Kodi op Nvidia Shield, wie helpt me verder?

Stamppot

Nieuwkomer
20 mrt 2021
3
0
1
51
Vooropgesteld, ik ben geen kenner als het gaat om de nieuwe mogelijkheden op tv-audio-stream-gebied. Maar op aanraden van een vriend heb ik een Nvidia Shield gekocht om films te kijken. Maar nu heb ik dus ook KODI geinstalleerd op de Shield en het lukt me niet om dit te laten werken. Dus eens kijken of ik hier wat hulp kan krijgen.

Voor zover ik begrijp heb ik KODI goed geinstalleerd (versie 19.0.0. Git: 20210218-f44fdfbf67) en nu wil ik kijken of ik daarmee televisie kan kijken en dan met name buitenlandse zenders die ik niet via Ziggo kan kijken. Als eerste zou ik dan een PVR-manager moeten installeren en daar gaat het dus al mis.

Als eerste heb ik de NextPVR PVR Client gedownload maar als ik die wil opstarten krijg ik de melding:
Add-on kan niet worden geladen.

Daarna heb ik de MediaPortal PVR Client gedownload. Als ik dan naar TV/Kanalen ga, dan zie ik rechtsboven de melding: PVR manager wordt gestart: 0%. En daar blijft het dan bij. Hij staat daar nu inmiddels al een uur of 2 op.

Iemand die me wil helpen?
 
Laatst bewerkt:
Je zult wel een .m3u nodig hebben om iptv te kijken. Er zijn gratis lijsten met fta (free to air) kanalen, maar dat zijn meestal niet de heel interessante zenders.

De addon die ik zou aanraden binnen kodi is pvr iptv simple client.
You must be registered for see images attach

De .m3u kan je daar dan ingeven, ik gebruik hier de kanalenlijst hans van satellietclub de transponder.
You must be registered for see images attach



Je kan ook bij iptv providers een abonnement nemen, dat kost wat, en is illegaal. Op het iptv gedeelte van dit forum vind je enorm veel info hierover.

Op de shield zijn er trouwens apps die handiger zijn dan kodi om iptv te kijken, ook hierover vind je veel info op dit forum.
 
Dag Dominique, hartelijk dank voor je reactie. Begrijp ik er uit dat ik eigenlijk op de verkeerde weg ben met Kodi?

Dat ik eigenlijk beter geen Kodi kan gebruiken om televisie te kijken (en dan bedoel ik dus zenders die ik niet via Ziggo kan kijken)? Dat ik dit via IPTV moet gaan doen (al weet ik nog niet wat dat is) in plaats van Kodi?
 
Je kan iptv (live tv via internet) kijken in kodi, maar ook via andere apps. Niet noodzakelijk beter of slechter, enkel anders.

Welke zenders wil je eigenlijk bekijken?
 
  • Like
Reacties: Shaman
Met name Engelse zenders zoals bijvoorbeeld Channel4
Om de Engelse zenders te bekijken zul je toch een betaald iptv abonnement nodig hebben, denk ik.

Of misschien een vpn om de geoblock te omzeilen en via de officiële apps te streamen

Misschien heeft een ander forum lid hier meer ervaring mee, en kan hij/zij je verder op weg helpen.
 
Met name Engelse zenders zoals bijvoorbeeld Channel4
Dan is inderdaad de kans groot dat je een betaald abbo nodig hebt.
Kijk persoonlijk liever naar een goede iptv app dan via kodi.
Dus zou zeggen bij belangstelling kijk even bij iptv reviews daar zul je hoogwaarschijnlijk wel kunnen slagen.
Post automatically merged:

Veel Engelse zenders zijn gratis uit de lucht te halen met een schotel van beperkte afmetingen. Vrij zicht op het zuiden is wel noodzakelijk.
Dan zou hij even op sat4all kunnen kijken.
 
Met name Engelse zenders zoals bijvoorbeeld Channel4
Je kunt de channel 4 apk gebruiken op de shield maar hier voor dien je wel een vpn te gebruiken , ook moet je dan een account aanmaken bij channel 4 op hun side. Anders kun je nog kijken naar de app "mucho tv" dit is een app met meerdere uk channels , maar daar zit wel een prijs kaartje aan .
Post automatically merged:

Veel Engelse zenders zijn gratis uit de lucht te halen met een schotel van beperkte afmetingen.
wel met een astra 2 kop op de satelliet .😉
 
Je geeft aan dat je graag Channel 4 wilt kijken, gaat het daarbij ook nog om een bepaald programma of serie, of heeft deze zender "het" gewoon voor jou? Reden van mijn vraag is dat er in Kodi 19 in combinatie met bepaalde addons, echt heel veel te kijken is, ook zenders en nagenoeg alle streaming diensten zijn te bekijken.
 
Ik ben er nog even ietsjes veder voor je ingedoken en zie onderstaande prints. Je kunt zoals ik al zei in Kodi 19 op dit moment echt bijna alles bekijken, en dus ook Channel 4 zoals je ziet. Is niet life te bekijken, maar wel alle content die ze uitzenden.


You must be registered for see images attach



You must be registered for see images attach
 
@Panadero: ik ben hier ook in geinteressert maar ik kan deze addon niet vinden. zou u mij misschien verder kunnen/willen helpen?
bij voorbaat dank
Hier op het forum worden geen links naar piraterij addons gedeeld.
Maar als je op Google 'the oath kodi addon' intypt vind je enorm veel websites met stap voor stap instructies om deze addon te installeren.