Kodi 18 test

Ipdva

Expert
5 nov 2017
298
111
16
49
Vandaag Kodi 18 beta op mijn Beelink GT1 geplaatst, dit om te kijken of het probleem tussen switchen tv kanalen dan verholpen was.
Had hem al van een custom rom voorzien,

Werd wel mooi snel, maar loste het probleem nog niet op.
Wanneer ik nl van ned 1 naar ned 2 ging met de up en down knoppen, was ned 2 in "slow motion". Wanneer kijkend naar ned 1, eerst naar home van kodi ging en dan naar ned 2, was het wel goed. Gelukkig heeft deze nieuwe Kodi versie 18 beta het probleem verholpen. Deze schakelt ook wat anders over van het ene naar het andere tv kanaal. Wanneer je op de b.v. op de up knop van de a.b. knop drukt wordt niet overgeschakelt, maar pas bij een enter op de a.b. Je kan nu sneller door de programma lijst heen omdat hij niet eerst het tv beeld laat zien.

Wat nog een bijkomstigheid is dat je nu gewoon op pause kan drukken, en dan wordt een live uitzending gepauzeerd. Is te mooi om waar te zijn.

Deze versie van de website van Kodi gebruikt, kodi-20171122-28a8348-master-armeabi-v7a.apk
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix en Plenkske
Klinkt goed. Heb even je topicnaam aangepast aangezien Kodi 18 nog volop in ontwikkeling is.
Op dit moment dus alleen nog nightly "development builds".

Kodi v18 "Leia" nightly
These development builds, often called “pre-release” builds, are what will eventually lead to the final version. THESE BUILDS COULD BE UNSTABLE and are for users that do not fear bugs or possibly crashes. They are mainly used for development to help us in testing for the upcoming releases. If you want a stable HTPC then please install a stable build instead. Always backup before using a development build.

Monthly snapshots are semi-stable nightly snapshots of the current development version. They are a step between (often) unstable nightly builds and stable release builds, though they can sometimes still be very unstable.

Nightly builds are made on a daily basis and contain the most recent changes. These should be considered unstable for daily usage and should only be used for to help us find possible issues to provide more stable monthly builds and in the end a stable final release.

Volgorde van release bij Kodi is altijd zo:
- nightly development builds
- alpha builds (ondertussen gaat ontwikkeling dus door) , deze zijn redelijk stabiel te noemen
- beta builds (ondertussen gaat ontwikkeling dus door) , deze zijn meestal stabiel en goed om écht te gaan gebruiken / testen
- ReleaseCandidate builds (ondertussen gaat ontwikkeling dus door) , deze zijn stabiel maar nog net niet klaar voor de echte release van de versie
- de echte release van (in dit geval) Kodi 18.0

Na de echte release volgen vaak releases om nog verdere bugs/verbeteringen te doen. Zoals we nu hebben t/m Kodi 17.6
 
  • Like
Reacties: Spinix
Bedankt, ik heb dus een nightly, maar draait gelukkig mooi stabiel. Draai inmidels ook op mijn Fire tv box met deze versie.






Met Kodi en de tv box prutsen is zeker zo mooi als iptv kijken...
 
  • Like
Reacties: Spinix