Kanalenlijst Hans

Dit zal te maken hebben met de rechten die een zender heeft om een bepaald evenement in een bepaald land uit te mogen zenden. Zoals het voorbeeld van Formule 1, daar heeft Servus TV de rechten om dat in Oostenrijk uit te zenden. Hoe ze dat doen, dat mogen ze zelf weten. Zij hebben er voor gekozen om dit niet achter een betaalmuur te zetten. Viaplay heeft voor Nederland de rechten en hier staat het wel achter een betaalmuur.
Laat dan enkel die specifieke programma's met exclusieve rechten dan geo-blocked zijn, als dit ten minste technisch mogelijk is, maar toch niet de "gewone" programma's (mee betaald door belastingsgeld), maar dat is een mening naast zovele andere...
 
Zal technisch best wel mogelijk zijn om alleen bepaalde programma's op een zender achter een geoblock te zetten. Geen idee waarom dat niet gebeurd. Gemakzucht misschien? Of gewoon nooit over nagedacht? 🤔
 
Inderdaad, ook ik heb legale accounts van bbc, npo, veronica.... maar ondanks dat kan ik hier vanuit België zonder telecomprovider of antenne door geoblocking niet naar deze zenders kijken, tenzij ik vpn gebruik, wat, zoals gezegd, illegaal is om deze geoblocking te omzeilen, maar niet strafbaar, of vergis ik me? Vpn, hanskanalenlijst, video- of audiorecorders ... zijn op zich legaal, daar is niets mis mee, maar je kan ze ook "verkeerd " gebruiken : zo is een film of een lied copiëren legaal, maar wanneer ik die buiten de privésfeer afspeel of verkoop of zelfs wegschenk, dan doe ik iets illegaals. Zo zijn free iptv playlists (zoals bijvb van iptvtree.net en bij utibreiding hanskanalenlijst) volkomen legaal, maar degenen die daarvan de urls gebruiken om geoblocking te vermijden, gaan volgens mij in de fout. Vpn is een grensgeval (maar blijft illegaal) : ik kan met vpn naar zenders kijken die in het buitenland gratis toegankelijk zijn, waardoor die zenders eigenlijk geen inkomsten mislopen, maar ik kan met vpn niet gratis naar betaalzenders kijken, waardoor ik dus aan die zenders ook geen financiële schade kan berokkenen, dit in tegenstelling tot illegale iptv providers of illegaal gebruik van links waarmee je wel voor te weinig of geen geld naar betaalzenders kan kijken. Om samen te vatten, ik heb zoiets van : waarom toch die geoblocking van zenders die in het buitenland toch vrij toegankelijk zijn, waar economisch bekeken voor alle diensten en goederen in de Europese Unie de grenzen afgeschaft zijn? Maar dat is een mening naast zovele andere...
Gewoon eenvoudig antwoord, kijk eens en geniet ervan . Als je alles letterlijk neemt, wat blijft er dan nog over? Ik geniet ervan. Dan alles te letterlijk te nemen. Commerciële tv(nl) is niet aan mij besteed. You only live once.
 
  • Like
Reacties: B. web