Kan geen enkele addon meer installeren na herinstallatie van kodi

Dennis1982

Nieuwkomer
29 okt 2017
2
0
1
41
Hoi,

Na een tijdje geen kodi gebruikt te hebben heb ik vandaag kodi weer opgestart. Het liep niet echt lekker dus ik heb de nieuwe kodi geinstalleerd. Nu heeft hij al mijn addons verwijders en kan ik ook niks meer installeren. Onbekende gegevens staan aan en internet draait er ool gewoon op. Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?
 
Ja Mike dat gaat maar het wordt steeds minder. Real-Debrid is voor de echte filmkijkers echt een perfecte oplossing. Want ik ervaar steeds meer dat nieuwe films bijna niet meer te bekijken zijn via Kodi zonder RD. Met dan krijg je een bak meer links.

Er zijn ook nog andere manier waar je absoluut geen Kodi of RD voor nodig hebt maar dat mag hier niet verteld worden. ;)


Pfoeh, ik wou even een verwijzing plaatsen, maar dat wat ik bedoelde ga ik nu meteen verwijderen op een [mijn] ander forum, want dit loopt meteen mis met een bak aan spam! Soms...
 
De codes zijn wel goed, maar ik lees dat je kijkt via Wifi, ik zou er een kabel aanhangen. ;)


Eensch ik geef zelf ook de voorkeur aan een kabel, dat is stabieler, en geeft over het algemeen meer snelheid, welke kabel je gebruikt kan ook een wereld van verschil maken, ikzelf gebruik high speed HDMI 2.0 kabels, zodat deze de snelheid ook goed kan verwerken, anders kan dat ook verstoringen als stotteren geven?
 
  • Like
Reacties: Lex
Maar ook weer niet gaan overdrijven met kabels die een rib uit je lijf kosten. Meestal worden deze aanbevolen door de verkopende partij om hun vermogensaanwas te bevorderen.

 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Maar ook weer niet gaan overdrijven met kabels die een rib uit je lijf kosten. Meestal worden deze aanbevolen door de verkopende partij om hun vermogensaanwas te bevorderen.


Je hebt helemaal gelijk @LeX , ik kan wel een verwijzing hier neer zetten naar de kabels die ik gebruik, maar wilde dit in eerste instantie niet doen, omdat het (waarschijnlijk) niet de oorzaak van zijn probleem is.?

Deze gebruik ik zelf:

Als je het mij vraagt een solide high speed kabel voor een schappelijke prijs?
 
  • Like
Reacties: Lex
Helemaal mee eens ,goede kabel voor weinig geld en dat mag je hier best aan de grote klok hangen ?

Het kan natuurlijk nog goedkoper, maar ik heb zelf goed naar de specificaties gekeken en getest met 1 kabel voordat ik al mijn oude kabels heb vervangen voor deze.

Dit komt omdat mijn AV-receiver een update heeft gekregen door er een 4K module in te gooien aangezien mijn receiver uit 2009 komt en daardoor nog oude HDMI 1.3 aansluitingen had?

Tot op heden nog geen enkel probleem gehad met deze kabel, dus lijkt vooralsnog prima zijn werkt te doen?
 
  • Like
Reacties: Lex
Ik gebruik standaard deze 2.


Venom voor Films, Genesis voor Series.
Als alternatief kun je ook Scrubs v2 erbij zetten.
Ik heb nog nooit een RD account gehad en kijk al diverse jaren films en series nu ben ik begonnen met de seizoenen van
Game of Thrones via de 13Clowns addon.
Deze bekijk ik via de tvboxen Minix u1 en als ik boven op de slaapkamer kijk op de
Xiaomi mi op allebij perfect beeld en geen bufferen.
Dus gaat wel zonder RD account en als het niet meer werkt kan ik straks nog altijd een account aan maken.

Dus de goede addon installeren met goede ondertiteling addons.
 
Eensch ik geef zelf ook de voorkeur aan een kabel, dat is stabieler, en geeft over het algemeen meer snelheid, welke kabel je gebruikt kan ook een wereld van verschil maken, ikzelf gebruik high speed HDMI 2.0 kabels, zodat deze de snelheid ook goed kan verwerken, anders kan dat ook verstoringen als stotteren geven?

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb inmiddels een RD aangeschaft, maar de vraag is nu hoe ik die koppel aan kodi.
Een kabel tussen?
Snap er echt de ballen niet van hoor, een andere addon installeren ok, maar voor de rest is het het toch allemaal Chinees voor mij.
Toen ik begon, een jaar of 4 geleden, was het allemaal veeeeel simpeler.
Vraag me af of het allemaal nog wel de moeite waard is. ?
Post automatically merged:


Post automatically merged:

Bedankt allemaal voor de tips, ik heb inmiddels een RD aangeschaft, maar de vraag is nu hoe ik die koppel aan kodi.
Een kabel tussen?
Snap er echt de ballen niet van hoor, een andere addon installeren ok, maar voor de rest is het het toch allemaal Chinees voor mij.
Toen ik begon, een jaar of 4 geleden, was het allemaal veeeeel simpeler.
Vraag me af of het allemaal nog wel de moeite waard is. ?
 
