Kodi Video Bibliotheek instellen (Eigen content toevoegen aan Kodi van bijvoorbeeld je NAS, USB of HDD)

Spinix

Administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.655
2.020
/dev/null
De standaard Kodi bevat geen content, dit betekent dat je je eigen content via een add-on of een lokale of externe opslag-locatie moet halen.
In deze tutorial ga ik je uitleggen hoe je je eigen media kunt toevoegen aan de Kodi bibliotheek (Kodi Library).

• Open Kodi
  • Kies Speelfilms
You must be registered for see images attach

• Kies Toevoegen van video's..

• Kies Bladeren

• Kies je HDD, USB of NAS waar je je media vandaan wilt halen.

• Kies de map waar je Films in staan en kies daarna voor OK

• Geef de medialocatie een naam en kies voor OK
  • Het is ook mogelijk om meerdere locaties toe te voegen (bijvoorbeeld als je media van zowel je NAS als van een USB wilt halen), kies dan voor Voeg toe

• Kies Deze map bevat

• Kies wat dat de zojuist geselecteerde map bevat, in dit geval Speelfilms

• Wijzig eventueel nog wat opties en kies voor OK

• Mocht je deze melding krijgen kies dan voor Ja

• Als je Kodi nu herstart zul je zien dat je eigen media verschijnt in de Kodi bibliotheek.

Uiteraard kun je ook je eigen Series en Muziekvideo's aan Kodi toevoegen, kies dan wel de juiste categorie en medialocatie.

Om ervoor te zorgen dat je bibliotheek automatisch wordt bijgewerkt bij het opstarten van Kodi ga dan naar Instellingen > Media-instellingen en zet Bibliotheek bijwerken bij het opstarten op aan.

Mocht niet al je media herkend worden door de Kodi bibliotheek zie dan pagina voor meer informatie.
Meer informatie over de video bibliotheek vind je in de .

Laatst bewerkt:

jalihaag

Nieuwkomer
28 nov 2018
1
1
Eindelijk een paar dagen vrij.Dus mooi de tijd om kodi goed te laten werken op mijn tv.
En dank zij deze tutorial is mij dat gelukt.Mijn dank is groot heren bedankt hier voor.
Gr Jan

• Like
Reacties: LeX

T-Bob

Expert
12 jan 2017
197
45
Zou ik dus ook de films/ series wat ik op mijn iMac heb staan kunnen toevoegen via WiFi via het zelfde netwerk
In de map speelfilms?

Laatst bewerkt:

stevie-vvv

Senior
18 sep 2017
329
131
Als er een film niet klopt met de library kan je die ene film dan handmatig aanpassen in de library?

Spinix

Administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.655
2.020
/dev/null
Als er een film niet klopt met de library kan je die ene film dan handmatig aanpassen in de library?
Dan moet je de bestandsnaam even wijzigen, heb je hier wat aan?

Of voor het gehele overzicht:

• Like
Reacties: stevie-vvv

tikka

Nieuwkomer
24 mrt 2017
1
1
Kan dit ook met muziek-cd's (mp3 of Flac)? Blijven de verschillende nummers onder de cd-titel staan? En is daar ook art-work voor te (laten) zoeken?

*** Heb inmiddels iets verder gekeken dan mijn neus lang was... ennuh ik heb gevonden wat ik zocht. Zal voor mij een hoop werk met zich mee brengen, maar dan heb ik ook wat te doen ***

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix