Kan kodi, in combinatie met raspberry pi, als basis dienen voor filmpjes vertonen in een museum?

Aad Slingerland

Nieuwkomer
7 apr 2021
3
1
1
71
Groet Allen,

Afgelopen week mijn eerste kennismaking met Kodi gehad met als doel een media oplossing te vezinnen/maken voor een streekmuseum in Zevenaar genoemd Liemers Museum. We willen in onze expo ruimte 10 beeldschermen van 22 inch (touchscreen) waarop deels 1 filmpje continue afgespeeld wordt, maar ook deels de bezoeker de keuze zou moeten krijgen voor het afspelen van drie tot acht filmpjes. Dus een menu achtige structuur te bedienen met het touchscreen.

Het museum zou de knip kunnen trekken voor (dure en professionele) BrighSign mediaplayers met bijbehorende management software maar ik trap waarschijnlijk een open deur in als ik vertel dat een streekmuseum als dit nauwelijks een knip heeft om open te trekken.

Vandaar een paar vragen aan mensen met ervaring met Kodi:

Kan ik door middel van customizen/de keuze voor de juiste skin/o.i.d. kodi in zogenaamde KIOSK mode laten werken (bezoekers hebben soms de nare gewoonte van alles uit te willen proberen en zelfs soms te verzieken als het kan, helaas).

Kan ik door middel van customizen/de keuze voor de juiste skin/o.i.d. kodi voorzien van een eenvoudig keuze menu voor een paar filmpjes die op dat moment beschikbaar zijn?

Kunnen KIOSK mode en een keuze menuutje ook gecombineer worden?

Hope to hear, Aad Slingerland
 
In kodi weet ik niet direct of dit mogelijk is.
Maar de raspberry pi is zo een populair en veelzijdig toestelletje dat je voor bijna elk project wel al iets kan vinden.

Kijk eens op

Of google eens raspberry pi touchscreen museum, je gaat zeker soortgelijke projecten vinden
 
In kodi weet ik niet direct of dit mogelijk is.
Maar de raspberry pi is zo een populair en veelzijdig toestelletje dat je voor bijna elk project wel al iets kan vinden.

Kijk eens op

Of google eens raspberry pi touchscreen museum, je gaat zeker soortgelijke projecten vinden
Thanks, ik ga eerst eens kijken bij pipresent...
 
Wellicht dat je hier ook wat aan hebt (eventueel kun je zo je Google zoekopdracht verfijnen):

(gratis voor 1 scherm)
 
Wellicht dat je hier ook wat aan hebt (eventueel kun je zo je Google zoekopdracht verfijnen):

(gratis voor 1 scherm)
Met dank. Ik ga hier zeker ook eens mee aan de slag. Groet Aad
Post automatically merged:

Wellicht dat je hier ook wat aan hebt (eventueel kun je zo je Google zoekopdracht verfijnen):

(gratis voor 1 scherm)
Met dank. Ik ga hier zeker ook eens mee aan de slag. Groet Aad
 
  • Like
Reacties: Spinix