Kodi V17.3 werkt niet op windows 10

Tibo

Forumlid
7 jun 2017
5
0
1
25
Hallo,
Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht ( acer spin 3) met de laatste windows 10 update. Op mijn vorige laptop ( ook windows 10) werkte kodi perfect. Nu als ik kodi download dan lukt dit maar vanzodra dat ik een addon wil instaleren (bv exodus of subscene) dan komt er een fout melding tevoorschijn:
XMBCFoundation.Kodi_4n2hpmxwrvr6P!Kodi has stopped working. Ik heb al meerdere keren volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. ik heb al geinstalleerd als .exe file en in de app store. ik weet echt niet wat te doen, op google vind ik nergens een oplossing, zou iemand me kunnen helpen aub? ik heb de tutorial meerdere keren bekeken voor exodus te installeren, dus ik doe alles zoals het moet, ook met die source instelling.

ps: ik ken niet veel van computers dus antwoord niet met moeilijke termen
 
Probeer Exodus eens via deze manier te installeren:
https://kodi-forum.nl/threads/kodi-17-exodus-installeren-gratis-films-en-series.107/

Werkt het dan wel?
Het eerste wat ik gedaan heb toen ik het programma opende was de Unknown Sources inschakelen. Dus daaraan ligt het niet. Zoals ik eerder al zei, ik installeer exodus precies zoals het moet. ik doe niets fout daarmee dat ik het zo vreemd vind. Van zodra ik een addon installeer dan begint hij te downloaden maar blijft hij vast zitten. Na een minuut krijg ik een melding dat er een fout opgetreden is en kodi sluit vanzelf ( zie foto). Ik weet echt niet wat te doen en vind dit zeer frustrerend. Kodi is een zeer goed programma maar ja het wil gewoon niet werken op me nieuwe laptop (acer spin 3). graag hulp. dit gebeurt niet alleen met de addon van exodus maar ook met andere zoals subscene. Alvast bedankt voor u antwoord.
 

Bijlagen

  • 19047283_785967501561902_1334316267_o.jpg
    19047283_785967501561902_1334316267_o.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 6
Kun je het volgende eens proberen:
Sluit Kodi helemaal af of doe het safe en start je pc opnieuw op en open Kodi NOG NIET.
Druk op de Windows toets + R en typ in de "Run" die opent %appdata%
Daarna opent er een Windows verkenner met allemaal mapjes. Zou je daar de map Kodi van kunnen verwijderen?

Wanneer die verwijderd is Kodi even openen en daarna
https://kodi-forum.nl/threads/kodi-17-exodus-installeren-gratis-films-en-series.107/
opnieuw proberen.

(Nog even een check: Je hebt de huidige Kodi gewoon van Kodi.tv gedownload toch?)
 
Kun je het volgende eens proberen:
Sluit Kodi helemaal af of doe het safe en start je pc opnieuw op en open Kodi NOG NIET.
Druk op de Windows toets + R en typ in de "Run" die opent %appdata%
Daarna opent er een Windows verkenner met allemaal mapjes. Zou je daar de map Kodi van kunnen verwijderen?

Wanneer die verwijderd is Kodi even openen en daarna
https://kodi-forum.nl/threads/kodi-17-exodus-installeren-gratis-films-en-series.107/
opnieuw proberen.

(Nog even een check: Je hebt de huidige Kodi gewoon van Kodi.tv gedownload toch?)

Oke zal ik proberen als ik thuis ben & ja ik download kodi via kodi.tv
Ik heb de windows store versie & de installer 32bit versie geprobeerd. Beide versies lukken niet. Momenteel heb ik kodi verwijderd. Welke versie zou ik het best opnieuw installeren om u oplossing te proberen?
Ps vooraleer ik een versie van kodi download heb ik altijd kodi volledig verwijderd.
 
Oke zal ik proberen als ik thuis ben & ja ik download kodi via kodi.tv
Ik heb de windows store versie & de installer 32bit versie geprobeerd. Beide versies lukken niet. Momenteel heb ik kodi verwijderd. Welke versie zou ik het best opnieuw installeren om u oplossing te proberen?
Ps vooraleer ik een versie van kodi download heb ik altijd kodi volledig verwijderd.
Soms blijft de appdata van Kodi staan. Dus controleet even of die map er is voordat je Kodi opnieuw installeert.

Kodi op Windows kan tegenwoordig ook 64 bits (Dacht vanaf Kodi 18 pas) al gebruik ik zelf 32 bits en dit werkt ook perfect. Bovendien weet ik niet of die van 64 bits al 100% stabiel is. Ik zou voorlopig gewoon 32 bits kiezen.

Laat even weten als het gelukt is :)
 
Soms blijft de appdata van Kodi staan. Dus controleet even of die map er is voordat je Kodi opnieuw installeert.

Kodi op Windows kan tegenwoordig ook 64 bits (Dacht vanaf Kodi 18 pas) al gebruik ik zelf 32 bits en dit werkt ook perfect. Bovendien weet ik niet of die van 64 bits al 100% stabiel is. Ik zou voorlopig gewoon 32 bits kiezen.

Laat even weten als het gelukt is :)
Ik heb het net geprobeerd. eerst en vooral heb ik gekeken als de map kodi nog bij appdata stond. hij stond er niet in dus heb ik vervolgens kodi opnieuw gedownload (32bits). dan heb ik me laptop opnieuw opgestart. naar appdata geweest, daar stond de map kodi in, die map heb ik dan verwijderd. kodi geopend en vanzodra dat kodi geopend was krijg ik direct een foutmelding dat kodi niet werkt en werd het programma afgesloten. ik versta totaal niet wat er aan de hand is. dit is zeer frustrerend. wat nu te doen?
 
Heb je de laatste updates van Windows al geïnstalleerd? En heb je een virus scanner?
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ga straks de raad van spinix opvolgen. Hou je op de hoogte.
Ik heb het mapje verwijderd uit de %data%. Toen de zip van Elysium erin gezet. Exodus werkt niet.
Gaat allemaal goed. Dan wil ik de add on installeren, en dan stopt ie ermee. Melding Kodi werkt niet meer.
 
jullie zouden ook eens de laatste nightly build kunnen installeren misschien dat deze wel werkt
deze is te vinden op:


de laatste nightly build is van 07 juni

wie weet kunnen jullie hiermee verder
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ga straks de raad van spinix opvolgen. Hou je op de hoogte.
Ik heb het mapje verwijderd uit de %data%. Toen de zip van Elysium erin gezet. Exodus werkt niet.
Gaat allemaal goed. Dan wil ik de add on installeren, en dan stopt ie ermee. Melding Kodi werkt niet meer.
Ik heb even je post verwijderd waar het om het zelfde probleem gaat ...we kunnen hier in deze topic kijken of er een oplossing voor te vinden is anders hebben we het forum vol staan met dezelfde vragen