Kodi op de Raspberry Pi installeren met LibreELEC

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Het is tegenwoordig super simpel om LibreELEC op je Raspberry Pi te installeren. LibreELEC is een stabiele OS waar Kodi goed op kan draaien.
LibreELEC werkt op elke versie van de Raspberry Pi.

Let op:
We raden je aan om minimaal een Class 10 SD kaart te gebruiken voor de Raspberry Pi!
Volg de stappen hier onder om LibreELEC op je SD kaart te installeren, mocht je vragen hebben dan kun je deze HIER stellen.

Stap 1:
Download de LibreELEC USB-SD Creator, deze kun je downloaden.

Stap 2:
Open het programma en kies welke Raspberry Pi je hebt, de rest moet je allemaal zo laten als het is.
You must be registered for see images attach


Stap 3:
Kies op welke SD kaart de image geplaatst moeten worden, wanneer je dit gedaan hebt kun je op "Schrijf" drukken.
De tool gaat nu de image downloaden en daarna op de SD kaart plaatsen, wanneer de tool klaar is kun je de SD kaart in de Raspberry Pi stoppen en heb je LibreELEC geinstalleerd!

Je kunt er nu voor kiezen om een build over je Kodi heen te gooien (Kant en klaar thema die je voorziet van alle nodige add-ons zodat je meteen kunt genieten van Kodi), deze kun je hier vinden.
 
Bedankt voor de voorzet, ben begonnen met deze uitleg en heb nu Noobs op raspberrypi, iets meer werk maar wel leuk om te kunnen wisselen tussen libre elec en osmc
waar ik alleen tegenaan loop is dat ik die raspberry niet in een soort van standby krijg, zowel in libre elec als osmc herstart kodi na afsluiten
is hier wat aan te doen of moet de raspberry altijd maar bij staan
 
Bedankt voor de voorzet, ben begonnen met deze uitleg en heb nu Noobs op raspberrypi, iets meer werk maar wel leuk om te kunnen wisselen tussen libre elec en osmc
waar ik alleen tegenaan loop is dat ik die raspberry niet in een soort van standby krijg, zowel in libre elec als osmc herstart kodi na afsluiten
is hier wat aan te doen of moet de raspberry altijd maar bij staan

De raspberry is ontworpen om altijd aan te staan, hij verbruikt ook erg weinig stroom. Standby bestaat dus niet. Het is aan of uit.
 
  • Like
Reacties: charlychan
De raspberry is ontworpen om altijd aan te staan, hij verbruikt ook erg weinig stroom. Standby bestaat dus niet. Het is aan of uit.
Ok ik had al zo'n vermoede, ik had in verleden dan ook 2 kaartjes, omdat het os wel eens corrupt was wanneer ik de raspi van de voeding had gehad
zet mij wel aan het denken, alles wordt automatisch geupated wat nu als zo'n update klaar is en er verschijnt een popup ( dit allemaal als tv uitstaat ) floept mijn tv dan niet aan, het is nml zo, dat als ik mn'andere kodi box aanzet floept ook mijn tv aan, als dit ook gebeurt na een update in mijn raspi :lol: en dan ook nog midden in de nacht hmm zo wil ik niet gewekt worden:Dddd4
P.S. ben nu aan het schakelen tussen beide os op de raspi en alles werkt
 
alles wordt automatisch geupated wat nu als zo'n update klaar is en er verschijnt een popup ( dit allemaal als tv uitstaat ) floept mijn tv dan niet aan,
Waarom zou die aan gaan? Geen idee eigenlijk...

het is nml zo, dat als ik mn'andere kodi box aanzet floept ook mijn tv aan, als dit ook gebeurt na een update in mijn raspi :lol: en dan ook nog midden in de nacht hmm zo wil ik niet gewekt worden:Dddd4
Ja als je de box aan zet, maar nu staat de raspberry al steeds aan
 
Waarom zou die aan gaan? Geen idee eigenlijk...

