Kodi fen: is het mogelijk eerst de beschikbare ondertiteling te zoeken en pas daarna de bijbehorende stream?

stokkiestokkie

Nieuwkomer
22 sep 2021
2
0
1
56
Ik gebruik sinds kort Kodi Fen op een chromecast google tv met autosubs als addon voor ondertiteling.
Ik heb het idee dat Fen pas een ondetiteling zoekt wanneer ik een bepaalde stream aanklik, lijkt me ook logisch. Dan is er echter niet altijd een ondertiteling die precies bij de stream past zodat je een offset moet gaan instellen.
Mijn vraag is daarom: is er misschien een optie of add-on die, zodra ik een aflevering aanklik in fen, eerst kijkt welke ondertitels beschikbaar zijn en daarna de bijpassende streams erbij zoekt?
Toen ik nog downloadde, deed ik dat namelijk ook op die manier. ik keek eerst in de app 'Subtitles' welke ondertitels beschikbaar zijn voor een bepaalde aflevering en dan ging ik daarna de bijpassende torrent downloaden. Werkte best goed! Maar ja, was wel nog steeds handmatig :-( .
 
Ik begrijp wat jij bedoelt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit geautomatiseerd kan worden.
Wat je wel kunt doen is handmatig een ondertitel kiezen zodra de stream is gestart ipv automatisch een ondertitel laten toevoegen.
 
Ik begrijp wat jij bedoelt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit geautomatiseerd kan worden.
Wat je wel kunt doen is handmatig een ondertitel kiezen zodra de stream is gestart ipv automatisch een ondertitel laten toevoegen.
Thanks. ik vermoed dat het alleen in Fen zelf geautomatiseerd kan worden of mogelijk gemaakt worden dat het een add-on dit kan. het zou dan eerst moeten zoeken op ondertiteling en die weergeven in het scherm: dan kies je daar een ondertiteling uit en vervolgens wordt daarbij de stream gezocht. Het zou zelfs een optie kunnen zijn in Fen: zoek eerst op ondertitel of zoek eerst op stream.
Zal ik het dan zelf maar maken :) ?
 
Thanks. ik vermoed dat het alleen in Fen zelf geautomatiseerd kan worden of mogelijk gemaakt worden dat het een add-on dit kan. het zou dan eerst moeten zoeken op ondertiteling en die weergeven in het scherm: dan kies je daar een ondertiteling uit en vervolgens wordt daarbij de stream gezocht. Het zou zelfs een optie kunnen zijn in Fen: zoek eerst op ondertitel of zoek eerst op stream.
Zal ik het dan zelf maar maken :) ?
Misschien niet helemaal wat je wil, maar er is een addon die bij elke stream de bron weergeeft, waardoor het zoeken op ondertiteling een stuk eenvoudiger wordt.

die addon heet Seren.

Seren is een lege addon, waarbij je eerst nog een provider pakket moet installeren hiervoor gebruik je het a4kScrapers pakket. Daarna kan je in de instellingen van Seren zelf aangeven dat ie de bron moet weergeven. je kan daarnaast de a4kSubtitles er naast installeren, deze zoekt in meerdere ondertitelingsdiensten naar subs voor de film/serie.

doordat je nu de bron van de stream ziet, is het eenvoudiger om de juiste subtitle te kiezen, en zit je 9 van de 10 keer raak(een enkele keer is een ondertitel verkeerd gelabeled)

scheelt je in ieder geval wat frustratie 🤷🏼‍♂️

maar volledig geautomatiseerd en in 1 keer de juiste selecteren, dat ben ik nog niet tegen gekomen, wel met addons als autosubs geëxperimenteert, maar ik verkies toch handmatig selecteren, werkt voor mij beter.😉

maar als jij zo handig bent dat je het zelf kunt ontwikkelen, dan zou het uiteraard erg welkom zijn😁

bij Seren heb je trouwens wel een Debrid account nodig (real debrid, alldebrid, Premiumize me) ik weet niet of je dat hebt, maar anders is Seren helaas geen optie voor je🤷🏼‍♂️