Opgelost Kodi stopt spontaan met afspelen op shield

Arjan E.

Staff
Medewerker
18 nov 2018
1.569
1.075
216
47
Tijdens het afspelen heb ik gemerkt dat Kodi 17.6 spontaan stopt met afspelen op mijn shield tv.

Hij keert dan terug naar het keuzemenu van de streams, echter als ik dezelfde stream weer selecteer, begint ie weer bij het begin.

Ik heb gelijk gekeken, en mijn internetsnelheid is gewoon goed, ook staat mijn vpn nog gewoon aan.

Hij is via lan verbonden.

Iemand anders met een shield dit al eens gehad, en eventueel ook de oplossing voor dit irritante probleem?
 
Laatst bewerkt:
Hier ook zelfde probleem, mss een korte onderbreking in Internet verbindinding??? Geen idee, heb hem sinds kort...
 
Ja ik heb hem ook pas sinds kort, op mijn vorige speler (Egreat A5) nooit last van gehad
Post automatically merged:

Hmmm misschien iets gevonden, het schijnt dat es file explorer nog wel eens voor deze problemen wil zorgen:



Ook schijnen de settings binnen de shield problemen te kunnen veroorzaken :



Ga ze later denk eens allebei proberen, kijken of het helpt
Post automatically merged:

Ok getest so far: ipv 6 uitgezet en scannen naar netwerken, geeft geen verbetering.

Es file explorer verwijderd, en het probleem lijkt weg, is misschien wat vroeg om nu te zeggen dat het volledig weg is, maar vooralsnog ziet het er goed uit.

@Espero heb jij toevallig ook es file explorer geïnstalleerd staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit hebben wij dus ook, maar ken ook niet de oorzaak?
Dacht ook aan een hick-up van het internet?
Dacht ook ES File Explorer te hebben, hoe kan dit de oorzaak zijn?
Deze dan maar eens verwijderen?
 
Ik heb hem verwijderd, en tot nu toe blijft alles doorlopen, wellicht dat jij het ook kan verwijderen en testen, en ook in dit topic je bevindingen kan zetten?
 
Ja ik heb hem ook pas sinds kort, op mijn vorige speler (Egreat A5) nooit last van gehad
Post automatically merged:

Hmmm misschien iets gevonden, het schijnt dat es file explorer nog wel eens voor deze problemen wil zorgen:



Ook schijnen de settings binnen de shield problemen te kunnen veroorzaken :



Ga ze later denk eens allebei proberen, kijken of het helpt
Post automatically merged:

Ok getest so far: ipv 6 uitgezet en scannen naar netwerken, geeft geen verbetering.

Es file explorer verwijderd, en het probleem lijkt weg, is misschien wat vroeg om nu te zeggen dat het volledig weg is, maar vooralsnog ziet het er goed uit.

@Espero heb jij toevallig ook es file explorer geïnstalleerd staan?

Ja, hier ook esf.ex. geïnstalleerd, heh laat hij nu net weer crashen en in de menu terug vallen, maar ik heb hem nog wel even nodig om alles in te stellen...
 
Er zijn ook andere varianten in de Store, X-plorer schijnt ook goed te werken, nog niet getest, maar ga ik nog wel doen.

Als je alles via es file explorer hebt geïnstalleerd, zou jij hem dan ook willen verwijderen en testen?

Dan komen we er gezamenlijk sneller uit of dit daadwerkelijk de veroorzaker was.

Bij mij tot nog toe blijft alles gewoon door lopen nadat ik hem verwijderd heb, maar ik ben ook maar één persoon hé?
Post automatically merged:

Dit hebben wij dus ook, maar ken ook niet de oorzaak?
Dacht ook aan een hick-up van het internet?
Dacht ook ES File Explorer te hebben, hoe kan dit de oorzaak zijn?
Deze dan maar eens verwijderen?

Uit hetgeen ik heb gelezen schijnt es file explorer op de achtergrond pop ups op te roepen (van die irritante reclames), wat Kodi dus blijkbaar laat stoppen.

Nadat ik hem heb verwijderd blijft alles tot nog toe door lopen?
 
Nee klopt, bij mij ook niet, vandaar dat ik nog een beetje door test?
Post automatically merged:

Vandaar ook mijn vraag om mee te helpen testen?

Voor de rest: wat een heerlijke speler is de shield zeg, had ik veel eerder moeten doen?
 
Ja, je zou haast verwachten dat ze dit aan de kant van es file explorer opgelost zouden hebben, maar wellicht is het ook wel een slimme truc van ze om je aan de betaalde versie te krijgen?
 
Zelfde problemen deden zich in 2016 ook alvoor, dus...

Herstel, problemen deden destijds met ES file Explorer zelf voor las ik na complete verhaal te hebben gelezen, maar kan nu ook weer voor andere problemen zorgen, maar vind het wel vreemd dat onze ervaring niet eerder is gemeld op dit forum.
 
Ja, maar goed, als dit het probleem verhelpt zijn wij de pioniers op dit forum?

Wellicht dat andere mensen met een shield es file explorer niet geïnstalleerd hebben, en daarom niet tegen deze problemen aan liepen?
 
  • Like
Reacties: Espero
Mooi, weet ik zeker dat ik die zonder problemen kan gebruiken?

Wat wel raar is, is dat je op YouTube ontzettend veel filmpjes vind over de “must have” applicaties op je Nvidia Shield (ook recente) waarbij elke keer es file explorer wordt genoemd, vrijwel altijd als eerste.

Zo ben ik ook op het verkeerde been gezet?

Voor wat het waard is, de gehele avond getest nadat es file explorer is verwijderd, en geen rare onderbrekingen meer gehad