- 20 apr 2017
- 415
- 217
- 216
Regelmatig kom ik vragen over buffer problemen tegen. Veel mensen denken dat ze door een ander kastje of zero cache instelling het opgelost krijgen. Dat is niet zo, zelfs de meest geavanceerde systemen kunnen last hebben van bufferen.
Waar ligt dit aan? Dit heeft meerdere oorzaken:
Internet verbinding niet goed of snel genoeg.
Te veel apparaten maken tegelijk gebruik van het internet.
Zet je interactieve tv af als deze via een kpn netwerk gebruik maakt.
Gebruik van WiFi, ipv bekabeld.
Storing gevoelig.
Het is druk bij de host. Waar de stream vandaan komt.
De stream zelf is niet goed.
Er zijn problemen met de server van de host.
Je systeem is vervuild.
Hieronder een aantal tips om 90% van de problemen op te lossen.
1. Controleer je internet verbinding
2. Bekabelde verbinding
3. Kies een andere stream
4. Kies een stream van mindere kwaliteit (sd, in de praktijk zijn de vaak kwalitatief goed)
5. Draai zo licht mogelijk. Vooral bij Android, draai zo min mogelijk apps.
6. Zet WiFi af als je het niet gebruikt
7. Doe regelmatig onderhoud. Zijn meerdere tools voor. Ook ouwe installatie bestanden.
8. Reset je Router minimaal 1x in de maand
Instellingen zoals zero cache zijn in het leven geroepen voor systemen met weinig ram zoals een Rpi (1). Omdat deze een sd kaartje gebruiken werd het daarheen gebufferd . Niet goed voor het kaartje maar die is zo vervangen.
Veel Android boxen hebben een internal storage die niet te vervangen zijn. Dus niet doen tenzij je het bufferen verwijst naar een usb stick of extern kaartje. Ram is altijd sneller als een opslagmedium daarnaast is ram ervoor gemaakt.
Mijn advies is om eerst de standaard instellingen te gebruiken en de bovenstaande tips te gebruiken en als dat nog niet werkt zou je andere instellingen kunnen gebruiken of het systeem lichter te maken.
Waar ligt dit aan? Dit heeft meerdere oorzaken:
Internet verbinding niet goed of snel genoeg.
Te veel apparaten maken tegelijk gebruik van het internet.
Zet je interactieve tv af als deze via een kpn netwerk gebruik maakt.
Gebruik van WiFi, ipv bekabeld.
Storing gevoelig.
Het is druk bij de host. Waar de stream vandaan komt.
De stream zelf is niet goed.
Er zijn problemen met de server van de host.
Je systeem is vervuild.
Hieronder een aantal tips om 90% van de problemen op te lossen.
1. Controleer je internet verbinding
2. Bekabelde verbinding
3. Kies een andere stream
4. Kies een stream van mindere kwaliteit (sd, in de praktijk zijn de vaak kwalitatief goed)
5. Draai zo licht mogelijk. Vooral bij Android, draai zo min mogelijk apps.
6. Zet WiFi af als je het niet gebruikt
7. Doe regelmatig onderhoud. Zijn meerdere tools voor. Ook ouwe installatie bestanden.
8. Reset je Router minimaal 1x in de maand
Instellingen zoals zero cache zijn in het leven geroepen voor systemen met weinig ram zoals een Rpi (1). Omdat deze een sd kaartje gebruiken werd het daarheen gebufferd . Niet goed voor het kaartje maar die is zo vervangen.
Veel Android boxen hebben een internal storage die niet te vervangen zijn. Dus niet doen tenzij je het bufferen verwijst naar een usb stick of extern kaartje. Ram is altijd sneller als een opslagmedium daarnaast is ram ervoor gemaakt.
Mijn advies is om eerst de standaard instellingen te gebruiken en de bovenstaande tips te gebruiken en als dat nog niet werkt zou je andere instellingen kunnen gebruiken of het systeem lichter te maken.