Kodi 20.0 crasht om de haverklap

Kodiuser3000

Actief
4 dec 2022
28
6
6
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met kodi. Sinds ik Kodi heb geupdate van versie 19 (Matrix) naar versie 20 (Nexus) stopt deze heel vaak met werken enkele seconden later dan wanneer ik deze heb opgestart.
Ik gebruik het op een Android kastje (android versie 7). Wie kan mij alsjeblieft helpen dit probleem op te lossen?
 
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met kodi. Sinds ik Kodi heb geupdate van versie 19 (Matrix) naar versie 20 (Nexus) stopt deze heel vaak met werken enkele seconden later dan wanneer ik deze heb opgestart.
Ik gebruik het op een Android kastje (android versie 7). Wie kan mij alsjeblieft helpen dit probleem op te lossen?
heb geen probleem met kodi 20 heb een complete nieuwe insalatie gedaan of hem erover heen gezet? kan misschien er ook aan liggen dat versie 7 android niet geschikt is ik hebzelf 11
 
Ik heb het er overheen gezet.
Post automatically merged:

Ik ben nieuw op dit forum en niet handig met een zoekfunctie. Ik heb meer hulp nodig. Als iemand een link kan plaatsen naar wat dit kan oplossen zou fijn zijn.
 
Oplossing
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met kodi. Sinds ik Kodi heb geupdate van versie 19 (Matrix) naar versie 20 (Nexus) stopt deze heel vaak met werken enkele seconden later dan wanneer ik deze heb opgestart.
Ik gebruik het op een Android kastje (android versie 7). Wie kan mij alsjeblieft helpen dit probleem op te lossen?
Ik gebruik versie 20 ook op mijn android tv zonder problemen. Heb je al geprobeerd opnieuw te installeren?
 
Ik gebruik versie 20 ook op mijn android tv zonder problemen. Heb je al geprobeerd opnieuw te insinstalleren
Dat lost vaak al een heleboel problemen op. Kun je gelijk wat addons opruimen die slecht of niet meer ondersteund worden en daardoor mogelijk problemen veroorzaken op Kodi 20. Zou het dan ook simpel houden door er geen complete build op te zetten maar te beginnen met 1 of 2 addons welke voor jou belangrijk zijn. Dan voorlopig even de standaard skin laten staan tot alles een tijdje naar tevredenheid heeft gedraaid.
 
Dat is waarschijnlijk de grootste fout al. Hier bij meerdere boxjes geüpdatet dus van 19 naar 20.
En bij mij allemaal foute boel.
Kan meerdere oorzaken hebben skin addons widgets. Of een combinatie daar van.

Post in topic 'geen real debrid code' https://kodi-forum.nl/threads/geen-real-debrid-code.12176/post-114788
A oke. Dus je zou een herinstallatie aanraden als ik je zo goed begrijp.
Post automatically merged:

Ik gebruik versie 20 ook op mijn android tv zonder problemen. Heb je al geprobeerd opnieuw te installeren?
Nee, nog niet. Dat ga ik straks doen. Het is alleen jammer dat mijn instelling en addons dan weg zijn, maar het is niet anders. Dat moet dan opnieuw gebeuren.
Post automatically merged:

Dat lost vaak al een heleboel problemen op. Kun je gelijk wat addons opruimen die slecht of niet meer ondersteund worden en daardoor mogelijk problemen veroorzaken op Kodi 20. Zou het dan ook simpel houden door er geen complete build op te zetten maar te beginnen met 1 of 2 addons welke voor jou belangrijk zijn. Dan voorlopig even de standaard skin laten staan tot alles een tijdje naar tevredenheid heeft gedraaid.
Ik heb geen custom skin, maar standaard skin. En ik heb er ook maar een paar addons op. Zou dit probleem op mijn Kodi ook kunnen veroorzaakt worden omdat ik weinig geheugen/ruimte heb op mijn Android kastje? Ik heb er wel een externe micro SD kaart in om extra geheugen/ruimte te maken, maar om de 1 of andere reden maakt mijn Android kastje daar geen gebruik van.
 
Laatst bewerkt:
Het is alleen jammer dat mijn instelling en addons dan weg zijn, maar het is niet anders. Dat moet dan opnieuw gebeuren.
simpele tip van mijn kant: maak foto’s van elk scherm binnen je instellingen, desnoods ook van binnen je addons.

scheelt je hoofdpijn als je moet nadenken over hoe het ook al weer zat.

je addons zijn via Google vrij eenvoudig terug te vinden, die links mogen wij hier niet delen, dit is tegen de huisregels :regels:
 
Hoeveel ruimte heb je dan nog over op je interne geheugen en welke addons gebruik je nu?
Mijn device storage (interne geheugen Android kastje) geeft aan nu 3.76 GB used of 4.06 GB. Ik gebruik the Promise en the Crew.

(Ik wacht even met een herinstallatie uitvoeren van Kodi tot ik jouw reactie heb hierover.)
Post automatically merged:

simpele tip van mijn kant: maak foto’s van elk scherm binnen je instellingen, desnoods ook van binnen je addons.

scheelt je hoofdpijn als je moet nadenken over hoe het ook al weer zat.

je addons zijn via Google vrij eenvoudig terug te vinden, die links mogen wij hier niet delen, dit is tegen de huisregels :regels:
Bedankt voor je tip. O ja, die vind ik wel terug hoor inderdaad :). Het ging mij meer om the shortcut toen ik versie 20 over versie 19 gooide, maar helaas blijkt dat nu een misstap te zijn.