Laatst bewerkt:
Oke zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Zorg eerst dat je op je real debrid account bent ingelogd. (Naar de website van real debrid gaan en je gebruikersnaam en password invullen)

Vervolgens start je Kodi op, en je gaat naar system, daarna naar addons, daarna zou je rechts een optie moeten kunnen vinden die: beheer afhankelijkheden(manage dependancies als je hem op Engels hebt staan) heet. Staat deze optie er niet tussen dan druk je op links op je afstandsbediening, en er verschijnt een menuutje waar ook instellingen staat, waarschijnlijk staat daar dan basis bij, ga hier op staan, en druk op ok, dan staat ie op geavanceerd, druk nog een keer op ok en hij staat op expert. Druk nu een paar keer naar rechts op je afstandsbediening totdat het menu aan de linkerkant weg is.

Ga dan op de optie beheer afhankelijkheden staan en selecteer deze, zoek dan resolverurl en/of urlresolver op, let op er zijn er vaak 2 en de vraag is maar net welke resolver jouw addon gebruikt, ik raad dan ook aan je gegevens bij beiden te authoriseren.

Open resolverurl of urlresolver (maar net welke je als eerste pakt) en kies voor universele resolvers, scroll dan naar beneden totdat je real debrid ziet staan ga eerst hier naar prioriteit en verander deze van 100 naar 90 zodat je real debrid links bovenaan komen te staan, en druk vervolgens hierna naar rechts en selecteer ok, anders slaat ie het niet op en moet je het iedere keer opnieuw doen?

Hierna ga je op authoriseer mijn account staan, maar drukt nog niet op je afstandsbediening!

Nu wordt het tijd je telefoon/tablet waar je mee ingelogd hebt op de website van real debrid er bij te pakken, en je opent een nieuw internettabblad en gaat naar het volgende adres:

Er verschijnt nu een pagina met een lichtblauw kadertje waarin staat dat je bent ingelogd als (jouw gebruikersnaam)

Nu pak je je afstandsbediening van je Kodi kastje er bij en bevestigd de keuze: authoriseer mijn account.

Er verschijnt nu een code op je tv, deze moet je invullen op je telefoon/tablet binnen dat blauwe kadertje, hier heb je zo uit mijn hoofd twee minuten de tijd voor. Indien je de code juist hebt ingevuld wordt het kadertje groen, en is jouw Kodi kastje gelinkt aan je real debrid account. En verdwijnt de code van je televisie.

Hierna kan je aan de slag met de links die real debrid je geeft?

Het belangrijkste hiervan is het bij beide resolvers te doen, dus EN urlresolver EN resolverurl, dit om te voorkomen dat het alsnog niet werkt. En ook niet vergeten de prioriteit op 90 te zetten en vervolgens naar rechts drukken en ok selecteren alvoor je gaat authoriseren.

Ik hoop dat je er nu uit gaat komen.

Succes??
 
  • Like
Reacties: Lex
Nee ,een extra kabel heb je daar niet voor nodig. In deze topic heb ik eerder verwezen een tutorial die precies vertelt hoe te werk te gaan.Lees deze op je gemak door en het gaat je vast lukken ?
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Oh ja die was ik nog even vergeten inderdaad, een kabel er aan hangen betekent niks meer en niks minder als een internetkabel vanaf je router/acces point naar je Kodi kastje toe zodat je bekabeld internet hebt in plaats van WiFi, wat meer snelheid geeft en ook een stabielere verbinding. Wat hier dan wel weer belangrijk is, is dat je er een internetkabel tussen legt die jouw internetsnelheid makkelijk aan kan?
Post automatically merged:

En een high speed HDMI kabel plaats je tussen je Kodi kastje en je tv indien beiden HDMI 2.0 en 4K ondersteunen.?
 
Oke zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Zorg eerst dat je op je real debrid account bent ingelogd. (Naar de website van real debrid gaan en je gebruikersnaam en password invullen)

Vervolgens start je Kodi op, en je gaat naar system, daarna naar addons, daarna zou je rechts een optie moeten kunnen vinden die: beheer afhankelijkheden(manage dependancies als je hem op Engels hebt staan) heet. Staat deze optie er niet tussen dan druk je op links op je afstandsbediening, en er verschijnt een menuutje waar ook instellingen staat, waarschijnlijk staat daar dan basis bij, ga hier op staan, en druk op ok, dan staat ie op geavanceerd, druk nog een keer op ok en hij staat op expert. Druk nu een paar keer naar rechts op je afstandsbediening totdat het menu aan de linkerkant weg is.

Ga dan op de optie beheer afhankelijkheden staan en selecteer deze, zoek dan resolverurl en/of urlresolver op, let op er zijn er vaak 2 en de vraag is maar net welke resolver jouw addon gebruikt, ik raad dan ook aan je gegevens bij beiden te authoriseren.

