json Shownotification

Richard63

Nieuwkomer
25 nov 2020
4
2
6
60
Goedendag, Allereerst stel ik mij even voor, mijn naam is Richard en ben 57 jaar en al sinds mijn 16e met computers in de weer (begonnen met de vic20 van commodore)
Ik programeer af en toe nog in Delphi of python of php.

Ik heb al jaren een kodi instalatie met sabnzbd en sonarr draaien op 2 verschillende computers.

Sonarr geeft na het updaten naar leia 18.7 dacht ik zo uit mijn hoofd, keurig popup notificaties naar de actieve Kodi pc (altijd aan)

Sabnzbd deed dit bij de vorige kodi instalatie ook (versie 17.x) Vanuit een python script doe ik een aantal Na bewerkingen als de download klaar is.

Er zit ook een Shownotificatie in om kodi een bericht te sturen dat het downloaden van programma x klaar is

Dit is een json command dat nu een foutmelding geeft: Bad Client Permission, ik kan nergens vinden wat er fout is aan deze regel of dat het mogelijk een instelling in kodi is die niet goed staat.

(het gaat hier om een schone windows 7 install met kodi 18.7)

het komando wat ik voor testen in de url plaats van chrome is
{%22jsonrpc%22:%20%222.0%22,%20%22method%22:%20%22GUI.ShowNotification%22,%20%22params%22:%20{%22title%22:%20%22HERE%20ADD%20THE%20TITLE%22,%20%22message%22:%20%22ADD%20THE%20MESSAGE%20HERE%22%20},%20%22id%22:%201}

het antwoord van kodi is:

{"error":{"code":-32099,"message":"Bad client permission."},"id":1,"jsonrpc":"2.0"}

weet iemand wat dat voor fout is ?

het python script (deel er van)

try:
url = ' {%22jsonrpc%22:%222.0%22,%22method%22:%22GUI.ShowNotification%22,%22params%22:{%22displaytime%22:10000,%22title%22:%22SABNzbd%22,%22message%22:%22Finished%20'+new+'%22,%22image%22:%22http://www.newsservers.net/wp-content/uploads/2016/11/9GVQBuy.png%22},%22id%22:1}'
response_stream = urlopen(url)
print (url)
#{"error":{"code":-32099,"message":"Bad client permission."},"id":1,"jsonrpc":"2.0"}
json_response = response_stream.read()
print ("Notify to Kodi: SENT" + url)
except:
print ("KODI server could not be reached")

kan iemand mij hierbij helpen ?
 
Goedendag, Allereerst stel ik mij even voor, mijn naam is Richard en ben 57 jaar en al sinds mijn 16e met computers in de weer (begonnen met de vic20 van commodore)
Ik programeer af en toe nog in Delphi of python of php.

Ik heb al jaren een kodi instalatie met sabnzbd en sonarr draaien op 2 verschillende computers.

Sonarr geeft na het updaten naar leia 18.7 dacht ik zo uit mijn hoofd, keurig popup notificaties naar de actieve Kodi pc (altijd aan)

Sabnzbd deed dit bij de vorige kodi instalatie ook (versie 17.x) Vanuit een python script doe ik een aantal Na bewerkingen als de download klaar is.

Er zit ook een Shownotificatie in om kodi een bericht te sturen dat het downloaden van programma x klaar is

Dit is een json command dat nu een foutmelding geeft: Bad Client Permission, ik kan nergens vinden wat er fout is aan deze regel of dat het mogelijk een instelling in kodi is die niet goed staat.

(het gaat hier om een schone windows 7 install met kodi 18.7)

het komando wat ik voor testen in de url plaats van chrome is
{%22jsonrpc%22:%20%222.0%22,%20%22method%22:%20%22GUI.ShowNotification%22,%20%22params%22:%20{%22title%22:%20%22HERE%20ADD%20THE%20TITLE%22,%20%22message%22:%20%22ADD%20THE%20MESSAGE%20HERE%22%20},%20%22id%22:%201}

het antwoord van kodi is:

{"error":{"code":-32099,"message":"Bad client permission."},"id":1,"jsonrpc":"2.0"}

weet iemand wat dat voor fout is ?

