kodi op formuler 3 kriigen..

pants312

Forumlid
9 apr 2018
10
0
1
55
heb n formuler 3 en wil graag kijken of ik er hiptv ermee af kan spelen..
Een addon erop zetten maar weet niet of dit mogelijk is..

m.vr.gr.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op dit forum tevens je topic verplaatst en aangepast.
Wat betreft Hiptv zou ik daar een 24 uurs testje voor regelen bij die aanbieder om te ondervinden of dit iets voor je is.
 
heb al abb. heel tevreden erover, echter vraag was of ik t via mn formuler 3 kon afspelen..
 
heb al abb. heel tevreden erover, echter vraag was of ik t via mn formuler 3 kon afspelen..
Dat ligt aan je aanbieder?
Er zijn inderdaad addons te verkrijgen XC Plugin is er b.v 1 voor E2.
En dan zijn er nog aanbieders die de XtreamTv addon gebruiken.
Post automatically merged:

Dat ligt aan je aanbieder?Volgens mij ondersteund HIPTV deze wel het enigste wat je dan zou moeten doen na installatie is je Macadres doorgeven van je Formuler
Er zijn inderdaad addons te verkrijgen XC Plugin is er b.v 1 voor E2.
En dan zijn er nog aanbieders die de XtreamTv addon gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
thx
van hiptv heb ik n http lijntje met alles erop gekregen.
dus die Haddon gewoon in mn formuler zetten en dan in de xtreamtv of xcplugin zetten?
zal ns gaan kijken, thx sofar..
 
thx
van hiptv heb ik n http lijntje met alles erop gekregen.
dus die Haddon gewoon in mn formuler zetten en dan in de xtreamtv of xcplugin zetten?
zal ns gaan kijken, thx sofar..

Bijna;) de addon die HIPTV levert is hopelijk de xtream tv addon (hun stream leverancier levert mij wel die addon namelijk).Dat is kopieeren naar /tmp en handmatig installeren.Daarna het macadres doorgeven aan hun..
En als HIPTV deze niet levert?Dan kun je de XCPlugin gaan gebruiken dan heb je een enigma2 lijntje nodig..waar jij je wachtwoord en inlog uit kunt kopiëren en in de addon plakken
 
thx
die xcplugin staat wel in menu maar als ik die open gaat ie al naar n provider.. kan ik m handmatig ook instellen?
 
thx
die xcplugin staat wel in menu maar als ik die open gaat ie al naar n provider.. kan ik m handmatig ook instellen?
Ehh ja en nee
je moet even de mappen kopiëren naar je hardeschijf en daar bewerken verder moet je dan de XC plugin compleet verwijderen van je Formuler (hij schrijft ergens een .cfg bestand weg van je oude aanbieder)

De mappen vind je in: \etc\enigma2 XCPlugin.xml die XML moet je bewerken je naam en ww en het juiste portaladres moet je daar vermelden / veranderen.
en in staat je proggie \usr\lib\enigma2\python\plugins\extensions\XCplugin

Als je daarna alles hebt opgeslagen dan kopieer je de spullen allemaal weer terug en als je het goed hebt gedaan dan werkt die plugin met jouw aanbieder.
Post automatically merged:

Ehh ja en nee
je moet even de mappen kopiëren naar je hardeschijf en daar bewerken verder moet je dan de XC plugin compleet verwijderen van je Formuler (hij schrijft ergens een .cfg bestand weg van je oude aanbieder)

De mappen vind je in: \etc\enigma2 XCPlugin.xml die XML moet je bewerken je naam en ww en het juiste portaladres moet je daar vermelden / veranderen.
en in staat je proggie \usr\lib\enigma2\python\plugins\extensions\XCplugin

Als je daarna alles hebt opgeslagen dan kopieer je de spullen allemaal weer terug en als je het goed hebt gedaan dan werkt die plugin met jouw aanbieder.

NIETS veranderen als alleen de portal en je naam en ww
Dit is een voorbeeld van een originele xml file:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<items>
<plugin_version>0.1</plugin_version>

<xtream_e2portal_url><![CDATA[ ]]></xtream_e2portal_url>
<username>hierjouwnaam</username>
<password>hierjouwww</password>

<esr_id></esr_id>
<ar_id_start></ar_id_start>
<ar_id_end></ar_id_end>
<security_key></security_key>
</items>
 
dank je voor je reactie
liever xtreamtv ff downloaden want op xcplugin f=draait heel ziggo al...
heb wel n macbook om alles erop te zetten via dreamboxftp
heb je hier n lijstje voor qua steps?
thx
 
dank je voor je reactie
liever xtreamtv ff downloaden want op xcplugin f=draait heel ziggo al...
heb wel n macbook om alles erop te zetten via dreamboxftp
heb je hier n lijstje voor qua steps?
thx