Tja, ik zie het zo, zolang er niets gebeurt in de raspi is deze in rust en wordt de tv niet getriggerd , nu kan ik mij voorstellen dat als er een popup verschijnt na een autoupdate, de tv wordt getriggerd en deze aan floept
Ik heb geen idee wat en hoe het werkt maar met mijn andere box springt de tv aan en ook op juiste bron wanneer ik die box aan zet en daar heb ik in die tv niets voor hoeven aan te passen
 
Tja, ik zie het zo, zolang er niets gebeurt in de raspi is deze in rust en wordt de tv niet getriggerd , nu kan ik mij voorstellen dat als er een popup verschijnt na een autoupdate, de tv wordt getriggerd en deze aan floept
Ik heb geen idee wat en hoe het werkt maar met mijn andere box springt de tv aan en ook op juiste bron wanneer ik die box aan zet en daar heb ik in die tv niets voor hoeven aan te passen
Wanneer je hem aan zet dus... de raspberry staat al aan ;) volgens mij gebeurt er niets hoor bij een update
 
De tv springt automatisch aan door een melding van de Pi of Kodi ik heb hier heel zelden wel eens last van gehad (niet in de slaap gelukkig). Als het vervelend wordt moet je even gaan bedenken of het door je Kodi komt of omdat je Pi zichzelf telkens aan en uit doet (kan een voeding probleem zijn dat de oplader te weinig ampere geeft).

Oplossing hiervoor is dus een krachtigere oplader (minimaal 2ampere) of HDMI Cec uitschakelen op je tv of raspberry pi. Via de tv gaat het makkelijkst, is te vinden bij de tv instellingen.

Let wel op dat als je hdmi cec uitschakelt je niet meer met je tv afstandsbediening de pi kunt bedienen, dit moet je dan via de Kodi afstandsbediening app op je telefoon doen of via een extern toetsenbordje.
 
De tv springt automatisch aan door een melding van de Pi of Kodi ik heb hier heel zelden wel eens last van gehad (niet in de slaap gelukkig). Als het vervelend wordt moet je even gaan bedenken of het door je Kodi komt of omdat je Pi zichzelf telkens aan en uit doet (kan een voeding probleem zijn dat de oplader te weinig ampere geeft).

Oplossing hiervoor is dus een krachtigere oplader (minimaal 2ampere) of HDMI Cec uitschakelen op je tv of raspberry pi. Via de tv gaat het makkelijkst, is te vinden bij de tv instellingen.

Let wel op dat als je hdmi cec uitschakelt je niet meer met je tv afstandsbediening de pi kunt bedienen, dit moet je dan via de Kodi afstandsbediening app op je telefoon doen of via een extern toetsenbordje.
Dank je voor de uitleg, toppie, zal er een nachtje over slapen en uitvogelen waar in de instellingen ik die cec op m'n tv kan vinden, ik heb voor die raspi een apart toetsenboardje aangeschaft dus ben niet afhankelijk van tv afstandbediening
Weer een stapje verder :) cec uitgeschakeld dus kan nu rustig slapen, kon ik vannacht toch wel want voor de zekerheid had ik de stekker eruit getrokken want overdag was de tv wel uit stby (of was het zelf vergeten maar wilde het risico niet nemen)
Ben laatst nogal een beetje chaootje, heb op laptop kodi een mecool bb2 pro met kodi en raspi met kodi, denk dat ik m'n kat ook maar kodi noemt :)
maar ben dankzij jullie heel wat verder gekomen dan de aan en uit knop
Mijn dank is groot:leuk: ben er ook achter dat er nog heel wat te ontdekken is, ik heb gisteren zelfs 3 delen van een serie zitten bekijken:lol:daar voor alleen bezig geweest met ontdekken en kijken hoe, en of het werkt en zoniet, weer opnieuw beginnen
Al met al, leuk speelgoed om je met dit weer te vermaken
Ohh en wat die voeding betreft, ik heb een voeding van 3 ampere aangeschaft want met gsm oplader verscheen er een bliksem schitje in rechter bovenhoek, en dat leek mij niet goed, vandaar een zwaardere voeding
 
  • Like
Reacties: Plenkske en Spinix
Wat is het verschil tussen openelec en omsc die laatste gebruik ik naar alle tevredenheid.
 
Het is tegenwoordig super simpel om LibreELEC op je Raspberry Pi te installeren. LibreELEC is een stabiele OS waar Kodi goed op kan draaien.
LibreELEC werkt op elke versie van de Raspberry Pi.

Let op: We raden je aan om minimaal een Class 10 SD kaart te gebruiken voor de Raspberry Pi!
Volg de stappen hier onder om LibreELEC op je SD kaart te installeren, mocht je vragen hebben dan kun je deze HIER stellen.

Stap 1:
Download de LibreELEC USB-SD Creator, deze kun je downloaden.

Stap 2:
Open het programma en kies welke Raspberry Pi je hebt, de rest moet je allemaal zo laten als het is.
You must be registered for see images attach


Stap 3:
Kies op welke SD kaart de image geplaatst moeten worden, wanneer je dit gedaan hebt kun je op "Schrijf" drukken.
De tool gaat nu de image downloaden en daarna op de SD kaart plaatsen, wanneer de tool klaar is kun je de SD kaart in de Raspberry Pi stoppen en heb je LibreELEC geinstalleerd!

