Kodi vindt bestandslocatie niet

JoopL

Gevorderd
31 dec 2016
57
19
6
77
Hallo, ik heb een probleem met het volgende. Ik heb op mijn NAS twee harde schijven. Op beide schijven staat een map met films. Als ik de eerste schijf als bestandslocatie kies gaat het allemaal prima. smb://qnap/multimedia/movies. Alles wordt geladen en goed in de bibliotheek geplaatst. Maar als ik hetzelfde wil doen bij de tweede harde schijf lukt het niet. smb://qnap/multimedia2/kodifilms wordt niet geladen. Er komt dan een bericht: Blader naar een nieuwe locatie en als ik dat doe komt ik weer terug in de lijst van locaties. Het heeft altijd goed gewerkt en het werkt ook goed met tv-series maar na een netwerkfout eerder deze week kan ik het met films niet meer goed krijgen. Ik heb ook van iedere harde schijf een mounted disc gemaakt voor Plex. Als ik die als locatiebestand kies R:\filmskodi\ wordt alles wel in de bibliotheek geladen. Het vreemde daarbij is dat een film die op R staat twee keer wordt geladen en als ik dan naar info kijk zie ik dat de ene kopie verwijst naar R en de andere naar de bestandslocatie op de nas (smb://qnap/multimedia2/kodifilms) hoewel ik die niet in de gekozen locaties heb opgenomen. Enig idee wat hier aan de hand is.Groet, Joop.
 
Hoi Joop, ik snap dat dit niet je eerste keus is maar heb je al een keer je hele videodatabase weggegooid (staat in je userprofile). Ik heb in het verleden gemerkt dat dat soms de enige manier is om dingen recht te trekken in Kodi
 
  • Like
Reacties: Spinix en Plenkske
Dank voor je antwoord MIss_80 . Het is inderdaad een ingrijpende actie maar die heb ik wel gedaan. Je moet alleen al die films en tv-series die je al gezien heb opnieuw markeren en dat is een tijdrovende werkje. Kodi zou eens moeten nadenken over batchverwerking als het gaat om het markeren van gezien/niet gezien.Alles werkt nu weer goed maar toch is er iets verkeerd en ik kom er maar niet achter hoe ik dat kjan oplossen.

Ik heb mijn data op twee schijven in mijn QNAP nas staan. Op iedere schijf staat een map films en een map tv-series. Toen ik de bibliotheek opnieuw maakte kon ik de twee mappen met tv-series benaderen via het windowsnetwerk smb protocol maar de twee mappen met films niet. Als ik in de bestandslocaties op windowsnetwerk smb klik gebeurt er niets. Zoek naar een locatie staat er. Via een mounted schijf gaat het wel. Ik heb nu dus mijn tv-series via windowsnetwerk smb en mijn films via mounted schijven.

Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Op de nas lijkt alles goed te staan en omdat bij tv-series het protocol wel werkt lijkt mij dat het ook in Windows 10 op mijn htpc laptop ook goed staat.

Iemand nog ideeën.