De Xtreamtv addon moet je provider ondersteunen en toesturen omdat deze addon niet te bewerken is bij deze wordt je afgevangen op je macadres namelijk in de addon staat de portal van jouw provider.
 
kan de xcplugin vinden maar kan ik meerdere lijntjes erin zetten?
omdat er al een tje van zingt instaat
kun je me vb geven van mijn lijntje exact?


bvd
Post automatically merged:

 
kan de xcplugin vinden maar kan ik meerdere lijntjes erin zetten?
omdat er al een tje van zingt instaat
kun je me vb geven van mijn lijntje exact?


bvd
Post automatically merged:

kan de xcplugin vinden maar kan ik meerdere lijntjes erin zetten?
omdat er al een tje van zingt instaat
kun je me vb geven van mijn lijntje exact?


bvd
Post automatically merged:

Het schijnt vanaf versie 4.xx wel te kunnen om meerdere serverlijnen toe te kunnen voegen.
Maar zelf heb ik dit nog nooit gebruikt dus even de xc_pluginXXX.xml goed bekijken en neem aan dat het zichzelf wijst.
 
hi
thx sofar

De mappen vind je in: \etc\enigma2 XCPlugin.xml die XML moet je bewerken je naam en ww en het juiste portaladres moet je daar vermelden / veranderen.
en in staat je proggie \usr\lib\enigma2\python\plugins\extensions\XCplugin

?en in staat je proggie....?
moet ik die ook veranderen?

waar haal ik 4.0 vandaan mocht je dat weten..?
gr mike
Post automatically merged:

het is gelukt...smile
echter mn ouwe ziggo lijn nog niet erbij gezet alleen vervangen door de hiptvlijn..
enige suggesties?..
 
Laatst bewerkt:
hi
thx sofar

De mappen vind je in: \etc\enigma2 XCPlugin.xml die XML moet je bewerken je naam en ww en het juiste portaladres moet je daar vermelden / veranderen.
en in staat je proggie \usr\lib\enigma2\python\plugins\extensions\XCplugin

?en in staat je proggie....?
moet ik die ook veranderen?

waar haal ik 4.0 vandaan mocht je dat weten..?
gr mike
Post automatically merged:

het is gelukt...smile
echter mn ouwe ziggo lijn nog niet erbij gezet alleen vervangen door de hiptvlijn..
enige suggesties?..

Ik denk even de werkende XML bewaren en dan een ander even bewerken met je 2e IPTV aanbieder en dan kijken of het werkt?
Werkt het niet dan kun je altijd de juiste goedwerkende XML weer terug plaatsen...Let op wel vanaf scratch weer beginnen zoals ik al had aangegeven hij schrijft ergens wat weg geen idee waar?Waardoor wijzigingen niet werken als je alleen maar overschrijft...(het kan misschien een x werken maar vaker niet en dan zoek jij je een ongeluk)

Suc6
 
werkt perfect echter heb ik geen zenderlijst die makkelijk toegankelijk is. gebruik tellymote om zenders te kiezen maar krijg alleen de zenders links of rechts.. geen handig overzicht of bouquets..
moet toch ergens in mn formuler 3 te zetten zijn zou je denken..
maar kan nergens iets vinden met n zenderlijst voor hiptv en satellietontvanger..
 
werkt perfect echter heb ik geen zenderlijst die makkelijk toegankelijk is. gebruik tellymote om zenders te kiezen maar krijg alleen de zenders links of rechts.. geen handig overzicht of bouquets..
moet toch ergens in mn formuler 3 te zetten zijn zou je denken..
maar kan nergens iets vinden met n zenderlijst voor hiptv en satellietontvanger..

Sowieso als jij de addon gebruikt zie je niet de kanalen van de satelliet ontvanger..alleen de kanalen van je IPTV provider staan in die addon.
 
dus daar is geen handig overzicht voor te krijgen?
bouquet of handige epg?
of een 1 indrukken voor nl 1 bijv?
 
dus daar is geen handig overzicht voor te krijgen?
bouquet of handige epg?
of een 1 indrukken voor nl 1 bijv?
Volgens mij zit de optie create bouqet in de versie vanaf 4.XX daar zul je dus zelf even creatief mee moeten worden..
Create Bouquet List: This function converts the server list to a favorite bouquet channel list of the type configured in Config Menu (mpegts/m3u)with epg and logos.
 
hi
is me gelukt om stream op sateliet te zetten.
nu moet ik nog n mac adres invullen..of meer?
waar kan ik dat adres vinden?