Opgelost (Opgelost) Kodi en Exodus herinstalleren - Trendingz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaby8418

Forumlid
19 mei 2017
14
1
6
39
Hallo allemaal,

Wij hebben een Trendingz box waar nog kodi 16 op draaide. Op advies van de klantenservice van Trendingz moisten we Kodi verwijderen en kregen een website op om deze opnieuw te installeren, echter deze site blijkt helemaal niet te bestaan en Trendingz zelf is nu ook helemaal uit de lucht. Zowel op internet als op facebook bestaan ze niet meer.

We hebben zelf getracht Kodi er weer op te zetten maar hij blijft op de google play steeds de melding geven dat dit apparaat niet compatible is..... well;cht geen goede android versie?? Via een omweg hebben we er nu MyGica media center op weten te zetten met een versie van exodus, maar deze werkt eigenlijk niet helemaal naar behoren.

Weet iemand hier meer vanaf, of kan iemand ons helpen hem wel weer goed in te stellen?

Groet
Gaby
 
Kan je wat meer informatie geven? Dan kunnen wij je ook beter helpen :) Je hebt de box gekocht bij Trendingz, maar dat is waarschijnlijk niet het merk van de box. Wat staat er op de bovenkant van de box en welke Android versie staat er momenteel op?
 
Het zal waarschijnlijk Android 4.4 zijn .
Hier kun je ftmc of ebmc opzetten en en van daaruit exodus opzetten dit is een kodi 17 versie voor Android 4
 
Kan je wat meer informatie geven? Dan kunnen wij je ook beter helpen :) Je hebt de box gekocht bij Trendingz, maar dat is waarschijnlijk niet het merk van de box. Wat staat er op de bovenkant van de box en welke Android versie staat er momenteel op?


Er staat alleen maar Trendingz.nl op en 4k. Geen ander merk helaas.
Het zal waarschijnlijk Android 4.4 zijn .
Hier kun je ftmc of ebmc opzetten en en van daaruit exodus opzetten dit is een kodi 17 versie voor Android 4

Heb je een link naar een website wellicht? Ik heb geprobeerd te zoeken maar kom helaas niet verder.... Via de kodi website en google play zegt hij dat het apparaat niet compatible is
 
FTMC of EBMC zal je helaas niet vinden in de Playstore. Je moet het .apk bestand downloaden van internet en het zo op je box installeren. Er zijn 2 versies, voor AMLogic toestellen en Rockchip toestellen, aangezien ik niet weet welke je nodig hebt zal ik beide links plaatsen:

=> AMLogic
=> Rockchip

Je kan deze downloaden via de browser van je box of downloaden via de computer en met een USB stick of SD kaart op je box zetten. Op elke box staat wel een app die file manager of dergelijke heet, op die manier kan je bladeren in de mappen op je android box en het bestand installeren. Als het niet lukt laat je maar wat weten en dan helpen we verder.
 
Hier is de link ebmc

Pak methode 2 maar open deze via je Android box .
Tik in Google ebmc kodi en pak de eerste link en kijk even op je gsm dat je dezelfde pagina op je box hebt . En installeren.
Je kunt ook ftmc pakken zoals hierboven vermeld waarschijnlijk moet je arm link nemen maar dit moet je even uitzoeken wat je box is.
En daarna exodus erop zetten of een build kaosbox of een andere dan heb je alles in keer geïnstalleerd
 
beter FTMC. Je krijgt met wat oudere boxjes dat schokkerige tijdens het streamen en amlogic draait niet zo goed in 17 (oudere chips). Alleen bij de wat duurdere en nieuwere boxen is dat schokkerige er van af in 17
amlogic installeren. (zie link freaktab hierboven van onze forumcolega)
 
Laatst bewerkt:
Hier is de link ebmc

Pak methode 2 maar open deze via je Android box .
Tik in Google ebmc kodi en pak de eerste link en kijk even op je gsm dat je dezelfde pagina op je box hebt . En installeren.
Je kunt ook ftmc pakken zoals hierboven vermeld waarschijnlijk moet je arm link nemen maar dit moet je even uitzoeken wat je box is.
En daarna exodus erop zetten of een build kaosbox of een andere dan heb je alles in keer geïnstalleerd

Het duurde even, maar ben er vandaag voor gaan zitten en het is gelukt! Alles werkt weer. Dank jullie wel voor de tips en hulp. :)
 
  • Like
Reacties: Lex
Dank dat je nog even de moeite neemt om dit te melden, en bij je bedankje sluit ik mij graag bij aan :slotje:
U mag mij een pm sturen als deze topic heropend moet worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.