Kodi bedienen (films en series starten) via je telefoon met de Wako app

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Op het forum wordt er al een tijdje gesproken over de Wako app (klik en klik) waarmee je Kodi kunt bedienen via je telefoon. Je kunt zo heel handig via iOS of Android je favoriete film en serie starten binnen Kodi.

Let op: Wako zelf (met de add-on Nomos) stuurt alleen de add-on binnen Kodi aan die je normaal gebruikt om films en series te starten (bijvoorbeeld Gaia), je kunt dus je favoriete film en serie starten via je telefoon dit scheelt je weer wat handelingen binnen Kodi.

Wako heeft ook de mogelijkheid om zelf naar streams te zoeken met combinatie van dit moet met de add-on Helios binnen Wako. De add-on zoekt dan op je telefoon naar de beste streams en stuurt deze vervolgens naar Kodi, het voordeel met series is dat die ook automatisch de volgende afleveringen afspeelt. Het zoeken op je telefoon gaat vaak ook sneller dan in Kodi zelf.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Stap 1:
Zorg dat in Kodi externe toegang aanstaat, op pagina vind je meer informatie.
You must be registered for see images attach


Stap 2:
Voeg de OpenProject repository toe aan Kodi:
Via deze tutorial kun je zien hoe je een repository toevoegt aan Kodi.

Installeer uit deze repository de video add-on OpenMeta en de programma add-on OpenInfo

Stap 3
:
Download op je telefoon door te zoeken naar Wako in de App- of Play Store.



Koppel je Trakt aan Wako en vervolgens kun je Kodi koppelen binnen Wako.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Je moet nu nog de add-on "Nomos" binnen Wako installeren zodat je series en films kunt afspelen via Kodi, Kodi opent hier vervolgens weer je favoriete add-on voor zodat die meteen begint met laden van streams.

Ga binnen Wako naar Instellingen en kies bij Add-ons voor Configure / Install Add-ons

You must be registered for see images attach


Zet Unkown sources aan
You must be registered for see images attach

Kies Add a third-party add-on

Nomos:

Ik heb deze instellingen van Reddit overgenomen:

You must be registered for see medias

Vervolgens kun je de film of serie starten binnen Kodi

You must be registered for see images attach


Wat vind jij van Wako?
 
Laatst bewerkt:
Let op: Wako zelf (met de add-on Helios) stuurt alleen de add-on binnen Kodi aan die je normaal gebruikt om films en series te starten (bijvoorbeeld Gaia), je kunt dus je favoriete film en serie starten via je telefoon dit scheelt je weer wat handelingen binnen Kodi.
Dit doet Nomos ?,met Helios scrap je binnen wako en dan kun je de stream op je phone afspelen of deze zend je naar kodi op je box oa.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Bob Gies en Spinix
Maar ff op de vraag terug te komen wat je van Wako vindt:
-Scraped als een gek zo snel icm Helios/debrid
-Geen addons meer nodig met het nodige onderhoud in kodi
-Kan op IOS streams afspelen

Minpunten: het kost je 0.88€ p/m om add-free te gebruiken.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Maar ff op de vraag terug te komen wat je van Wako vindt:
-Scraped als een gek zo snel icm Helios/debrid
-Geen addons meer nodig met het nodige onderhoud in kodi
-Kan op IOS streams afspelen

Minpunten: het kost je 0.88€ p/m om add-free te gebruiken.
Dat je een bedrag per maand moest betalen wist ik niet, dan betaal ik liever eenmalig 5 euro.

Toch als ik deze app zie is het meeste gewoon web-based na te maken. Kodi kun je ook besturen via een webpagina en zo opdrachten geven zoals Wako doet.

@Reidinga misschien moeten wij eens samen zitten om zo’n app als Wako web based te maken, je kunt deze dan snel en simpel bedienen via een mobiel vriendelijke website!
 
Lifetime contribution a €11, op mijn android.

You must be registered for see images attach
 
Dat zie je goed hoor.
Maar als je op lifetime contribution klikt krijg je €11 voorgeschoteld.
 
  • Like
Reacties: Slikt
Ik bleek nog steeds de unstable/beta versie van Wako te gebruiken, dit een keer op het verzoek van de maker...
Deze verwijderd en de normale versie er op gezet.

Toch weer crashen na enige tijd, vooral wanneer hij aan het zoeken is geweest.

En ik heb toch geen foon van 3 tientjes.
Naja, dann eben nicht.
 
Ik bleek nog steeds de unstable/beta versie van Wako te gebruiken, dit een keer op het verzoek van de maker...
Deze verwijderd en de normale versie er op gezet.

Toch weer crashen na enige tijd, vooral wanneer hij aan het zoeken is geweest.

En ik heb toch geen foon van 3 tientjes.
Naja, dann eben nicht.
Welke versie heb je nu van Wako en helios?
 
Dat zijn de laatste idd, vind jammer dat je de crashes ervaart... tis zo’n top app!
 
Ja, ik begrijp niet dat er niet meer mensen last van hebben.
Maar goed. Ik red me wel met Yatse. ?
 
Ik bleek nog steeds de unstable/beta versie van Wako te gebruiken, dit een keer op het verzoek van de maker...
Deze verwijderd en de normale versie er op gezet.

Toch weer crashen na enige tijd, vooral wanneer hij aan het zoeken is geweest.

En ik heb toch geen foon van 3 tientjes.
Naja, dann eben nicht.
Probeer mee te denken, welke addons heb je in Wako geïnstalleerd? Als je watch now addon hebt verwijder deze eens om te testen. Eigenlijk alle behalve Helios is nog het beste mocht je dat niet hebben.
Post automatically merged:

Edit:
Wat je ook nog kunt proberen, na het zoeken ga je naar “ stats” en zie je welke providers niks opleveren of heel lang duren kwa zoeken. Je kunt deze uitschakelen in dit scherm. Op iPhone is dit naar links sliden en dan disable. Dit kan je/ iedereen doen om het zoeken nog sneller te maken.
You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb de watch now en de IMDb add-on uitgeschakeld.
Daarna naar dezelfde film gezocht als jij en na het zoeken weer vast.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Dit zijn de langst durende.

Alleen Helios is nog over.

Sorry voor de king size plaatjes op de computer...
 
  • Like
Reacties: Slikt
@Maxpuk , kun je die “ gele”eens uitzetten en alleen de groene met resultaten aan laten staan om te kijken wat er dan gebeurd?
 
@Slikt Dit is de culprit!
Nu bevriest wako niet meer.

Ik kan ogenschijnlijk niet proberen ze een voor een aan te zetten want ze zijn verdwenen uit de lijst.
 
  • Like
Reacties: Slikt
@Slikt Dit is de culprit!
Nu bevriest wako niet meer.

Ik kan ogenschijnlijk niet proberen ze een voor een aan te zetten want ze zijn verdwenen uit de lijst.
Kan Ik hieruit concluderen dat het werkt? Dat zou evt een nuttige feedback zijn voor de dev namelijk.