Kodi 18.6 /18.7 /18.8 en tot slot is 18.9 nu ook beschikbaar

Oeh, euh, zo uit mijn hoofd: instellingen, video, whitelist, daar kan je ze allemaal selecteren, door ze “kleur” te geven, maar dat wijst zich vanzelf.
Bwtwijfel of die mogelijkheid nog in kodi 18 zit want ik zie onder instellingen, video daar helaas nergens een optie voor :-(
 
Bwtwijfel of die mogelijkheid nog in kodi 18 zit want ik zie onder instellingen, video daar helaas nergens een optie voor :-(

Moment ik start hem even op
Post automatically merged:

Instellingen, systeem, whitelist
Post automatically merged:

En daarna bij instellingen, video even aanpassen beeldscherm verversingsfrequentie op : bij starten stoppen zetten, anders heb je kans dat ie tijdens het kijken gaat switchen naar een andere frequentie.

Deze twee stappen loste het voor mij grotendeels op.
Post automatically merged:

Als je deze wijzigingen hebt gemaakt, dan zou je je shield eens opnieuw op kunnen starten, aangezien deze altijd uit de “sleep” modus komt.

Kan sowieso geen kwaad om dat eens in de zoveel tijd eens te doen?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik had gereageerd, maar hij voegt de Posts samen, omdat er in de tussentijd niemand reageert?

Kijk nog even terug A.u.b., er staat namelijk nog meer info bij?
Tnx man! Done! Één laatste vraag: whitelist ik alleen de 50hz frequenties? Sorry dacht dat ik inmiddels redelijk ervaren was met
kodi, but kodi never seems to surprise ;-)
 
Tnx man! Done! Één laatste vraag: whitelist ik alleen de 50hz frequenties? Sorry dacht dat ik inmiddels redelijk ervaren was met
kodi, but kodi never seems to surprise ;-)

Ja, ik heb alle 50Hz frequenties gewhitelist, en de rest niet, op die manier kan ie ook niet naar een andere frequentie switchen.

Ik heb het slechts nog af en toe, maar het is al 100X beter dan wat het was?
 
Oeh, euh, zo uit mijn hoofd: instellingen, video, whitelist, daar kan je ze allemaal selecteren, door ze “kleur” te geven, maar dat wijst zich vanzelf.
Op mijn Sony lukt dat dus niet met Kodi 18.7, op de Shield wel, daar krijg ik een hele lijst.

You must be registered for see images attach
 
Ja, ik heb alle 50Hz frequenties gewhitelist, en de rest niet, op die manier kan ie ook niet naar een andere frequentie switchen.

Ik heb het slechts nog af en toe, maar het is al 100X beter dan wat het was?
Thanks voor je hulp! Het is ietsje beter, maar zeker nog niet wat het was helaas. Vooral bij draaiende wide angel shots is het behoorlijk k*tje fr*tje helaas. Hopelijk snel een nieuwe kodi update ??
 
Op mijn Sony lukt dat dus niet met Kodi 18.7, op de Shield wel, daar krijg ik een hele lijst.

You must be registered for see images attach

En als je eens op de verversingsfrequentie gaat staan?, en die selecteert?

Op mijn shield lukt het ook, en op mijn Sony niet, maar dat komt omdat mijn Sony 4K TV geen Android aan boord heeft (Sony sony kd-55x9005a).???
 
En als je eens op de verversingsfrequentie gaat staan?, en die selecteert?
Op mijn shield lukt het ook, en op mijn Sony niet, maar dat komt omdat mijn Sony 4K TV geen Android aan boord heeft (Sony sony kd-55x9005a).???
Dat lukt niet, kan het niet wijzigen.
Sony 55XE9305 is een Android tv/.
 
Thanks voor je hulp! Het is ietsje beter, maar zeker nog niet wat het was helaas. Vooral bij draaiende wide angel shots is het behoorlijk k*tje fr*tje helaas. Hopelijk snel een nieuwe kodi update ??
Tja, heb er al een tijdje last van, ik hoop dat er inderdaad verbetering in komt met een nieuwe kodi?

Heb je de veranderingen ook opgeslagen door te bevestigen met ok, anders heb je het de volgende keer weer opnieuw, daar kwam ik ook op de moeilijke manier achter?
Post automatically merged:

Dat lukt niet, kan het niet wijzigen.
Sony 55XE9305 is een Android tv/.

