Kodi onvindbaar op Smart TV

DIEENE

Forumlid
19 jun 2019
9
2
6
25
Goedenavond mensen,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon geen topic vinden met overeenkomsten.

Normaal gesproken moet Kodi standaard op een nieuwe smart tv staan (Phillips 5800 Serries) maar dit is gewijzigd? Als ik Kodi probeer te zoeken met de zoekfunctie is het onvindbaar. De complete Playstore is onvindbaar. Uiteraard heb ik ook gezocht op YouTube maar daar was de Google playstore wel te vinden.

Wat doe ik fout?
 
Goedenavond mensen,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon geen topic vinden met overeenkomsten.

Normaal gesproken moet Kodi standaard op een nieuwe smart tv staan (Phillips 5800 Serries) maar dit is gewijzigd? Als ik Kodi probeer te zoeken met de zoekfunctie is het onvindbaar. De complete Playstore is onvindbaar. Uiteraard heb ik ook gezocht op YouTube maar daar was de Google playstore wel te vinden.

Wat doe ik fout?

Weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd, maar misschien staat hier nog wat nuttigs voor je tussen?

 
Is het niet zo dat je dan een android tv moet hebben voor playstore.

Inderdaad, was er gemakshalve van uit gegaan dat deze tv ook op Android draaide, maar deze draait op zijn eigen os genaamd Saphi.

Vooralsnog ben ik niks tegen gekomen wat het mogelijk maakt om op deze tv Kodi te installeren.?

De enige optie die je dan overhoudt is om een externe device aan te sluiten.??‍♂️
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben jullie allen dankbaar!
Ik ben er dus naïef vanuit gegaan dat elke smart tv op Android draaide..

Weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd, maar misschien staat hier nog wat nuttigs voor je tussen?


Ik ga hier morgen mee aan de slag!
 
  • Like
Reacties: Lex
Philips heeft android tv's maar ook saphi tv's en helaas heb jij @DIEENE een saphi tv, dus een zeer beperkte keuze in apps. Ik raad de Xiaomi mi box aan, ben er zelf zeer tevreden van
Misschien dat lex nog kortingscodes uit te delen heeft
https://kodi-forum.nl/threads/xiaomiproducts.6389/


Een andere optie is de tv terug naar de winkel brengen een een android tv kopen
 
  • Like
Reacties: DIEENE en Lex
Hoeft geen probleem te zijn een android tv is meestal een stukje duurder,
Zoek een leuke android box die kun je in toekomst blijven gebruiken ?
 
  • Like
Reacties: DIEENE
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik heb een externe harde schijf gekocht waar ik hopelijk mee verder kom. Anders zal ik hun lastigvallen. Bedankt voor jullie advies. Doet mij goed.
 
Dat is mijn gedachte ook wat wil je bereiken met die externe harde schijf? Hebben ze die in de winkel verkocht onder het mom dan kun je opnames maken en je bestanden daar naar toe zetten,
Hiervoor zul je dan eerst alle moeten gaan downloaden.
Een android box is goedkoper en voor kodi doeleinden de oplossing.
 
Probeer het eens via de Mirror website op je Tv,
Ik weet niet of dat werkt hoor, maar het valt te proberen.
 
Kodi draait bij mijn weten alleen op Windows, Linux en Android based machines. Ik denk niet dat Philips eigen besturingssoftware "Saphi" Kodi ondersteund...
Wat de aanschaf van die externe harde schijf betreft, vind ik dit ook een vreemde stap. Vragensteller had beter hier op het forum wat meer door kunnen vragen, ipv een of andere (waarschijnlijk) witgoed winkel dit probleem voor te leggen. Dat soort zaken willen alleen verkopen en daardoor heeft ie waarschijnlijk gedacht er goed aan te doen om een harde schijf aan te schaffen. Zonde van het geld... Had ie inderdaad beter meteen een kodi box kunnen kopen...