Opgelost kan geen verbinding maken met externe server

NiekN

Gevorderd
3 jan 2017
136
27
16
49
kan de bibliotheek niet meer laten bijwerken
Ik krijg deze melding "kan geen verbinding maken met externe server"

het heeft altijd gewerkt, maar had wat poorten afgelopen week dichtgezet op mijn router 61619,50116,49309,57610. En nu werkt het niet meer.
Dus deze poorten weer open gezet , maar krijg nogsteeds deze melding ..
 
Apparaat ook al eens herstart? En heb je al eens een nieuwe API code opgegeven voor de film en serie informatie database aangezien de standaard API code soms teveel verzoeken aanvraagt.

 
kan de bibliotheek niet meer laten bijwerken
Ik krijg deze melding "kan geen verbinding maken met externe server"

het heeft altijd gewerkt, maar had wat poorten afgelopen week dichtgezet op mijn router 61619,50116,49309,57610. En nu werkt het niet meer.
Dus deze poorten weer open gezet , maar krijg nogsteeds deze melding ..
Heb je je bibliotheek met lokale content ingelezen? Vanaf een nas of iets dergelijks? Want dan zou ik even controleren of het ip van je nas nog hetzelfde is.
 
Bedankt alvast voor de hulp

Ik heb een losse PC waar kodi op staat , en een NAS waar mijn content opstaat. Ik gebruik vast IP adressen voor mijn apparatuur
films kan ik afspelen, dus hij kan ze vinden. Ik had gisteren wat oude films toegevoegt, en daarna de bibliotheek geprobeerd bij te werken. Maar toe kreeg ik deze melding

ik heb de pc al een keer opnieuw opgestart , nadat ik de "port forward" weer actief gemaakt had
Gisteren avond en vanmorgen geprobeerd , geen success

- een nieuwe API code?? ik heb daar nooit aangezeten , ik ga er vanuit dat ik de standaard API erin heb staan . waar kan ik dat aanpassen en naar wat ?
 
Bedankt alvast voor de hulp

Ik heb een losse PC waar kodi op staat , en een NAS waar mijn content opstaat. Ik gebruik vast IP adressen voor mijn apparatuur
films kan ik afspelen, dus hij kan ze vinden. Ik had gisteren wat oude films toegevoegt, en daarna de bibliotheek geprobeerd bij te werken. Maar toe kreeg ik deze melding

ik heb de pc al een keer opnieuw opgestart , nadat ik de "port forward" weer actief gemaakt had
Gisteren avond en vanmorgen geprobeerd , geen success

- een nieuwe API code?? ik heb daar nooit aangezeten , ik ga er vanuit dat ik de standaard API erin heb staan . waar kan ik dat aanpassen en naar wat ?
Misschien overbodig maar ook je router/modem opnieuw opgestart?
 
De modem router opnieuw opstarten heb ik niet gedaan , ik verwacht eigenlijk als ik de settings terug zet en "save" en daarna controleer of ze daadwerkelijk goed staan , door opnieuw in te loggen , het voor mekaar is . Maar goed ik kan dat zeker proberen

Maar klopt het dat deze poorten open moeten staan voor libreelec 61619,50116,49309,57610 ?????
Bij niet echt een voorstander van verschillende poorten open te hebben staan
 
De modem router opnieuw opstarten heb ik niet gedaan , ik verwacht eigenlijk als ik de settings terug zet en "save" en daarna controleer of ze daadwerkelijk goed staan , door opnieuw in te loggen , het voor mekaar is . Maar goed ik kan dat zeker proberen

Maar klopt het dat deze poorten open moeten staan voor libreelec 61619,50116,49309,57610 ?????
Bij niet echt een voorstander van verschillende poorten open te hebben staan
Gebruik zelf niet anders dan libreelec en heb zelf een nas in elkaar geknutseld met lokale content voor in mijn kodi bibliotheek en heb nog nooit ook maar 1 poort open hoeven te zetten. Vaak moet je trouwens wel je router opnieuw opstarten om veranderingen door te voeren maar niet altijd. Sommige doen dat als je op opslaan drukt. Dat gezegt hebbende, heb wel eens gelezen dat als je een Windows computer inzet voor je content dit nog wel eens problemen levert. Gebruik zelf Linux hiervoor.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ik heb deze poorten zelf ook niet open gezet, maar waarschijnlijk door de installatie van libreeelc is dat gedaan
Ik kwam er toevallig achter dat in mijn router verschillende poorten geforward waren, onder andere van mij libreelec PC
 
Ik heb deze poorten zelf ook niet open gezet, maar waarschijnlijk door de installatie van libreeelc is dat gedaan
Ik kwam er toevallig achter dat in mijn router verschillende poorten geforward waren, onder andere van mij libreelec PC
Ben geen expert hierin maar kan me gewoon niet voorstellen dat libreelec dit heeft gedaan. Is normaal ook een wachtwoord voor nodig om in je router te komen en dingen aan te passen. Denk dat als libreelec zoiets zou doen, elke software trouwens, het zo klaar is met ze. Heb hier nog nooit van gehoord. Zoiets gebeurt normaal altijd handmatig. Zal een andere verklaring voor moeten zijn vrees ik.
 
