Kodi IPTV voor Dummies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric Hebs

Expert
2 mei 2016
1.043
633
216
Ik heb vandaag een versimpelde uitleg voor Kodi en IPTV gemaakt. :rtfm1:

Lijkt wat overdreven simplistisch maar wie weet heeft iemand anders er ook wat aan voor een kennis ofzo

Hij's hier te downloaden:

:leuk:
 
Als ik de pdf open zie ik alleen de uileg met de Enter en ESC toets?
 
Klopt, t is ook echt heel simpel uitgelegd hoe je IPTV kijkt als je helemaal geen verstand van computers hebt, voor uitleg hoe IPTV geïnstalleerd wordt en werkt staan er 'normale' howto's en filmpjes in het IPTV forumdeel :halo:

p.s. de pdf heeft wel meerdere pagina's overigens
 
Ok, ik dacht dat het een papier was die ze naast de afstandbediening hebben om te zien hoe ze een fim of serie kunnen bekijken :lol:
 
Ja ik wilde eerst 1 A4'tje maken, printen en plastificeren voor op de tafel ofzo, maar dacht begin maar met een pdf die je in elke tablet, gsm enzo kan zetten want papiertjes raken mensen ook weer kwijt en die kan je niet op afstand updaten.

Is nog best lastig om het zo simpel mogelijk te maken, want in het begin probeer ik uit te leggen hoe je in een pdf viewer kan inzoomen, maar wat doet iedereen, ze gaan boven de rode pijl ín de handleiding klikken , dus op de plaatjes in de pdf zelf, lol.

Voor ons is het vanzelfsprekend dat je niet binnen in een document functionele knoppen hebt (nou ja kan wel in word enzo maar okay..) en dat je alleen bovenin e.d. een werkende menu balk hebt.

Ik heb in de jaren 90 nog de clichés meegemaakt van mensen die hun muis oppakten en fysiek tegen het scherm aandrukten als je zei van druk met je muis op het menu. (en natuurlijk de koffiebekertjes in de cdrom tray)

:tool:
 
Ja ik weet hoe het werkt, zit zelf in de ICT en help ook vaak ouderen met computers en ook televisies, want die zijn er met de afstandbedieningen de afgelopen 30 jaar niet makkelijker op geworden voor ouderen en al helemaal niet met de huidige digitale decoders erbij :(

Je hebt een mooie handleiding gemaakt, maar op mijn box werkt het toch weer anders ;-)
 
t is idd ook nog eens skin afhankelijk die howto, maar misschien als 17 uit is dat ik eens een échte howto maak voor dummie, inc films/series , ondertitels etc
 
Ja inderdaad, Ik heb STREAMNU als skin en is het net weer even anders.
Ben benieuwd naar Kodi 17.
 
  • Like
Reacties: the matrix
Ja ik ben benieuwd wanneer 17 nu eindelijk eens officieel uitkomt als zijnde de nieuwste en standaard versie, dan pas krijgen we een tsunami van skins/add ons , nu lijkt iedereen te wachten met ontwikkeling omdat iets voor 16 maken zonde v.d. tijd lijkt, maar voor 17 ook omdat die nog niet klaar is.
 
Voor mijn ouders van 90 in het bejaardenhuis heb ik vandaag een versimpelde uitleg voor Kodi en IPTV gemaakt. :rtfm1:

Lijkt wat overdreven simplistisch maar wie weet heeft iemand anders er ook wat aan voor een kennis ofzo

Hij's hier te downloaden:

:leuk:
Leuk gedaan ken wel mensen die er wat aan hebben en dat zijn niet alleen ouderen.
 
  • Like
Reacties: hmt
Thanks ndenkela, en dit is maar opzetje, ga nog wel keer goed voor zitten om heel Kodi op die manier te doen, deed dit vroeger (begin jaren 90) met complexe linux server systemen, stapje voor stapje zodat elke dummie het kon. Op zich wel fun, zo van hier is een handleiding, scheelt mij uren irl uitleggen lol :) :info:
 
  • Like
Reacties: Linda Fernandez
Ik heb de uitleg uitgeprint! Thnx, eens kijken of ik hiermee IPTV netjes aan de gang kan krijgen.
Kastje zal ik eerst eens zo moeten inrichten dat ik direct op Kodi uitkom ipv een overzicht van appjes.
 
oh voor de duidelijkheid, deze uitleg is dus met gebruik van de Aeon Nox skin, dus de default kodi skin zal waarschijnlijk toch net ff anders werken weer :(
 
Zijn er trouwens na al die maanden nog updates nodig voor dit soort handleidingen of is dit ook voor exodus gewenst ?

Dit gaat dus meer over het hoe te bedienen , in plaats van hoe in te stellen en installeren. (voor de eindgebruikers dus)
 
Zijn er trouwens na al die maanden nog updates nodig voor dit soort handleidingen of is dit ook voor exodus gewenst ?

Dit gaat dus meer over het hoe te bedienen , in plaats van hoe in te stellen en installeren. (voor de eindgebruikers dus)

Geen idee. Ik heb gisteren een android tv box besteld. Alles is voor mij nieuw en ik ben een complete leek op dit gebied. Ben al hartstikke blij met de tutorials die er nu zijn. Maar mogelijk is het voor sommigen wel handig. Heb mn kastje nog niet binnen (uit China besteld) dus kan je er later meer over vertellen.
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Hoi Erik,

Voordat ik een testje aan je vraag, wilde ik me eerst even inlezen, dat heb ik gedaan middels die dummie-handleiding. Nu is het heel ernstig als je over een dummie-handleiding nog een vraag durft te hebben jaja, het is om te huilen maar ik heb er eentje.
Klopt het dat je via je windows computer tv kijkt? Ik heb een himedia 5, kodi 16 en ik kijk nu ook iptv maar rechtstreeks op de Himedia. Ik heb een 3mu bestandje opgestuurd gekregen, maar de software is niet om aan te zien.
Kan ik niet gewoon de software voor het zenderoverzicht downloaden en een 3mu erin zetten? Overigens heb ik een apple computer
 
Hoi Erik,

Voordat ik een testje aan je vraag, wilde ik me eerst even inlezen, dat heb ik gedaan middels die dummie-handleiding. Nu is het heel ernstig als je over een dummie-handleiding nog een vraag durft te hebben jaja, het is om te huilen maar ik heb er eentje.
Klopt het dat je via je windows computer tv kijkt? Ik heb een himedia 5, kodi 16 en ik kijk nu ook iptv maar rechtstreeks op de Himedia. Ik heb een 3mu bestandje opgestuurd gekregen, maar de software is niet om aan te zien.
Kan ik niet gewoon de software voor het zenderoverzicht downloaden en een 3mu erin zetten? Overigens heb ik een apple computer
Ik begrijp dat je vraag een persoonlijk tintje heeft naar Eric.
De kans dat hij deze vraag onder ogen krijgt is niet groot,mijn advies is dan ook hem te benaderen via info@HIPTV
 
Ik heb een himedia 5, kodi 16 en ik kijk nu ook iptv maar rechtstreeks op de Himedia. Ik heb een 3mu bestandje opgestuurd gekregen, maar de software is niet om aan te zien.
Kan ik niet gewoon de software voor het zenderoverzicht downloaden en een 3mu erin zetten? Overigens heb ik een apple computer
Het m3u bestand kan je in Kodi, in de PVR Client 'simple iptv client' , configureren en je ziet dan onder Live TV de zenders in het bestand. Na het configureren altijd Kodi herstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.