Misschien beperken de instellingen van je tv de mogelijkheid om meerdere frequenties te selecteren, misschien staat dit binnen de instellingen van je tv op automatisch.

Ik heb werkelijk geen idee??‍♂️
 
Thanks voor je hulp! Het is ietsje beter, maar zeker nog niet wat het was helaas. Vooral bij draaiende wide angel shots is het behoorlijk k*tje fr*tje helaas. Hopelijk snel een nieuwe kodi update ??
18.7 helemaal verwijdert, want het was nog steeds niet top. Hij lijkt het nu weer normaal te doen :) ??
 
Tja, heb er al een tijdje last van, ik hoop dat er inderdaad verbetering in komt met een nieuwe kodi?
Heb je de veranderingen ook opgeslagen door te bevestigen met ok, anders heb je het de volgende keer weer opnieuw, daar kwam ik ook op de moeilijke manier achter?
Post automatically merged:


Misschien beperken de instellingen van je tv de mogelijkheid om meerdere frequenties te selecteren, misschien staat dit binnen de instellingen van je tv op automatisch.

Ik heb werkelijk geen idee??‍♂️
Het is ook niet belangrijk, Kodi op de tv werkt gewoon niet lekker, is traag, en was om te kijken of ie in de store stond, Kodi op de Shield werkt gewoon wel goed.
 
Het is ook niet belangrijk, Kodi op de tv werkt gewoon niet lekker, is traag, en was om te kijken of ie in de store stond, Kodi op de Shield werkt gewoon wel goed.

De specs van je tv zijn natuurlijk niet te vergelijken met die van je shield, en al zouden de specs gelijk zijn, dan nog moet je tv er harder voor werken, want die heeft dan twee processen tegelijk (je tv en Kodi).

Vandaar dat een losse mediaspeler nog altijd verkozen wordt boven een tv met Kodi intern.?

Gelukkig heb jij beide, dus heb je de keuze, en als je het mij vraagt zou ik het lekker bij de shield laten?
 
  • Like
Reacties: Paul Shield
Ik kreeg vandaag pas 18.7 binnen op mijn laptop, wel meteen 18.7.1-3, dat dan weer wel.
Shadow doet het niet goed meer, maar ik weet niet of dit met deze update maken heeft.
 
Ik gebruik nog steeds Kodi 18.0 en werkt prima, wat is het voordeel van updaten naar de laatste versie?
 
Mijn Kodi draait op LibreElec in een Eminent 7680 streamen.
Ik vraag mij af of ik een melding krijg als er een update is voor Kodi/Libreelec of dat ikzelf moet gaan grasduinen voor een update?
 
Hangt een beetje van je instellingen af. Als je automatische updates hebt ingesteld, dan zou je een melding moeten krijgen dat er een update beschikbaar is. Maar je kunt zelf ook even gaan kijken. Instelling in het LibreELEC menu op manual zetten, juiste update kanaal kiezen (uit mijn hoofd 9.2) en de meest recente versie opzoeken. Krijg je vanzelf te zien of jouw huidige versie ouder is en geüpdate mag worden.
 
Hangt een beetje van je instellingen af. Als je automatische updates hebt ingesteld, dan zou je een melding moeten krijgen dat er een update beschikbaar is. Maar je kunt zelf ook even gaan kijken. Instelling in het LibreELEC menu op manual zetten, juiste update kanaal kiezen (uit mijn hoofd 9.2) en de meest recente versie opzoeken. Krijg je vanzelf te zien of jouw huidige versie ouder is en geüpdate mag worden.
Dank voor je reactie.
Ik heb Libreelec op Manuel staan en de update geeft 9.05 aan.
Maar ik vind nergens bijvoorbeeld de update van Kodi 18.6 of 18.7.
Weet jij dan hoe dit zit op LibreElec?

Groet Longshadow
 
Kan het nu even niet bekijken, maar welke kanalen heb je om te updaten? Kan van mijn eigen device herinneren dat ik via update kanaal 9.2 versie 9.2.2 kon downloaden. Maar een en ander kan ook te maken hebben met welk device je hebt. Als er voor jou model geen hogere versie beschikbaar is, dan houdt het op.

En ik zit zelf met versie 9.2.2 op Kodi 18.6