged:

Beetje grote vingers voor dit kleine toetsenbord 😄
 
Wat mij wel opvalt is dat er geen andere forum leden zijn met tips of opmerkingen.
Vroegah... 😆 had ik je hier misschien wel mee kunnen helpen...

Maar hou me al jaren niet meer bezig met iso mkv divx etcetra spul..
Simpelweg omdat dit niet meer nodig is.. (voor mij dan he) Eerder heel wat dvds geript en gebrand en omgezet naar andere bestanden..

Ik denk dat je het probleem dan moet zoeken zoals eerder aangegeven de software die je gebruikt heb om de isos te maken..

Ik gebruikte altijd DVDFAB... Gekraakte versie van usenet.. 😉
 
Vroegah... 😆 had ik je hier misschien wel mee kunnen helpen...

Maar hou me al jaren niet meer bezig met iso mkv divx etcetra spul..
Simpelweg omdat dit niet meer nodig is.. (voor mij dan he) Eerder heel wat dvds geript en gebrand en omgezet naar andere bestanden..

Ik denk dat je het probleem dan moet zoeken zoals eerder aangegeven de software die je gebruikt heb om de isos te maken..

Ik gebruikte altijd DVDFAB... Gekraakte versie van usenet.. 😉
Bedankt voor je bericht,

Heb idd ook nog een DVDFab maar wasr ik mijn ISO's mee heb gemaakt is "UltraISO" wat ern programma is speciaal om ISO's mee te maken.

Heb er honderde iso's meegemaakt en voor welk doel dan ook heeft het altijd gewerkt, bedoel dus de ISO's en wat ik @flappie ook vertelde, had vroeger een Xtremer die het perfect afspeelde inclusief dat ik het menu kon bedienen gekocht in 2012 wel zijn tijd vooruit maar niet meer vooruit te branden dus die is weg, kan hem ook niet meer vinden.

Heb net even gekeken maar kan in de DVDFab HD (Descriptor) en heb ook nog DVDFab9 maar kon daar niks vinden om een ISO te maken.

Jongens, alle 2 erg bedankt voor het meedenken maar ik kap er maar mee, dan maar geen ISO kijken op de Shield en streamen vanaf mijn PC (netwerk dan) staat alleen de hele pestzooi aan de stroomdraad steun ik die lul in rusland ook nog (liever niet)

Bedankt nogmaals.
 
Ik begrijp je helemaal,dan de hele zooi even aan de kant en later maar weer zien.
Als ik volgende week thuis ben neem ik nog via dit forum contact met je op met welke software ik het doe.
Ik heb trouwens ook diverse dvd,s omgezet naar mkv incl de vele subs en audio instellingen.
 
Ik begrijp je helemaal,dan de hele zooi even aan de kant en later maar weer zien.
Als ik volgende week thuis ben neem ik nog via dit forum contact met je op met welke software ik het doe.
Ik heb trouwens ook diverse dvd,s omgezet naar mkv incl de vele subs en audio instellingen.

Floppie,

Heb nu een bestaande ISO geprobeerd en die werkt fantastisch dus snap ik niet wat dat programma waar ik die ISO's mee heb gemaakt er mee heb gedaan dat het niet wil draaien.

De ISO was een nieuwe film.
Eraser Reborn (2022) UFR.ISO

Heb ook wel eens een MKV gemaakt van een DVD (Freemake) en na lang zoeken de juiste titels van gevonden en zelfs nog moeten synchroniseren, kan je vertellen dat het best wel leuk is om te doen maar heeelveeel werk.

Ben overig wel benieuwd wat jij (allemaal) in je KODI heb zitten, vroeger toen ik nog met die Androidkastjes uit China keek naar o.a. illegaal voetbal via "JanLul" ja zo heette het echt 😃 was ik tot vervelens toe om alles draaiend te houden maar eigenlijk ben ik nu wel blij om daar vanaf te zijn.

Ad-onds werden per dag veranderd omdat ze weer niet meer draaide etc. etc.

Groet...
 
We zijn weer terug in huis na een zonnige vakantie.
Er zit dus jou een klusje te wachten om alle ISO video bestanden weer terug te zetten naar dvd video en dan met goede software naar ISO video.
Er zijn diverse professionele software programma's ,ikzelf gebruik 2 freeware software voor ISO te weten BurnAware free en AnyBurn.
Voor mkv bestanden gebruik ik MakeMKV.
Wat je beslist niet moet gebruiken om dvd om te zetten naar ISO is dvdtoiso.
Hier heb ik geen goede ervaring mee.
Als de ene dvd word omgezet naar ISO test ik altijd de vorige.
En alles afspeelbaar via kodi maar ook via de media player op onze tv.
En verder gebruik ik in kodi :KodiVerse,Ezra,The Promiss,SportHD en Retrospect.
Retrospect en Seren gebruik bijna nooit maar laat ze mooi staan.
Succes met je klussie
 
We zijn weer terug in huis na een zonnige vakantie.
Er zit dus jou een klusje te wachten om alle ISO video bestanden weer terug te zetten naar dvd video en dan met goede software naar ISO video.
Er zijn diverse professionele software programma's ,ikzelf gebruik 2 freeware software voor ISO te weten BurnAware free en AnyBurn.
Voor mkv bestanden gebruik ik MakeMKV.
Wat je beslist niet moet gebruiken om dvd om te zetten naar ISO is dvdtoiso.
Hier heb ik geen goede ervaring mee.
Als de ene dvd word omgezet naar ISO test ik altijd de vorige.
En alles afspeelbaar via kodi maar ook via de media player op onze tv.
En verder gebruik ik in kodi :KodiVerse,Ezra,The Promiss,SportHD en Retrospect.
Retrospect en Seren gebruik bijna nooit maar laat ze mooi staan.
Succes met je klussie
Dank voor je antwoord,

Ga die tools zoeken en kijken wat ik kan doen, ook had ik een ISO uitgepakt en in een map gezet toen met KODI naar de map en in de map de IFO aangeklikt en hoppa daar werd hij netjes afgespeeld, dus daar heb ik ook aangedacht om met alle ISO's te doen.

Weet het nog niet, het is iets van 800Gb. en uitgrpakt richting 1Tb. als ik een SSD vol zet met die mappen hoef ik alleen die SSD aan te sluiten, is dus ook een optie.

Zag wel dat als ik de knop ingedrukt houd (wat je eerder suggereerde) ik inderdaad de mogelijkheid krijg waar ik het mee wil afspelen, kies ik voor retro-speler krijg ik alleen voor een spelletje mee te spelen en zelfs zag ik mijn trouwe oude Amiga voorbij komen maar dat ging hem niet worden 😄

Bedankt voor zover en het meedenken, meld me wel weer als ik misschien andere resultaten heb of nog een vraag, voor nu mijn hartelijke dank,

Sander...