Kijk @corne, zo kan ik het ook

Het ziet er heerlijk uit!

Ik ga vandaag aardbeien vlaaien maken, met een vulling van aardbeienbavaroise.
Kijk, daar blink jij dan in uit, BBQ daar ligt mijn ziel en zaligheid😉

heb trouwens wel al een heul makkelijk recept voor Peach cobbler op de BBQ gevonden, nu nog een keer een brownie blik aanschaffen. En maar eens proberen denk ik😁
 
  • Like
Reacties: corne
@Arjan E.

Morgen hebben wij onze jaarlijkse satelliet bbq en daar komen ieder jaar de oude leden van ons forum van heinde en verre gezellig eten en borrelen.

Ieder jaar is daar ook iets lekkers voor bij de koffie, en ik heb nu weer iets lekkers klaargemaakt, maar dan nu wel met een knipoog.

Waar we de BBQ hebben dat is in Rijsbergen, maar tijdens de carnavalsperiode het daar het oapenland.

Wat ik dus dit jaar ga doen is een vaccin testen ivm met het apenpokken virus.

Ik heb bananensoezen gemaakt, met daarbij een apenshot. Hopelijk helpt het. 😇
 

Bijlagen

  • 298224200_1732358933791120_4924111672862741771_n.jpg
    298224200_1732358933791120_4924111672862741771_n.jpg
    311,8 KB · Weergaven: 7
  • 298368866_3271342679805026_8360388273818861400_n.jpg
    298368866_3271342679805026_8360388273818861400_n.jpg
    242,8 KB · Weergaven: 7
  • 298391055_361847082798641_5864127817287059887_n.jpg
    298391055_361847082798641_5864127817287059887_n.jpg
    347,4 KB · Weergaven: 7
  • 298537711_1259076651521865_5190427013054679161_n.jpg
    298537711_1259076651521865_5190427013054679161_n.jpg
    372,4 KB · Weergaven: 7
  • Geweldig
Reacties: Arjan E.
Damn, dat ziet er weer goed uit @corne !

even uit nieuwsgierigheid, die haribo bananen schuimpjes, gebruik je die ook in het recept?🤷🏼‍♂️

banaan is één van mijn favoriete fruitsoorten, en in soezen komen deze helemaal tot hun recht👍🏼

ik heb vorige week een oud collega op bezoek gehad, deze brengt al jaren grof zeezout voor me mee uit Italië, als ook olijfolie, maar wil er nooit wat voor hebben, dus heb ik hem een barbecue beloofd, en zo geschiedde vorig weekend.

vooraf begonnen met bruschetta, en daarna langzaam gaar gerookte spareribs, wederom met dezelfde rub en saus zoals ik eerder hier gedeeld heb.

kreeg te horen dat ie nog nooit zulke lekkere spareribs had gegeten, en dat ie eigenlijk een hekel heeft aan eten met zijn handen, maar dat ie hiervoor graag een uitzondering maakte😁

nou, hij kon z’n lol op, want daarna had ik nog 2 kilo hele kippenvleugels die ik gekruid het eerste uur heb gerookt op 100 graden Celsius, om ze daarna op 180 graden af te bakken, om ze daarna in te lakken met saus, en nog even de saus iets heb laten karameliseren op 100 graden, ook bij deze had ie geen problemen om met zijn handen te eten🤣

zijn vrouw had het toetje verzorgd, en had zelfgemaakte tiramisu meegebracht, en man die smolt echt op je tong.

hele leuke dag gehad, hoop dat jij dit ook gaat hebben👍🏼
 
@Arjan E. wij hebben vandaag weer een heerlijke BBQ gehad, maar niet op de manier zoals jij jou vlees klaarmaakt.
Ook vooral lekker over de hobby gepraat [iptv/kodi en dergelijke] 😅

Tja wat die Haribo bananen betreft dat was eigenlijk niet mijn eerste keuze die apenkoppen die smaken hetzelfde als het shotje.
Ik had de gele kleurstof nog niet voor de fondant, maar die snel genoeg besteld en geleverd. Met de smaak van de vulling die nu dus gewone slagroom was en een paar schijfjes bananen, wil ik de volgende keer toch iets van smaakstof er door doen.

