Kodi tijd en datum kloppen niet

Jim78

Forumlid
17 jan 2017
6
0
1
45
dag allemaal.
Normaal heb ik geen problemen met rpi3. Ik Ben nu een week geleden verhuist. Ik had eerst Telfort en tijd en datum klopten.
Echter Mijn m'n nieuwe woning is het ziggo
Ik merk dat ik bij Exodus onder nieuwe films, films uit 1969 krijg.


De datum rechts boven staat ook op do 1 januari 1970.

Ik heb bij tijd probeert te verstellen maar blijf alleen 1970 te kunnen kiezen.

Tijdzone is Amsterdam taal Nederland.

Echt raar.

Wie kan mij helpen?

Gr Jim
 

Bijlagen

  • IMG_0049.JPG
    IMG_0049.JPG
    939 KB · Weergaven: 9
  • IMG_0050.JPG
    IMG_0050.JPG
    913,4 KB · Weergaven: 7
Misschien een open deur .. maar heb je al geprobeerd de tijd/datum handmatig in te stellen? uit eigen ervaring kan je vertellen dat dit nog wel eens wil helpen.
 
Probeer eens simpelweg je Kodi te updaten ? Met de nieuwste Libre ELEC versie. Je hebt daar genoeg opties om de datum/tijd in te stellen.
 
Update staat bij mij op automatisch.

Ben nu op werk en kijk vanavond wat evt mogelijk daarin is
Toch zie ik dat je een oude hebt (kodi 16).
Dit komt denk ik omdat je alleen automatisch update op de stable version van libre elec ? Intussen hebben ze een beta uitgebracht op de kodi 17 rc3 versie.
 
dat komt omdat er in de boxjes niet altijd een baterij zit voor de rtc (real time clock) en als je distro geen ntp heeft of als je box geen internet heeft valt hij terug naar het begin de unix tijd en zodoende geeft hij dan 1970 aan
maar meestal staat er wel ergens een optie om de tijd van internet te nemen
 
lol maar je vraagt iets maar geeft verder geen info wat draai je android of openelec of een windows met kodi ??
wij moeten nu uit een vage vraag en vage foto's je probleem oplossen.

valt me beetje tegen dat je het zelf niet uitvogellt je hebt zoiets als google !

android : zet te datum /tijd in android goed doet ie dat niet automatisch pak een ntp appje
openelec : jah sorry aar heb je wel eens openelec settings gekeken kun je gewoon ntp servers invullen of via command line
windows : jah moeten we dat uitleggen confiuratiescherm datum/tijd aanpassen
linux : daar heet het commando "date" en heb je ntp-client programma
mac : nah troep
 
lol lezen is ook een vak
kijk dat je een slome rpi hebt zegt niks ?? naja niks jah dat het geen rtc en backup batterij heeft nah genoeg bordjes te vinden die dat oplossen .

het gaat erom wat erop draait android openelec linux wiindows-iot
en aan de hand wat je draait zoek je het op





nah owja rpi3



owja en om hem zijn tijd ook zonder internet te laten houden

 
Omdat hij een raspberry heeft heb ik aangegeven dat hij moet updaten naar de aller aller nieuwste Libre ELEC. Daar kan je alles prima instellen.
Gewoon even zoeken in de instellingen...
 
ntp heeft niet zoveel met kodi te maken het is handig dat openelec en die franse fork een instelling in hun instellingen menu hebben gemaakt .