Functies van UPnP is om een apparaat toe te staan om poorten te forwarden, zodat jij dat niet handmatig hoeft te doen
 
Het is onmogelijk dat een installatie van wat voor software dan ook er voor gezorgd heeft dat in je router porten geforward zijn.

Functies van UPnP is om een apparaat toe te staan om poorten te forwarden, zodat jij dat niet handmatig hoeft te doen

Ik snap even niet waar dit vandaan komt, maargoed. Voor UPnP (ook wel DLNA genoemd) hoef je geen porten te forwarden. Zolang je in je eigen thuis netwerk blijft hoef je nooit in je router porten te forwarden.


Dan om terug te komen op je vraag van dit topic: ik heb hier persoonlijk nog maar sinds kort ervaring mee. Ik heb die meldingen ook gezien, maar niet de hele tijd...
Volgens mij betekend het simpelweg dat je geen verbinding kan maken met de scraper, waar de informatie vandaan moet komen.
Probeer anders wat dingen opnieuw in te stellen, je library volledig leeg te maken, Kodi / libre elec opnieuw te installeren of te updaten...
 
  • Like
Reacties: TGR6.6.6
-De film bibliotheek verwijdert en op nieuw ingeladen, geen succes
- router/modem opnieuw opgstart, geen succes
- instellingen nog even doorgelopen wat ik de laatste keren aanpast had, geen sucess
-poorten allemaal dicht gezet, en libreelec er opnieuw erop gezet. daarna laatste backup terug gezet (waar het probleem inzat), geen success
- daarna een wat oudere backup teruggezet , en dat werkte wel. daarna mij video_bibliotheek ingeladen

probleem opgelost.

Verder had ik nog in mij router gekeken en nu stonde de poorten niet open..
Nu is de vraag wat heeft dit veroorzaakt ??? of is het vaak zo bij onduidelijk oorzaken => nieuwe install
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ik heb hier nu ook last van.. Heel vreemd, op mijn android kastje geen problemen. Op mijn pc heb ik kodi staan om wat mee te knutselen en nieuwe dingen proberen. Had even een nieuwe kodi geinstalleerd, met een back-up van een week terug, ineens ook de melding dat hij geen verbinding kan maken met externe server. Series laadt hij wel gewoon in, films blijft dezelfde klachten geven:unsure:
 
Hoi Robin

Ik kon geen films of serie niets meer inladen. Probeer een ouder backup terug te zetten , of een nieuwe install
 
Heb al 2 verschillende backups erop gezet, blijft zelfde probleem geven.

Het rare is dat ik de laatste backup wel tot 3-4x toe gebruikt heb de afgelopen week. Toen helemaal geen problemen. Voor nu maakt het niet zoveel uit, aangezien ik op de pc toch geen kodi kijk. Ga nog ff een verse backup maken van mijn android kastjes en kijken wat hij dan doet.
 
Nou maar even een nieuwe install gedaan. En nu werkt hij idd weer. Het vreemde is, eerst kon ik vorige back-up pakken, werkte alles.

Als ik nu mijn kopie van minix kastje 17.6, kopieerde naar windows 17.6 dan kon hij mijn skin niet laden. Ook al zo vreemd, waar dat met 17.5 geen probleem was, alleen dan kon ik de films niet updaten. Terwijl dat ook eerst gewoon werkte. Waar dat aan ligt is mij ook een raadsel..
 
Ik had ook geen idee wat bij mijn mis was gegaan. Maar het komt b;ijkbaar wel eens voor dat soms iets geheel niet (meer)werkt
Heb nu tweemaal iets vreemds meegemaakt. Gelukkig is een backup terug zetten of een nieuw instal redelijk snel gedaan
 
Ik had ook geen idee wat bij mijn mis was gegaan. Maar het komt b;ijkbaar wel eens voor dat soms iets geheel niet (meer)werkt
Heb nu tweemaal iets vreemds meegemaakt. Gelukkig is een backup terug zetten of een nieuw instal redelijk snel gedaan
Ik denk dat Niek er geen bezwaar tegen heeft dat wij deze topic die nog open staat afsluiten :)