Kodi Matrix 19.0 en alle vragen hierover

Kodie v19.0 matrix is door een automatische update ontstaan. Ik heb de kodi app op mijn smart tv (samsung) en gebruik kodi normaliter om via elememtum en vrt programmas te kijken. Nu zijn deze addons niet meer geschikt. Iemand een idee welke andere addons vergelijkbaar zijn en welke locatie ik hiervoor kan invullen bij de file manager? Op internet vind ik niet de juiste browsers om op de smarttv in te vullen bij filemanager (dit moet een werkende url zijn)

OF iemand een idee hoe ik de vorige versie van kodi terugkrijg? Ik kan nu geen andere versies meer van inzien en ik kom er ook niet aan uit hoe ik de kodi app eventueel verwijder vd smart tv zodat ik mogelijk een andere versie volledig opnieuw kan installeren

Alvadt bedankt voor het meedenken
Post automatically merged:
Zowel vrtnu als elementum werken prima in kodi 19.
Ik raad je aan om kodi van nul terug in te stellen, dat is wel wat werk, maar dan start ge met een schoone lei en dat kan nooit kwaad.
Vrtnu vind je in de kodi repo.
Elementum 0.1.69 moet je uit de elementum repository installeren, maar hoe je die installeert zal je moeten googlen, want links naar piraterij addons delen we op dit forum niet.

Voor iedereen die meeleest ga ik nog even meegeven dat elementum een addon is die van torrents gebruik maakt, dus is een VPN sterk aan te raden.


En @patriesjaah , weet je zeker dat kodi op je Samsung tv draait, en niet op een android toestelletje dat via HDMI aan je tv hangt? Ik ben dan wel benieuwd welke model Samsung tv je hebt?
 
Laatst bewerkt:
Dit sentiment snap ik dus echt niet, kodi is wel gratis maar echt niet waardeloos. Ooit overwogen dat het misschien aan jou ligt?
Ik gebruik nu al bijna 2 maanden kodi 19 matrix, werkt prima.
Ik denk dat je de opmerking anders moet lezen @Dominique DB , meer als in: in Kodi 18 werkte alles nog perfect, nu werkt er (bijna) niks meer.

weet je nog waar we het over hebben gehad in dit topic?: https://kodi-forum.nl/threads/kodi-19.11014/#post-100636

dit zijn dus exact dat soort antwoorden die je dan kan verwachten😉

wellicht dat je nu beter mijn terughoudendheid begrijpt voor wat betreft Kodi Matrix adviseren.😁

uiteindelijk komt het wel weer goed zodra alle ontwikkelaars over gaan op Python 3, maar dat zal denk ik nog een maandje duren.🤷🏼‍♂️
 
uiteindelijk komt het wel weer goed zodra alle ontwikkelaars over gaan op Python 3, maar dat zal denk ik nog een maandje duren.🤷🏼‍♂️
Volgende maand gaan een hoop slecht onderhouden piraterij addons sowieso niet meer werken voor series, tvdb wordt dan een betaal dienst.
 
Volgende maand gaan een hoop slecht onderhouden piraterij addons sowieso niet meer werken voor series, tvdb wordt dan een betaal dienst.
Eens, en dan krijg je een natuurlijke schifting.

is van alle tijden😉

en dan krijg je dus ook twee groepen, één die op 18.9 blijft met hun vertrouwde addons totdat die echt uitgefaseerd zijn, en de andere groep die op zoek gaat naar nieuwe addons die binnen Matrix werken.

alleen denk ik dat het nu nog net te vroeg is😉
 
Ik heb zojuist mijn bejaarde laptop waarop libre-elec draait geupdate, maar er gebeurde niks.
LE is zeker nog niet helemaal klaar voor de verse kodi.
 
Meest recente LibreElec image voor de x86 is inderdaad nog inclusief Kodi 18.9.

LibreELEC-Generic.x86_64-9.2.6.img.gz

Dus nog even geduld hebben. Of komt misschien wel goed uit. Kun je even rustig wachten op de dingen die komen gaan. 😉
 
Haha, jaja, ik weet het, op mijn doosje dat ik hoofdzakelijk gebruik pas ik wel op. 😉
Deze klapdoos staat op de slaapkamer en ik was even nieuwsgierig wat er ging gebeuren.
 
  • Like
Reacties: Shaman
Zojuist terug naar 18.9, alles werkt gelukkig weer lekker op onze shield, en nu wel de auto update uitgezet 😝
 
Ook hier de Shield geupgrade naar Kodi 19, omg wat een puinhoop, niks werkt meer, ook alle bekende video addons laten zich niet meer installeren
 
En voordat ik het in de gaten had, werd mijn Kodi Leia 18.9 vervangen door de Matrix 19.0
SMB werkt niet meer, kan mijn ZyXel NAS niet meer bereiken, wat een slechte "update" is dit.
Terug naar 18.9, updates direct in Kodi uitgeschakeld en Google Play auto update ook gedisabled.
 
Dit doet me denken aan lange tijd terug, toendertijd met Kodi 14 of 15 liep ook alles in de soep, helaas zijn de addon bouwers dus weer te laat met aanpassingen
 
Dit doet me denken aan lange tijd terug, toendertijd met Kodi 14 of 15 liep ook alles in de soep, helaas zijn de addon bouwers dus weer te laat met aanpassingen
Of jij te vroeg met updaten😂

het is nou niet dat het niet eerder was besproken in dit topic😉
 
Na de automatische update is Kodi bij mij helemaal naar de 'vaantjes'. Niet te geloven! Hoe kan je een vorige versie op een Mi Box S installeren? Ik kom er niet uit.