ISO casten naar Chromecast (vanuit Kodi)

jk_sigtermans

Forumlid
15 apr 2018
8
2
6
50
Hallo,


Bestaat een mogelijkheid om ISO bestanden te casten vanuit Kodi naar Chromecast?

Ik heb Kodi geïnstalleerd op een Windows 10 PC, en probeer via de Yatse app op mijn android telefoon films vanuit de Kodi bibliotheek te casten naar een Chromecast.
Yatse is een remote voor Kodi, maar je kunt er ook mee casten. Dat gaat sowieso al niet zonder slag of stoot (geen audio soms), maar dit kan helemaal niet met ISO bestanden omdat die niet worden ondersteund door Chromecast.
Links en rechts wordt aangeraden om de ISO's te converteren naar MP4. Maar ik heb erg veel ISO's en ik heb ook het idee dat je dan een aparte MP4 moet maken voor elke audiostream/subtitle die je wilt gebruiken uit de ISO.
Ik zag dat Google een chrome plugin heeft genaamd Videostream waarmee je direct vanuit Chrome een ISO kunt casten naar Chromecast (wordt waarschijnlijk onder water on the fly geconverteerd of zoiets).

Is het mogelijk om ISO's te casten naar Chromecast? Bijv. via een addon die hetzelfde grapje uithaalt als Videostream?


Mvg,
Kjeld
 
Laatst bewerkt:
Je kunt in Windows 10 dmv een simpele dubbelklik op je ISO bestand deze mounten als virtuele DVD drive. Van daaruit kun je je DVD afspelen in Kodi. Als je klaar bent je DVD via verkenner weer uitwerpen en je bent weer klaar voor de volgende
 
Je kunt in Windows 10 dmv een simpele dubbelklik op je ISO bestand deze mounten als virtuele DVD drive. Van daaruit kun je je DVD afspelen in Kodi. Als je klaar bent je DVD via verkenner weer uitwerpen en je bent weer klaar voor de volgende

Dank voor je reactie!
Maar dat is geen oplossing voor wat ik beschrijf en het heeft zelfs niet echt iets met Kodi te maken. In Kodi kun je iso's afspelen zonder ze zelfs te hoeven mounten. ?

Met Yatse op je tel kun je in een andere ruimte via je netwerk de media library van Kodi uitlezen en vervolgens casten naar een andere client, bijv Chromecast. De laatste ondersteunt echter geen iso. Dus ik ben op zoek naar een manier om isos on the fly toch af te kunnen spelen (zonder al mijn isos om te hoeven zetten naar bijv mp4).

Mvg
 
Misschien een box kopen , zijn in verschillende prijsklassen . Dan werkt het zonder problemen.
Is niet jouw gewenste oplossing.
Ik deed het vroeger ook met apps enzo maar er was altijd wel iets .
Of jouw pc aan de tv aansluiten
 
Misschien een box kopen , zijn in verschillende prijsklassen . Dan werkt het zonder problemen.
Is niet jouw gewenste oplossing.
Ik deed het vroeger ook met apps enzo maar er was altijd wel iets .
Of jouw pc aan de tv aansluiten

Dank. De pc is al op een tv aangesloten, het gaat nu om een andere tv. Meerdere tv's zelfs. De vereiste is dat ik wil casten. Ik heb al een android tv box maar dat is geen oplossing in mijn geval.

Nog steeds op zoek naar een oplossing om isos te kunnen casten naar chromecast dus... ik zou bijna zelf een add-on gaan schrijven?
 
Je moet er even een MP4 van maken


De bovenstaande URL is een voorbeeld van een converteer programma, je hebt waarschijnlijk ook wel gratis converteer programma's die het zelfde resultaat geven.

Heb je topic even verplaatst naar de Chromecast sectie.
 
Je moet er even een MP4 van maken


De bovenstaande URL is een voorbeeld van een converteer programma, je hebt waarschijnlijk ook wel gratis converteer programma's die het zelfde resultaat geven.

Heb je topic even verplaatst naar de Chromecast sectie.
Dank voor de link, die had ik al gevonden. Mijn vraag is of het mogelijk is om net als die Chrome plugin, iso sources on the fly the converteren en streamen als iets waar Chromecast mee om kan gaan (bijv mp4).
Ik wil zoals ik schreef voorkomen dat ik erg veel iso's moet converteren naar mp4.
En ik vraag me af of je in 1 mp4 meerdere audio sporen en meerdere subs kunt onderbrengen. Als dat kan, en de conversie in een batch proces kan dan wil ik het wel proberen.
Post automatically merged:

Ik bedoel dus met on the fly dat het tijdens het streamen gebeurt. Liever laat ik de iso's intact.
 
Nou dat schrijf ik toch (al een keer of vier). Het moet schijnbaar mogelijk zijn om iso bestanden te streamen naar een chromecast, door ze tijdens dat proces te converteren naar een voor chromecast handzaam formaat. Als die Chrome plugin dat kan, moet het in een Kodi add-on ook lukken lijkt me.
 

Post automatically merged:

Het zal wel gaan met de juiste app als je die vind . Maar streamen , converteren .... zal toch de kwaliteit aantasten.
 
Het is me gewoon gelukt zeg. Alleen niet met Kodi, maar met die Google Chrome plugin 'Videostream' waar ik het in mijn vraagbericht mee vergeleek. Geen Kodi onderwerp meer, maar toch even de oplossing (mijn media server is dus Windows): installeer in Chrome de plugin 'Videostream'. Configureer hier in de folders waarin de ISO bestanden staan. Je kunt nu al vanuit die plugin de ISO's casten naar een Chromecast.
Installeer op je mobiel de applicatie Videostream. Pair in die app je telefoon met de media server waar die Chrome met plugin geinstalleerd staat.
Cast vanuit de app de ISO's van de media server naar de Chromecast.
Vanuit Kodi context: het wachten is op een add-on die hetzelfde kan, met bijv. Yatse als app op je (Android) tel, of andere remote.
Ter info!
 
  • Like
Reacties: Lex en mike.r