het python script (deel er van)

try:
url = ' {%22jsonrpc%22:%222.0%22,%22method%22:%22GUI.ShowNotification%22,%22params%22:{%22displaytime%22:10000,%22title%22:%22SABNzbd%22,%22message%22:%22Finished%20'+new+'%22,%22image%22:%22http://www.newsservers.net/wp-content/uploads/2016/11/9GVQBuy.png%22},%22id%22:1}'
response_stream = urlopen(url)
print (url)
#{"error":{"code":-32099,"message":"Bad client permission."},"id":1,"jsonrpc":"2.0"}
json_response = response_stream.read()
print ("Notify to Kodi: SENT" + url)
except:
print ("KODI server could not be reached")

kan iemand mij hierbij helpen ?
Dag @Richard63 welkom op het forum.

ik denk dat jouw kennis van scripts schrijven en programmeren de meesten van ons hier ontstijgt.

nu ben ik al helemaal geen programmeur of weet ik de dingen beter dan jij, maar wil toch een poging doen om je te helpen.

sabnzbd haalt zijn informatie uit nieuwsgroepen denk ik?

zo ja, kan het dan misschien zijn dat jouw provider is gestopt met het ondersteunen van nieuwsgroepen???‍♂️

of is je wachtwoord recentelijk gewijzigd? Hij geeft aan ‘bad client‘ over het algemeen zegt dit iets over de provider die je gebruikt, maar helemaal 100 % zeker ben ik daarvan niet.

als jouw provider geen verbinding meer kan maken met de nieuwsgroepen, dan kan ie uiteraard ook de Kodi server niet bereiken.

wie weet helpt dit je, wie weet wel helemaal niet, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd ?

succes??
 
nou bovenstaande klopt totaal niet.
alles werkt nog als voorheen. Sabnzbd is idd een newsserver client.
als ik een notivicatie wil sturen naar kodi (via een adres in de adresbalk van chrome dus) dan krijg ik dus van kodi terug bad client, kodi reageert dus wel heel netjes zelf op het verzoek, maar weet niet wat er fout is aan het verzoek zelf
maw wat is er aan het JSON comando veranderd sinds kodi 17?
 
nou bovenstaande klopt totaal niet.
alles werkt nog als voorheen. Sabnzbd is idd een newsserver client.
als ik een notivicatie wil sturen naar kodi (via een adres in de adresbalk van chrome dus) dan krijg ik dus van kodi terug bad client, kodi reageert dus wel heel netjes zelf op het verzoek, maar weet niet wat er fout is aan het verzoek zelf
maw wat is er aan het JSON comando veranderd sinds kodi 17?

wellicht dat Kodi is gestopt met het ondersteunen van news servers?

maar ik denk dat je die vraag beter bij de developers van Kodi neer kunt leggen, zij hebben alle ins en outs.

is hun website.
 
Zojuist een antwoord gevonden wat ik hier ook even wil delen:

A major change for Leia onwards is that JSON-RPC no longer accepts many of the commands via HTTP. This is a measure taken for improved security, but no doubt will inconvenience a number of JSON consumers. Although Kodi still accepts HTTP GET requests to JSON it limits all non-POST requests to ReadData permissions only. So when trying to call a modifying JSON-RPC method like Player.PlayPause the following error will be returned:
{
"jsonrpc": "2.0",
"error": {
"code": -32099,
"message": "Bad client permission."
},
"id": 1
}
To make any data modifications you will need to use HTTP POST.
See for more details.
Slightly oddly such a change was not accompanied by any API version change.
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Oké dat betekent dat je nu weet wat het probleem was, alhoewel het waarschijnlijk niet ideaal voor je is.?
 
idd, maar ik heb al een werkend script gevonden wat ik aan gepast heb om wel notificaties te sturen naar kodi maar moet dit nog wat verkleinen (dingen er uit die ik niet gebruik etc)

ben in elk geval een heel stuk verder :)
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Gelukkig maar, ik wens je veel succes met het verder uitvogelen van dit probleem ?

toch fijn dat je verder kan, al hebben mijn opmerkingen je niet direct verder geholpen, maar hey ik heb het in ieder geval geprobeerd ??‍♂️?