Afijn iedereen die er was is ingeënt, dus wij zitten safe. :D

Over een paar weken dan doen we het hier op herhaling, maar dan wordt het een ouderwetse Brabantse koffietafel.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Arjan E.
@Arjan E. ik weet dat jij ruzie hebt met gerechten die je kan maken van bladerdeeg, maar hier is er vandaag weer 1 gemaakt om de vingers bij af te likken, en helaas erg zoet!

Zelfgemaakte apfelstrudel zoals ik vroeger geleerd heb in de bakkerij, maar wij maakten toen appelcarees.
In principe hetzelfde, dus vandaag aan de slag gegaan met bladerdeeg, en deze gevuld met een appelmix die een nachtje in de koelkast heeft gestaan om de mix op smaak te laten komen. ( Gewoon Pink Lady als appel, daarover kaneel/basterdsuiker/rozijnen en wat jam)

1 liter warme custardvla, verse slagroom, met daarover een beetje nougatine, roomijs en een shotje apfelkorn.

Resultaat:
 

Bijlagen

  • apfelstrudel.jpg
    apfelstrudel.jpg
    269,7 KB · Weergaven: 4
  • Geweldig
Reacties: Arjan E.
Lekker hoor, apfelstrudel, en het klinkt ook zo mooi als je het met een krachtig Deutsch accent uitspreekt😁

maar mis je het “zuurtje“ niet in de appelmix als je pink lady appels gebruikt?🤷🏼‍♂️

Pink Lady is wel een mooie harde appel, maar ook best zoet.

heb deze vroegah ook wel eens gegeten, maar ben er van overtuigd dat er toen goudrenetten in zaten.

maar het is sowieso een feest voor het oog🤤

ik heb nu vakantie, en zit in Griekenland, dus zondig ik ook wel eens, en had dit best gelust zeg maar🤣
 
  • Like
Reacties: corne
@Arjan E. het hoort wellicht niet in dit onderwerp thuis, maar we hebben allemaal dingen waar we goed in zijn!

De afgelopen weekenden diverse Bloemencorso's gekeken die in Nederland door de straten getrokken zijn.
Maar niet om ons dorp te bestoefen...

Hier eet ik graag een goeie oliebol bij en dan kijkende naar al die creaties!!!!

Maar de volgende is echt wel een topper die ik niet namaak in de vorm van een plak bladerdeeg. :D

You must be registered for see medias
 
@Arjan E. het hoort wellicht niet in dit onderwerp thuis, maar we hebben allemaal dingen waar we goed in zijn!

De afgelopen weekenden diverse Bloemencorso's gekeken die in Nederland door de straten getrokken zijn.
Maar niet om ons dorp te bestoefen...

Hier eet ik graag een goeie oliebol bij en dan kijkende naar al die creaties!!!!

Maar de volgende is echt wel een topper die ik niet namaak in de vorm van een plak bladerdeeg. :D

You must be registered for see medias
Oliebollen die hoef ik nooit van mijn leven meer, heb er letterlijk honderdduizenden van gebakken, met en zonder krenten😉

mijn oude buurman had twee oliebollenkramen zo groot als een vrachtwagentrailer, en wij hielpen hem vaak op braderieën, jaarmarkten, kermissen en met Kerst en Oud en Nieuw. Beslag werdt in grote speciekuipen “geslagen”, niet gemixt, maar echt “geslagen” zodat het nog luchtiger werd, en daarna een uur bij de bakoven laten rijzen, het kwam er bijna bovenuit🙈

en dan met een ouderwetse ijslepel de oliebollen vormen. Met kerst en oud en nieuw konden we het gewoon niet voorbakken🙈

helaas is mijn oude buurman op veel te vroege leeftijd overleden aan de gevolgen van een verwaarloosde griep😔

filmpje kijk ik wel een keer als ik weer thuis ben, de WiFi hier is erg crappy😒