Kodi + Google gecertificeerde box??

RobRob9

Nieuwkomer
1 mei 2021
2
0
1
31
Hoi allemaal, dit is een beetje nieuw voor mij. Ik wil graag een box met google licentie, want Netflix 4K FTW. Maar ik wil ook Kodi kunnen gebruiken.. Is dat gewoon mogelijk op elke google gecertificeerde box? tegen als Nederlandstalige blog over google boxen, maar hier staat het niet echt duidelijk vermeld oid

Alvast bedankt

1 mrt 2019
903
392
216
Hoi allemaal, dit is een beetje nieuw voor mij. Ik wil graag een box met google licentie, want Netflix 4K FTW. Maar ik wil ook Kodi kunnen gebruiken.. Is dat gewoon mogelijk op elke google gecertificeerde box? tegen als Nederlandstalige blog over google boxen, maar hier staat het niet echt duidelijk vermeld oid

Alvast bedankt
Google licentie en netflix licentie zijn twee verschillende dingen.
De amazon firestick 4k heeft wel een Netflix licentie om 4k af te spelen, maar geen google certificaat (dus bv geen google play store, maar amazon appstore)

En er zijn erg veel boxen die wel een google certificaat hebben maar geen van netflix, dus netflix enkel in sd met de originele app.

Wat is je budget?
Rond €75 heb je de xiaomi mi box, amazon fire tv stick 4k, Chromecast met google tv. Deze hebben oa. alle 3 netflix in 4k.

Rond €220 heb je de NVIDIA shield pro, de beste android tv box

Tweedehands kan je deze toestellen natuurlijk goedkoper vinden, zo staat er momenteel een mibox 3 te koop op dit forum voor €30

Er zijn ook omwegen om hd of 4k netflix wel te doen werken op niet gecertificeerde android boxen

• Like
Reacties: Lex

RobRob9

Nieuwkomer
1 mei 2021
2
0
1
31
Nee ze zijn niet hetzelfde inderdaad. Maar veelal Google licentie boxen hebben ook een Netflix licentie. Op de boxen van Mecool na bijvoorbeeld, maar ik snap je punt! Thanks voor het meedenken iig. Budget max 100 eu. En thanks voor de link trouwens naar XDA. Ik ga even puzzelen!

1 mrt 2019
903
392
216
Nee ze zijn niet hetzelfde inderdaad. Maar veelal Google licentie boxen hebben ook een Netflix licentie. Op de boxen van Mecool na bijvoorbeeld, maar ik snap je punt! Thanks voor het meedenken iig. Budget max 100 eu. En thanks voor de link trouwens naar XDA. Ik ga even puzzelen!
Als je het over android tv boxen hebt vaak wel, maar android boxen voor tv hebben meestal wel google certificaat maar geen netflix.
Post automatically merged:

En als je de xda pagina handig vond en ermee gaat puzzelen ga ik er vanuit dat je al een android box hebt.
Als mijn redenering klopt en die box per toeval een S905X, S905W of S912 SOC(CPU) heeft is dit misschien ook wel leuk voor jou

Laatst bewerkt:

Shaman

VIP
4 sep 2016
1.178
727
216
Is inderdaad een mooie update naar Android TV 9. Heb vanmiddag juist mijn X96 mini bijgewerkt naar de meest recente versie.