Kodi draait niet soepel op mijn android box, amlogic probleem?

Ter vervanging van onze MXQ's heb ik 2 Acemax M12N besteld, enkele youtube reviewers zijn er heel tevreden over, hij scoort goed op benchmarks, met de S912, 2GB RAM, 16GB ROM en bluetooth is het toch al een flinke verbetering en de mooie promotie bij gearbest aan 45 euro maakte het onmogelijk om nee te zeggen :)

Verder heb ik voor mezelf nog een Xiaomi Mi box besteld omdat @Spinix er zo enthousiast over is en een occasie Shield tablet K1. Paar leuke spulletjes om mee te experimenteren en kan niet wachten tot ze er zijn :crazy:
Mochten die experimenten leiden tot het zelfde enthousiaste/verliefdheid als wat bij Spinix is vastgesteld, dan kunnen we eventueel zorgdragen voor professionele hulpverlening :kopstoot:
Of met andere woorden ...we zijn erg benieuwd naar je review van deze producten.
 
Zag ook een Beelink Gt1, 2 gb ram en 16 rom, iemand ervaring mee?

Ik heb de laatste week erg veel reviews op youtube bekeken (van reviewers die al meer dan 70 boxen gehad hebben) en de Beelink GT1 kwam daar zeer goed uit en was zelfs een van de persoonlijke favorieten van die reviewer. Let wel op dat je niet de versie met 3GB RAM neemt, want die scoort slechter op benchmarks. Klinkt misschien vreemd, maar ik heb wel meer reviews gezien waar boxen met 3GB DDR4 (bijvoorbeeld de Mecool M8S) slechter scoren dan boxen met 2GB DDR3 omdat het interne geheugen bijvoorbeeld veel trager werkt.

Nog een favoriet op youtube is de Alfawise H96 Pro+, die heeft ook de s912, 3GB DDR3, 32GB ROM, Android Nougat, 1000Mb lan verbinding en je kan er een HD van max 2TB op aansluiten. Zowel de Beelink GT1 (wel de 3GB versie) en de Alfawise H96 Pro+ zijn bij gearbest in promotie voor ongeveer 63 euro. Ik zat gisteren ook nog te twijfelen tussen de 2 en heb uiteindelijk voor de Alfawise gekozen, omdat ik er ook wat op wil gamen en hij beter scoorde in die benchmark. Als je enkel Kodi wil draaien zijn beide boxen méér dan voldoende qua specs volgens mij.

Mochten die experimenten leiden tot het zelfde enthousiaste/verliefdheid als wat bij Spinix is vastgesteld, dan kunnen we eventueel zorgdragen voor professionele hulpverlening :kopstoot:Of met andere woorden ...we zijn erg benieuwd naar je review van deze producten.

Dat zal ik met veel plezier doen! Aangezien enkele vrienden en familieleden interesse tonen ben ik op zoek naar 'de ideale box' en van plan om ze uitvoerig te testen :) Jammer genoeg heb ik nog geen 4K tv dus daar kan ik weinig over zeggen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste week erg veel reviews op youtube bekeken (van reviewers die al meer dan 70 boxen gehad hebben) en de Beelink GT1 kwam daar zeer goed uit en was zelfs een van de persoonlijke favorieten van die reviewer. Let wel op dat je niet de versie met 3GB RAM neemt, want die scoort slechter op benchmarks. Klinkt misschien vreemd, maar ik heb wel meer reviews gezien waar boxen met 3GB DDR4 slechter scoren dan boxen met 2GB DDR3 omdat het interne geheugen bijvoorbeeld veel trager werkt.

Nog een favoriet op youtube is de Alfawise H96 Pro+, die heeft ook de s912, 3GB DDR3, 32GB ROM, Android Nougat, 1000Mb lan verbinding en je kan er een HD van max 2TB op aansluiten. Zowel de Beelink GT1 (wel de 3GB versie) en de Alfawise H96 Pro+ zijn bij gearbest in promotie voor ongeveer 63 euro. Ik zat gisteren ook nog te twijfelen tussen de 2 en heb uiteindelijk voor de Alfawise gekozen, omdat ik er ook wat op wil gamen en hij beter scoorde in die benchmark. Als je enkel Kodi wil draaien zijn beide boxen méér dan voldoende qua specs volgens mij.



Dat zal ik met veel plezier doen! Aangezien enkele vrienden en familieleden interesse tonen ben ik op zoek naar 'de ideale box' en van plan om ze uitvoerig te testen :) Jammer genoeg heb ik nog geen 4K tv dus daar kan ik weinig over zeggen
Hey top, ga er voor zitten bedankt voor je reactie.
 
Nog een favoriet op youtube is de Alfawise H96 Pro+, die heeft ook de s912, 3GB DDR3, 32GB ROM, Android Nougat, 1000Mb lan verbinding en je kan er een HD van max 2TB op aansluiten. Zowel de Beelink GT1 (wel de 3GB versie) en de Alfawise H96 Pro+ zijn bij gearbest in promotie voor ongeveer 63 euro. Ik zat gisteren ook nog te twijfelen tussen de 2 en heb uiteindelijk voor de Alfawise gekozen, omdat ik er ook wat op wil gamen en hij beter scoorde in die benchmark. Als je enkel Kodi wil draaien zijn beide boxen méér dan voldoende qua specs volgens mij.