Open resolverurl of urlresolver (maar net welke je als eerste pakt) en kies voor universele resolvers, scroll dan naar beneden totdat je real debrid ziet staan ga eerst hier naar prioriteit en verander deze van 100 naar 90 zodat je real debrid links bovenaan komen te staan, en druk vervolgens hierna naar rechts en selecteer ok, anders slaat ie het niet op en moet je het iedere keer opnieuw doen?

Hierna ga je op authoriseer mijn account staan, maar drukt nog niet op je afstandsbediening!

Nu wordt het tijd je telefoon/tablet waar je mee ingelogd hebt op de website van real debrid er bij te pakken, en je opent een nieuw internettabblad en gaat naar het volgende adres:

Er verschijnt nu een pagina met een lichtblauw kadertje waarin staat dat je bent ingelogd als (jouw gebruikersnaam)

Nu pak je je afstandsbediening van je Kodi kastje er bij en bevestigd de keuze: authoriseer mijn account.

Er verschijnt nu een code op je tv, deze moet je invullen op je telefoon/tablet binnen dat blauwe kadertje, hier heb je zo uit mijn hoofd twee minuten de tijd voor. Indien je de code juist hebt ingevuld wordt het kadertje groen, en is jouw Kodi kastje gelinkt aan je real debrid account. En verdwijnt de code van je televisie.

Hierna kan je aan de slag met de links die real debrid je geeft?

Het belangrijkste hiervan is het bij beide resolvers te doen, dus EN urlresolver EN resolverurl, dit om te voorkomen dat het alsnog niet werkt. En ook niet vergeten de prioriteit op 90 te zetten en vervolgens naar rechts drukken en ok selecteren alvoor je gaat authoriseren.

Ik hoop dat je er nu uit gaat komen.

Succes??
Echt zo super, nu lukt het gelijk!
Hartstikke bedankt Arjan!!! ?
 
  • Like
Reacties: Slikt
Help!!! Ik kom nu niet meer in kodi! Haperde weer met afspelen, bufferen enzo, ondanks de RD en de Ares, maar nu start kodi niet meer op. Opnieuw opgestart, van de stroom af, niks....wifi is goed. Wat kan het zijn?

Jos
 
Als Kodi helemaal niet opstart kan je proberen Instellingen > Apps > Kodi > Cachegeheugen wissen. Vermeld hier ook even de info over je mediaspeler: merk, type, geheugen. Jij zegt dat je WiFi zo goed is. Waar staat je mediaspeler, afstand voor WiFi. Veel mediaspelers hebben niet zo'n goede WiFi ontvangst. Probeer eerst eens bekabeld internet naar je router. Als Kodi steeds vastloopt eventueel Kodi eens volledig verwijderen via Instellingen > Apps en met een schone Kodi beginnen.
 
Als Kodi helemaal niet opstart kan je proberen Instellingen > Apps > Kodi > Cachegeheugen wissen. Vermeld hier ook even de info over je mediaspeler: merk, type, geheugen. Jij zegt dat je WiFi zo goed is. Waar staat je mediaspeler, afstand voor WiFi. Veel mediaspelers hebben niet zo'n goede WiFi ontvangst. Probeer eerst eens bekabeld internet naar je router. Als Kodi steeds vastloopt eventueel Kodi eens volledig verwijderen via Instellingen > Apps en met een schone Kodi beginnen.

? vanmiddag alles opnieuw geīnstalleerd, kodi + alle addons, RD en Ares. Net een crash en alles is er weer af, word er ondertussen behoorlijk gek van!!
Wat is er aan de hand??

Jos
 
? vanmiddag alles opnieuw geīnstalleerd, kodi + alle addons, RD en Ares. Net een crash en alles is er weer af, word er ondertussen behoorlijk gek van!!
Wat is er aan de hand?? Jos
Misschien ligt het aan je mediaspeler, vandaar mijn vraag naar meer info over je mediaspeler: merk, type, geheugen. Is het bijvoorbeeld 1GB RAM geheugen dan zou het ook daar aan kunnen liggen. Terug naar fabrieksinstelling kan je ook proberen.
 
  • Like
Reacties: Lex
Misschien ligt het aan je mediaspeler, vandaar mijn vraag naar meer info over je mediaspeler: merk, type, geheugen. Is het bijvoorbeeld 1GB RAM geheugen dan zou het ook daar aan kunnen liggen. Terug naar fabrieksinstelling kan je ook proberen.
Zoals @B. web aangeeft wat voor kastje/boxje gebruik je? Als het zo'n sjinees kastje is.... zou ik zeggen dat het daar aan ligt. Mxq bijvoorbeeld daar zijn ook weer tig varianten van allemaal leuk spul om mee te experimenteren. Maar als ervaren gebruiker zijn deze apparaten een doorn in het oog.... Dus zoals gevraagd wat voor apparaat gebruik je? Dat schept waarschijnlijk al een boel duidelijkheid..
 
  • Like
Reacties: Lex en B. web
Sterke nog Jos,dit kan aanleiding zijn voor de medewerkers van dit forum om in te grijpen.

 
  • Like
Reacties: ateam278 en B. web