Kan USB stick niet formatteren

Eric Hebs

Expert
2 mei 2016
1.043
633
216
Laatst een Sandisk usb stick voorbereid als soort bootable rescue disk, is denk ik wat fout gegaan want hij kan niet meer geformateerd worden.

Nou kost een stick weinig maar mij gaat het erom om te weten of hij echt zomaar stuk is (en usb sticks dus niet super betrouwbaar zijn) óf dat het gewoon te fixen is

Geloof dat ik bezig was op aanraden van @Ivo.H om hirens bootdisk ofzo erop te zetten, anyways ben benieuwd

You must be registered for see images attach
 
Laatst een Sandisk usb stick voorbereid als soort bootable rescue disk, is denk ik wat fout gegaan want hij kan niet meer geformateerd worden

Nou kost een stick weinig maar mij gaat het erom om te weten of hij echt zomaar stuk is (en usb sticks dus niet super betrouwbaar zijn) óf dat het gewoon te fixen is

Geloof dat ik bezig was op aanraden van @Ivo.H om hirens bootdisk ofzo erop te zetten, anyways ben benieuwd

You must be registered for see images attach

Zet die compressor eens ff uit. Anders ff low level format.
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
oh lol, die screenshot was een van de vele pogingen, compression heb ik ook uit geprobeerd en ook andere format tools.

heb bonnetje wel enzo hoor maar vind het idee niet tof dat sticks zomaar ineens ermee kappen, heb genoeg usb sticks waarvan ik niet blij wordt als die ermee kappen dus was meer nieuwsgierig of het te fixen is

low level ? en dat doe je hoe svp ? diskpart wilde ik al doen maar als ik Disk 2 type wordt die niet aktief
 
Laatst bewerkt:
Zet die compressor eens ff uit. Anders ff low level format.
oh lol, die screenshot was een van de vele pogingen, compression heb ik ook uit geprobeerd en ook andere format tools.

heb bonnetje wel enzo hoor maar vind het idee niet tof dat sticks zomaar ineens ermee kappen, heb genoeg usb sticks waarvan ik niet blij wordt als die ermee kappen dus was mee nieuwsgierig of het te fixen is

low level ? en dat doe je hoe svp ? diskpart wilde ik al doen maar als ik Disk 2 type wordt die niet aktief
Aub.
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
@Ivo.H Goed bezig ouwe ! Dit werkt dus gewoon, ik had al zo een vermoeden dat die stick niet echt stuk gegaan was maar gewoon iets met partitie of mbr ofzo

Heel erg bedankt voor deze les en tool , als we mijn ssd nu ook weten te booten vanaf mini pc ben je helemaal een held :)


You must be registered for see images attach