Kan ik mijn 4k Smart TV Box updaten?

Kodiaq

Nieuwkomer
6 jul 2017
1
0
1
54
Hoi, mijn naam is Gerrit en ik ben bezig met een poging de smart tv box van een collega te updaten.
Zij heeft er helemaal geen idee van hoe het moet. Omdat ik zelf veel met computers werk, lieek het mij wel te doen, maar het valt me toch tegen.
Het gaat om een 4K Smart TV Box met een DitIsTV SD kaart.
De box zelf (modelnr. n200_a400_6210) draait op Android 4.4.2 met Kodi 16.1

Ik zie dat er een update beschikbaar is in één van de forums, maar kan deze momenteel niet downloaden.
ik heb ergens anders een apk file gevonden, maar deze kan de download niet starten.
Wie kan mij verder helpen om dit op te lossen?
 
Volgens mij word DitIsTV niet meer ondersteund en ik zie dat de box nog draaid op android 4.4.2 dus updaten naar kodi 17.3 zal niet gaan lukken,
Mijn advies en of je dat wil opvolgen of niet is toch eens kijken naar een wat nieuwer boxje waar minimaal android 5 op staat maar 6 of 7 is nog beter natuurlijk
 
Uw tv box draait nog op Android 4.4.2 de download van kodi 17.3 werkt maar vanaf Android 5.
Deze kan dus niet geupdate worden er bestaan andere fork van kodi die dit wel kunnen deze informatie is terug te vinden op het forum.
 
  • Like
Reacties: fransalmighty
Als je even de exacte naam van de Box weet te vinden (Android instellingen > Info) dan kan ik kijken of het eventueel mogelijk is om er LibreELEC op te zetten zodat je box meteen sneller gaat + Kodi 17 erop kan. (Vergt een beetje kennis van computers)

Of je doet wat @spooks aangeeft en dat is SPMC installeren je kunt daarna door middel van een build weer iets soortgelijks als Dit is TV krijgen: https://kodi-forum.nl/threads/nederlandse-kodi-builds.2312/

Maar onthoud wel: Je hebt bij Dit is TV al een veel te dure oude Android box gekocht en deze heeft niet meer het eeuwige leven omdat die gewoon te oud wordt. Bereid je vast voor, spaar wat euro's zodat je als het echt niet meer gaat een betere tv box kunt kopen.
Hier staan een paar tv boxen die wij aanraden tussen: https://kodi-forum.nl/threads/top-10-tv-boxen-van-dit-moment.3235/
 
  • Like
Reacties: spooks
Spmc (staat in de app store) kan daar toch wel lekker op draaien ondanks de oude android
Beste N **** het komt wel eens voor dat je verouderde apparatuur bezit die aan vervanging toe is, maar waar je partner van zegt ... is dat nou wel noodzakelijk ?
Wat doe dan ...je gaat naar kodi-forum.nl met je vraag waar deskundige medewerkers dan het laatste zetje geven om je partner te overtuigen dat vervanging noodzakelijk is.

Maar dan kom jij met bovenstaand bericht :foei:
 
  • Like
Reacties: Lonus!
Beste N **** het komt wel eens voor dat je verouderde apparatuur bezit die aan vervanging toe is, maar waar je partner van zegt ... is dat nou wel noodzakelijk ?
Wat doe dan ...je gaat naar kodi-forum.nl met je vraag waar deskundige medewerkers dan het laatste zetje geven om je partner te overtuigen dat vervanging noodzakelijk is.

Maar dan kom jij met bovenstaand bericht :foei:
Beide is mogelijk, SPMC werkt verder nog prima alleen Android 4.4 is op zijn levenseinde. Als je het verder alleen bij het gebruik van Kodi houdt hoeft dat trouwens geen probleem te zijn.
 
Je kan wel mygica center erop zetten,is kodi 17.0 en werkt goed.
Ik weet niet meer precies de link maar op youtube zoeken naar kodi 17 op android 4.4. Dacht iets van aftv.hackmykodi.com
Succes
 
  • Like
Reacties: B. web
Pas wel op met al deze om wegen, je kunt een kapot iets wel blijven lijmen maar op een gegeven moment moet je accepteren dat het niet meer gaat / veilig is.
Laat je ons even weten waarvoor je uiteindelijk gekozen hebt?
 
Ik heb ook deze box en ben al een aantal jaar aan het stoeien om deze goed werkend te krijgen. Af en toe deed hij het maar over het algemeen waardeloos. Steeds resetten opnieuw installeren etc. Ik heb Exodus geinstalleerd maar werkt nu ook niet meer. SALT kan niet worden geupdate. Dit is TV geeft waardeloze handleidingen en erg slechte klantenservice. Voor een dure box voel ik me opgelicht. Zou iemand mij kunnen adviseren welke versie van kodi ik zou kunnen instaleren om een laatste poging te doen dit apparaat werkend te krijgen? Anders ga ik ook nadenken over een nieuwe box.
 
Ik heb ook deze box en ben al een aantal jaar aan het stoeien om deze goed werkend te krijgen. Af en toe deed hij het maar over het algemeen waardeloos. Steeds resetten opnieuw installeren etc. Ik heb Exodus geinstalleerd maar werkt nu ook niet meer. SALT kan niet worden geupdate. Dit is TV geeft waardeloze handleidingen en erg slechte klantenservice. Voor een dure box voel ik me opgelicht. Zou iemand mij kunnen adviseren welke versie van kodi ik zou kunnen instaleren om een laatste poging te doen dit apparaat werkend te krijgen? Anders ga ik ook nadenken over een nieuwe box.
Oudere add-ons worden soms vervangen door nieuwe. Exodus werkt inderdaad niet goed meer is inmiddels vervangen door Covenant: Daarnaast ligt het ook aan dat je alleen kodi 16 kunt gebruiken die geen HTTPS of SSL-gebaseerde links ondersteund.
Zoals hier eerder aangegeven kan je kiezen voor een Kodi Fork of een nieuwe box aanschaffen. Je kan de kodi fork FTMC proberen, die heeft de voordelen van Kodi 17. Zoek in de Google Play naar "FTMC Downloader Link". Na installeren van die app kan je in die app FTMC downloaden en installeren op je box via de app APK-installer. De oude kodi 16 kan je verwijderen via instellingen > apps > kodi app verwijderen en in plaats van Kodi 16 maak je voortaan gebruik van FTMC.
 
  • Like
Reacties: Spinix