Ik dacht meer dat versie 20 omdat het nieuw is nog aan “kinderziektes” leed en dat het bij 20.1 wel opgelost zou zijn maar als ik de reacties hier lees dan draait het bij jullie wel goed.
 
Kodi 20 draait hier goed. Schone installatie en Umbrella addon


Updaten kan best goed gaan hoor.

Bij de een wel bij de ander niet.
Daarom zei ik eerder al kwestie van bijvoorbeeld addons. Skin. Widgets etcetera. Of combinatie ervan.

The promise zijn al meerdere meldingen van op het forum dat hij niet goed werkt met kodi 20
The crew weet ik zo niet. Gebruik ik zelf niet (meer)

Daarom mijn advies opnieuw installeren.

In de link die ik geef leg ik redelijk simpel uit hoe je kodi 20 inclusief de Umbrella addon installeert.
 
Lazy als ik ben heb ik gewoon de update gedaan. Hoewel dat gaf een melding en deed het automatisch. Daarna even mijn addons geupdate en va middag gezellig via The Crew naar The Menu gekeken.

Dus ja. Thr Crew werkt in 20 :)
 
Lazy als ik ben heb ik gewoon de update gedaan. Hoewel dat gaf een melding en deed het automatisch. Daarna even mijn addons geupdate en va middag gezellig via The Crew naar The Menu gekeken.

Dus ja. Thr Crew werkt in 20 :)
Daarom zeg ik ook. Bij de een gaat het wel goed en bij de ander niet.

Ik was ook "lui" en dacht we zien wel. Update van 19 naar 20.

Ging in 1e instantie perfect ook een paar films gekeken en zo ineens bam crashes.

Het schijnt vooral een skin met widgets probleem te wezen maar ook met bepaalde addons met kodi 20.

En wat denk je van update over update over update. Kodi 16 naar 17 naar 18 naar 19 en jawel naar 20.
Dan loopt het vanzelf een keertje spaak. (zullen genoeg mensen wezen die deze route gevolgd hebben)

Ik kan zelf behoorlijk snel kodi opnieuw instellen dus maak me er niet zo heel druk over.

Maar sommige mensen kunnen er dus een heeel groot probleem van maken. 🤷‍♂️
Kodi plus een addon en a4ksubtitles er op zetten schijnt extreem moeilijk te wezen.

Maar goed als het werkt dan werkt het. Dan moet je het mooi zo laten.
 
Ik moet wel zeggen dat ik niet elke dag op Kodi zit, ik heb ook prime video en netflix, plus de reguliere kabel en een lijntje voor het voetbal :)

Je goeie tips zijn zeer welkom hoor, bij problemen zal ik ook wel even opnieuw installeren, maar nu was het echt niet nodig. Ik heb ook nog ergens iets genaamd "version check" - weet niet in welke repo dat weer zat. En verder zo weinig mogelijk addons installeren en regelmatig checken op update, ook al staat die addon op auto-update.

Verder is addons installeren kinderspel. In het begin nam ik er mijn smartphone bij en tikte in mijn browser (in mijn geval Brave) gewoon bijvoorbeeld The Crew Kodi en je krijgt een mooie handleiding met plaatjes hoe je dat in Kodi installeert. Een vijfjarige kan het ;)
 
  • Like
Reacties: ateam278
Mijn device storage (interne geheugen Android kastje) geeft aan nu 3.76 GB used of 4.06 GB. Ik gebruik the Promise en the Crew.
Dan heb je inderdaad niet zoveel ruimte meer over. Hoeveel gebruikt Kodi hiervan? Want bij mij met een vergelijkbare installatie gebruik ik ongeveer 650mb voor alleen Kodi. Gebruik je echt veel meer haal er dan eens een wizard overheen en schoon de boel eens op. In de repo van the Crew zit ook een wizard.
 
Het probleem lijkt nu te zijn opgelost. Verse installatie gedaan en er 1 addon op gezet. Heb meteen ook een paar andere apps verplaatst naar mijn externe micro sd kaart om ruimte te creëren. Ik wil iedereen bij deze bedanken die heeft gereageerd om mij te proberen te helpen! 👍
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Weet iemand waarom de functie “marked as read” niet werkt in de addon the Crew? Wanneer je bijv. een aflevering van een serie hebt gezien en je dit gebruikt om te weten waar je gebleven bent.
 
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met kodi. Sinds ik Kodi heb geupdate van versie 19 (Matrix) naar versie 20 (Nexus) stopt deze heel vaak met werken enkele seconden later dan wanneer ik deze heb opgestart.
Ik gebruik het op een Android kastje (android versie 7). Wie kan mij alsjeblieft helpen dit probleem op te lossen?
Was bij mij ook icm Android 11.
Vreemd genoeg met een Kodi Fork van Troypoint geen problemen. Het leuke is dat je meerdere forks van verschillende Kodi versies kan installereren.