Ik heb ook de alfawise H96 Pro+ en die heeft maar 1 min punt waardoor ik sterk twijfel hem weer van de hand te doen. De box ondersteunt geen Frequency switching. De frequency wisselt alleen bij het opstarten van de box. Het is dus niet mogelijk om IPTV (50Hz) of Films (24Hz) achter elkaar te kijken. Je moet eerst de frequency aanpassen en de box herstarten.
 
Ik heb ook de alfawise H96 Pro+ en die heeft maar 1 min punt waardoor ik sterk twijfel hem weer van de hand te doen. De box ondersteunt geen Frequency switching. De frequency wisselt alleen bij het opstarten van de box. Het is dus niet mogelijk om IPTV (50Hz) of Films (24Hz) achter elkaar te kijken. Je moet eerst de frequency aanpassen en de box herstarten.
Ik heb bij de instellingen van mijn box, Wetek Core, standaard op 1080p/50Hz staan. Frequency switching heb ik ingesteld in Kodi zelf. Dit gaat prima overigens. Wel aangepaste versie van Kodi van Wetek zelf (ze noemen het Wetek Player. Echter met Kodi 16.1 en SPMC 16.6 ging het ook prima. Gebruik Perfect Player maar ook in Kodi standaard 1080p/50Hz. Voor films en series schakelt deze netjes naar 24Hz.
 
  • Like
Reacties: freekdl
Ik heb ook de alfawise H96 Pro+ en die heeft maar 1 min punt waardoor ik sterk twijfel hem weer van de hand te doen. De box ondersteunt geen Frequency switching. De frequency wisselt alleen bij het opstarten van de box. Het is dus niet mogelijk om IPTV (50Hz) of Films (24Hz) achter elkaar te kijken. Je moet eerst de frequency aanpassen en de box herstarten.

Dat is best vervelend. Zie je dit in de in de instellingen van de box dat hij niet switcht of merk je judder in Kodi als je eerst iptv kijkt een daarna 24p? Maakt frequency switching in Kodi niets uit zoals @ronney67 vermeld? Hoe staan de instellingen in Kodi voor 'aanpassen beeldscherm ververssnelheid' en 'synchroniseer video met beeldschermfrequentie'? Ik ga de komende weken 4 boxen onderwerpen aan testen en benchmarks en dat is iets waar ik zeker op zal letten.
 
Dat is best vervelend. Zie je dit in de in de instellingen van de box dat hij niet switcht of merk je judder in Kodi als je eerst iptv kijkt een daarna 24p? Maakt frequency switching in Kodi niets uit zoals @ronney67 vermeld? Hoe staan de instellingen in Kodi voor 'aanpassen beeldscherm ververssnelheid' en 'synchroniseer video met beeldschermfrequentie'? Ik ga de komende weken 4 boxen onderwerpen aan testen en benchmarks en dat is iets waar ik zeker op zal letten.
De box switch gewoon helemaal niet bij het starten van een video met een andere frequentie. Als ik de box op automatisch zet dan gaat hij naar 1080 op 60 Hz. Maar dan stotteren vrijwel alles.
Als ik de box op 50 Hz zet en herstart dan kan ik IPTV kijken. Als ik dan een film wil kijken dan zet ik hem op 24 Hz en herstart ik de box weer. Daarna start ik KODI om iets te streamen vanaf mijn NAS.

Binnen KODI kan ik niet de refresh rate aanpassen deze neemt hij over van de Box na een boot.
"Adjust Display Refresh Rate" of "Sync Playback to Display" maken geen enkel verschil.
SPMC heeft hetzelfde probleem en ik dat het ook een software probleem is.

Op het moment gebruik ik OpenElec en die switched wel gewoon.
 
De box switch gewoon helemaal niet bij het starten van een video met een andere frequentie. Als ik de box op automatisch zet dan gaat hij naar 1080 op 60 Hz. Maar dan stotteren vrijwel alles.
Als ik de box op 50 Hz zet en herstart dan kan ik IPTV kijken. Als ik dan een film wil kijken dan zet ik hem op 24 Hz en herstart ik de box weer. Daarna start ik KODI om iets te streamen vanaf mijn NAS.

Binnen KODI kan ik niet de refresh rate aanpassen deze neemt hij over van de Box na een boot.
"Adjust Display Refresh Rate" of "Sync Playback to Display" maken geen enkel verschil.
SPMC heeft hetzelfde probleem en ik dat het ook een software probleem is.

Op het moment gebruik ik OpenElec en die switched wel gewoon.

Heb je de add-on automatic frequency switcher al geprobeerd? Je kan hem hier vinden:
 
Sorry voor het late antwoord, ik was een weekje weg. Deze ga ik vanavond even proberen!
Box standaard op 50 Hz voor IPTV en dan Kodi laten switchen naar 24 Hz.
 
You must be registered for see images


Vandaag wordt een leuk dagje vol testen met enkele boxen waaronder de Alfawise die jij hebt, ik zal even voor je bekijken hoe het op die box zit me de refresh rate in Kodi, SPMC en LibreELEC!

EDIT: Met de Alfawise valt al niet meer te experimenteren, bij het uitpluggen van een USB klavier kwam een deel van de usb poort mee uit de box, waarop hij uitviel en niet meer wil opstarten.. Retourtje naar gearbest vrees ik :(
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske