Kan geen films verwijderen Formuler GTV

ikbenerwel

Forumlid
14 nov 2017
8
5
6
57
Hallo allen.
Ik gebruikte voorheen al jaren een Eminent 7680 boxje met daarop Kodi, daar kon ik na een film gezien te hebben de film gewoon verwijderen van mijn externe HD. Ik heb nu een Formuler GTV en daarop ook Kodi (19.4) geïnstalleerd en de instellingen ook goed gezet om bestanden de hernoemen en verwijderen. Nu is het blijkbaar niet mogelijk om vanuit de Formuler GTV iets te verwijderen door iets met rechten ???
Heeft iemand een tip en/of een truc om dat voor elkaar te krijgen. Mag ook dmv een programma eventueel.

B. web

VIP
16 feb 2017
950
606
216
Misschien staan hier wat tips voor jou:

ikbenerwel

Forumlid
14 nov 2017
8
5
6
57
Misschien staan hier wat tips voor jou:
Dat had ik al gezien inderdaad maar het lukt niet met de Formuler GTV. Dat is erg jammer want nu moet ik zowel de Formuler als de EM 7680 weer gaan gebruiken. Ik had gehoopt dat ik aan èèn kastje voldoende had om alles te kunnen wat ik verwachte. Er zou toch een truc zijn die dat toch mogelijk maakt hoop ik.

Klojum

Forumlid
30 okt 2021
16
2
6
21
Welk schijfformat heeft de externe HDD? NTFS wordt door oudere Linux-versies als readonly gemount, verwijderen van bestanden gaat dan niet lukken.

Of als het om een EXT3/4-schijf gaat, en de bestanden zijn door een andere Linux-user erop geplaatst dan de Formuler GTV systeemuser, dan heb je ook een uitdaging. In dit geval zou je wel (mits je terminaltoegang hebt in GTV), de bestanden van je externe HDD kunnen veranderen als root user met:
chown -R <user>:<user> /path/to/your/files
waar je wel eventjes de juiste username binnen GTV moet achterhalen.

ikbenerwel

Forumlid
14 nov 2017
8
5
6
57
Welk schijfformat heeft de externe HDD? NTFS wordt door oudere Linux-versies als readonly gemount, verwijderen van bestanden gaat dan niet lukken.

Of als het om een EXT3/4-schijf gaat, en de bestanden zijn door een andere Linux-user erop geplaatst dan de Formuler GTV systeemuser, dan heb je ook een uitdaging. In dit geval zou je wel (mits je terminaltoegang hebt in GTV), de bestanden van je externe HDD kunnen veranderen als root user met:
chown -R <user>:<user> /path/to/your/files
waar je wel eventjes de juiste username binnen GTV moet achterhalen.
Oei dat gaat mij ver boven mijn pet ;) Mijn Externe HD is inderdaad wel een NTFS schijf zodat ik daar via Windows ook zeer grote bestanden (films en concerten) op kan zetten.