Kerstgedachte 2019 ?

josje55

Actief
17 feb 2017
25
8
6
68
Wat is kerst als je alleen bent. Stil? eenzaam? Maar je kunt eten wat je wilt, zingen wat je wilt, tv kijken en niemand die zegt ik wil dit zien.
Het is maar waar je voor kiest.
 
Wat is kerst als je alleen bent. Stil? eenzaam? Maar je kunt eten wat je wilt, zingen wat je wilt, tv kijken en niemand die zegt ik wil dit zien.
Het is maar waar je voor kiest.

Kerst is een tijd van bezinning, alles de revue laten passeren, stil staan bij degeen die je ontvallen zijn (Simon aka Regnerus, god hebbe zijn ziel?), en dan uiteindelijk jezelf omringen met degenen die je graag om je heen hebt, en keuvelen over van alles en nog wat. Daarna lekker eten, niet veel, maar vooral lekker.

En er zijn voor de mensen die eenzaam zijn. Ik wil mezelf dit jaar beschikbaar stellen om op 2e kerstdag iets te gaan doen voor het ouderenfonds, het zij koffie schenken in het bejaardentehuis, of al is het maar om een praatje met ze te maken, puur om ook degeen die oud en eenzaam zijn niet te vergeten?
 
Kerst is een tijd van bezinning, alles de revue laten passeren, stil staan bij degeen die je ontvallen zijn (Simon aka Regnerus, god hebbe zijn ziel?), en dan uiteindelijk jezelf omringen met degenen die je graag om je heen hebt, en keuvelen over van alles en nog wat. Daarna lekker eten, niet veel, maar vooral lekker.

En er zijn voor de mensen die eenzaam zijn. Ik wil mezelf dit jaar beschikbaar stellen om op 2e kerstdag iets te gaan doen voor het ouderenfonds, het zij koffie schenken in het bejaardentehuis, of al is het maar om een praatje met ze te maken, puur om ook degeen die oud en eenzaam zijn niet te vergeten?


Hoezo alleen met kerst? dat is een ouderwetse gedachte. bezinning alleen met kerst, doe dat regelmatig wacht daar niet mee tot kerst, net als vrijwilligers werk, juist op de andere dagen in het jaar is het harder nodig....
 
Hoezo alleen met kerst? dat is een ouderwetse gedachte. bezinning alleen met kerst, doe dat regelmatig wacht daar niet mee tot kerst, net als vrijwilligers werk, juist op de andere dagen in het jaar is het harder nodig....

Tja, ik heb nog steeds verplichtigingen naar mijn werkgever toe, en heb daarnaast 2 chronische aandoeningen, waarvan 1 progressief, dus helaas is het zo, dat het mij “energetisch” vaak niet lukt.

Vandaar 2e kerstdag, zodat ik de 1e mijn rust kan pakken, zodat ik er 2e kerstdag kan wezen voor deze mensen.

Het enige wat ik moet doen is een slag om de arm houden, want de gezondheid laat het de laatste tijd behoorlijk afweten?

Maar absoluut petje af voor mensen zoals jij @Kenzo, daar kan je geen genoeg van hebben??
 
  • Geweldig
Reacties: anita 51
@Arjan E. het is geen aanval op je, en een ieder die iets doet voor een ander vind ik al mooi.
Maar mijn reactie was meer over het algemene, dat we iets moeten doen omdat het kerst is, en daarvan denk ik andere dagen iets doen voor een ander, is ook prima en soms wel meer nodig, vandaar mijn opmerking.
 
  • Like
Reacties: anita 51
@Arjan E. het is geen aanval op je, en een ieder die iets doet voor een ander vind ik al mooi.
Maar mijn reactie was meer over het algemene, dat we iets moeten doen omdat het kerst is, en daarvan denk ik andere dagen iets doen voor een ander, is ook prima en soms wel meer nodig, vandaar mijn opmerking.

Nee hoor, alle dagen mag, maar voor MIJ zijn dit de dagen bij uitstek om hier eens bij stil te staan, komt misschien ook wel omdat het zo aan het eind van het jaar is??‍♂️
 
  • Like
Reacties: anita 51
Allemaal goede inzet van de vrijwilligers toppie.?
Maar is het eigenlijk niet triest dat het zo moet,niet allemaal maar de meeste ouderen hebben toch kinderen.
Ik kan me daar zo pissed om maken dat er van die mensen zijn die het altijd te druk hebben of te ver weg wonen.
Respect voor je ouders en langs gaan is toch het minste.
Ik ga sowieso bij mijn ouders langs maar als er iets is ben ik al onderweg voor dat de telefoon op de haak ligt ...bijwijze van spreken.
 
  • Geweldig
Reacties: anita 51
Allemaal goede inzet van de vrijwilligers toppie.?
Maar is het eigenlijk niet triest dat het zo moet,niet allemaal maar de meeste ouderen hebben toch kinderen.
Ik kan me daar zo pissed om maken dat er van die mensen zijn die het altijd te druk hebben of te ver weg wonen.
Respect voor je ouders en langs gaan is toch het minste.
Ik ga sowieso bij mijn ouders langs maar als er iets is ben ik al onderweg voor dat de telefoon op de haak ligt ...bijwijze van spreken.

Tja, daar denk ik toch anders over @mrmiyagi, ik heb beide ouders nog, maar ga er vast niet langs.

De reden daarvoor zit nogal diep geworteld.

Mijn vrouw werdt niet geaccepteerd, en dat zorgde vooral voor veel stressvolle situaties, met mij daar tussenin.

Uiteindelijk heb ik zelf de knoop doorgehakt, en besloten geen contact meer te hebben met mijn ouders, want als het er echt op aan komt, moet ik met mijn vrouw leven, en niet met hun.

Dus respect voor je ouders hebben is prima, maar dan moet dat wederzijds zijn, als dat niet het geval is, krijgen ze het van mij ook niet, dan ga ik liever eenzame ouderen opzoeken, die wel waarderen dat je er bent, en geen vooroordelen hebben.?

Ik bedoel, elke feestdag thuis komen bij je ouders, en vervolgens woorden krijgen, dat is ook niet wat je wil.

Ik heb nu rust, en het bevalt me prima!

Het is niet zo dat ik ze haat, maar ik bemoei me niet meer met hun, en ik heb hen gevraagd zich niet meer te bemoeien met mij.

Ik heb ze een prettig leven samen verder gewenst, en That’s it.

Zo zie je maar weer, andermans boeken zijn duister te lezen, en elk huisje heeft zijn kruisje.??‍♂️
 
  • Like
Reacties: Shaman en Kenzo
@Arjan E. Jammer voor jullie dat het zo moet zijn, maar zoals je zelf al zegt, het is niet anders. Ben zelf in de gelukkige omstandigheid dat we altijd welkom zijn bij de enige ouder die we nog hebben. En ze kan altijd op onze hulp rekenen als ze dat nodig mocht hebben. En vrijwilligerswerk, mw Shaman heeft daar bijna een dagtaak aan. Als je eenmaal in dat kringetje zit, dan weten ze je makkelijk te vinden. Zelf mag ik haar daar af en toe bij helpen. Maar uiteindelijk moet er ook gewoon brood op de plank komen.