Je kunt er nu voor kiezen om een build over je Kodi heen te gooien (Kant en klaar thema die je voorziet van alle nodige add-ons zodat je meteen kunt genieten van Kodi), deze kun je hier vinden.

Super, bovenstaande is gelukt en ik heb een ge-update kastje!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Ok ik had al zo'n vermoede, ik had in verleden dan ook 2 kaartjes, omdat het os wel eens corrupt was wanneer ik de raspi van de voeding had gehad
zet mij wel aan het denken, alles wordt automatisch geupated wat nu als zo'n update klaar is en er verschijnt een popup ( dit allemaal als tv uitstaat ) floept mijn tv dan niet aan, het is nml zo, dat als ik mn'andere kodi box aanzet floept ook mijn tv aan, als dit ook gebeurt na een update in mijn raspi :lol: en dan ook nog midden in de nacht hmm zo wil ik niet gewekt worden:Dddd4
P.S. ben nu aan het schakelen tussen beide os op de raspi en alles werkt
Hallo kun je ook een update doen van de raspberry Kodi zelf of moet deze aangesloten zijn met de laptop of computer en op welke site bekijkt uw nu moeiteloos films?ik kijk nu nog op Exodus en nog iets welke zijn nu de goede zenders om films te bekijken en hoe doe ik dit?mvg

Het is tegenwoordig super simpel om LibreELEC op je Raspberry Pi te installeren. LibreELEC is een stabiele OS waar Kodi goed op kan draaien.
LibreELEC werkt op elke versie van de Raspberry Pi.

Let op: We raden je aan om minimaal een Class 10 SD kaart te gebruiken voor de Raspberry Pi!
Volg de stappen hier onder om LibreELEC op je SD kaart te installeren, mocht je vragen hebben dan kun je deze HIER stellen.

Stap 1:
Download de LibreELEC USB-SD Creator, deze kun je downloaden.

Stap 2:
Open het programma en kies welke Raspberry Pi je hebt, de rest moet je allemaal zo laten als het is.
You must be registered for see images attach


Stap 3:
Kies op welke SD kaart de image geplaatst moeten worden, wanneer je dit gedaan hebt kun je op "Schrijf" drukken.
De tool gaat nu de image downloaden en daarna op de SD kaart plaatsen, wanneer de tool klaar is kun je de SD kaart in de Raspberry Pi stoppen en heb je LibreELEC geinstalleerd!

Je kunt er nu voor kiezen om een build over je Kodi heen te gooien (Kant en klaar thema die je voorziet van alle nodige add-ons zodat je meteen kunt genieten van Kodi), deze kun je hier vinden.
Mijn sd kaart die in de Kodi zit is een 8gb zou deze voldoende zijn?
 
@lenfaict Ik denk dat het te lastig voor je wordt.. Tip: Kijk eens op YouTube misschien kom je daar verder mee.
Kodi blijft een hobby en vergt om de zoveel tijd gewoon even een paar minuten je aandacht om alles up to date te houden. Je zou voor een Android TV box zoals de Xiaomi kunnen kiezen zodat je net zoals je telefoon heel makkelijk apps kunt installeren en updaten.

https://kodi-forum.nl/threads/top-10-tv-boxen-van-dit-moment.3235/

Nogmaals we willen je graag helpen maar zonder dat je wat probeert kom je ook niet verder.

Laptop werkt zo traag dat ik zelf niet kan kiezen welke raspberry ik heb of het kan openen?
Dan wordt het ook tijd voor een andere laptop denk ik..? Aangezien dit programma super licht is

Welke libreelec USB-sd.creator .linux moet je selecteren?
Lees nu gewoon eens het topic door https://kodi-forum.nl/threads/kodi-op-de-raspberry-pi-installeren-met-libreelec.2751/
Als je niet zeker weet welke Pi je hebt dan probeer je eerst de image voor de Raspberry Pi 2 en 3 en mocht de Pi dan niet booten dan probeer je de image voor de Pi 1, mocht je de Pi 1 hebben dan wordt het sowieso tijd voor een andere TV Box aangezien de Pi 1 echt super oud & traag is.
 
download eerst de juiste filmware naar je computer , als je dat hebt gedaan kan je kiezen,de plaats waar je gedownload hebt.
 
  • Like
Reacties: Spinix