KPN/ziggo de deur uit.

AhuDahu

Forumlid
10 feb 2017
10
8
6
39
Hoi, wij willen dus volledig overstappen op iptv. Dat betekend dus dat we het dure abbo van KPN op gaan zeggen. Dus hebben we een andere internet provider nodig. Mijn vrouw wil perse haar vaste telefoonlijn behouden. Nu ben ik al enige tijd op zoek, maar kan ik maar geen goede vervanger vinden. Hier iemand suggesties/ ideeën/tips?
Alvast bedankt!
 
  • Like
Reacties: jimmy3333
Je kunt bij elke provider gewoon je vaste lijn behouden en een internet verbinding. Televisie kun je dan opzeggen. Het is me wel opgevallen dat een tv abbo maar een paar euro extra kost per maand dus neem dit mee in je keuze!

KPN biedt verder prima internet dus je zou daar gewoon kunnen blijven zonder TV :)
 
Je kunt bij elke provider gewoon je vaste lijn behouden en een internet verbinding. Televisie kun je dan opzeggen. Het is me wel opgevallen dat een tv abbo maar een paar euro extra kost per maand dus neem dit mee in je keuze!

KPN biedt verder prima internet dus je zou daar gewoon kunnen blijven zonder TV :)
Thanks voor je reactie,

Ik bedoelde eigenlijk mee met betrekking tot snelheid. Want nu wacht ik nog regelmatig tot hij klaar is met bufferen. Of blijft het beeld achter bij het geluid, of lijkt het in slowmo te worden afgespeeld.

Of ligt dit aan me android box? Dat is een H96 pro+ 4k editie met 3 gb en een s912. dacht eigenlijk dat dat wel voldoende zou zijn...
 
Dit zou aan de Android box kunnen liggen, is die bekabeld aangesloten? En wat is je internet snelheid thuis? (Speedtest.net).
Gebruik je Kodi 17 om IPTV te kijken? Heb je al eens een andere IPTV app geprobeerd uit de Play Store?

Als je echt volledig op IPTV wilt gaan leven kun je denk ik het beste gebruik maken van een MAG, hier kan @Eric Hebs je ongetwijfeld meer over vertellen.
 
Dit zou aan de Android box kunnen liggen, is die bekabeld aangesloten? En wat is je internet snelheid thuis? (Speedtest.net).
Gebruik je Kodi 17 om IPTV te kijken? Heb je al eens een andere IPTV app geprobeerd uit de Play Store?

Als je echt volledig op IPTV wilt gaan leven kun je denk ik het beste gebruik maken van een MAG, hier kan @Eric Hebs je ongetwijfeld meer over vertellen.

Hij is bekabeld aan gesloten. Abbo is 50 down 5 up of zo iets. Ik zal zo eens kijken op speedtest.net...
Normaliter Kodi 17 Idd. Ik heb gelezen dat vlc ook een iptv player heeft. Zal die eens testen.
Zodra ik antwoorden heb laat ik het hier weten...!
Dank U!
Hij is bekabeld aan gesloten. Abbo is 50 down 5 up of zo iets. Ik zal zo eens kijken op speedtest.net...
Normaliter Kodi 17 Idd. Ik heb gelezen dat vlc ook een iptv player heeft. Zal die eens testen.
Zodra ik antwoorden heb laat ik het hier weten...!
Dank U!

Hmmm heb dus ontdekt dat de snelheid heel erg fluctueert. De ene keer haalt hij de 50 met gemak, 5 seconden later haalt hij de 20 niet eens. Ik ga het proberen met een andere kabel, is kijken wat er uit komt. Je hoort het morgen van me!
 
  • Like
Reacties: Spinix en Reidinga
ls je kpn hebt kan het wel eens aan je router liggen als je de al wat langer hebt. Als die kabel niet werkt zou ik gewoon een nieuwe router aanvragen.
 
Ik heb afgelopen April ook Ziggo er uit geknikkerdven heb dus al maanden de situatie zoals jij die ook zou willen.
Ik ben overgestapt naar KPN 500Mbit met daarnaast HIPTV.
Ik heb mijn Nvidia Shield bekabeld aangesloten en heb ook een real debrid account.
Geen last van bufferen hier. Echt nagenoeg nooit.

Kan nu zeggen, 500Mbit is echt teveel, dat heb je echt niet nodig, maar ja, ik wilde het graag zo, dus heb het zo gedaan.
Daarnaast in huis twee KPN WiFi versterkers geplaatst voor het mobiele telefoon en iPad verkeer en het werkt echt als een tierelier hier.
Ik denk echt dat je aan een 100Mbit lijn meer als genoeg hebt, en dan kun je met een vier persoons gezin alles doen wat je zou willen doen op internet. Maar aangezien ik graag wat reserve wilde, heb ik bij mij voor de 500 variant gekozen.
Het ging er mij ook niet om dat ik er geld op ging besparen, dat was een leuke bijkomstigheid.

Succes met het maken van jou keuze.
 
Hij is bekabeld aan gesloten. Abbo is 50 down 5 up of zo iets. Ik zal zo eens kijken op speedtest.net...
Normaliter Kodi 17 Idd. Ik heb gelezen dat vlc ook een iptv player heeft. Zal die eens testen.
Zodra ik antwoorden heb laat ik het hier weten...!
Dank U!


Hmmm heb dus ontdekt dat de snelheid heel erg fluctueert. De ene keer haalt hij de 50 met gemak, 5 seconden later haalt hij de 20 niet eens. Ik ga het proberen met een andere kabel, is kijken wat er uit komt. Je hoort het morgen van me!
Het is mij bekend dat er in elke dag wel een nieuwe morgen zit... maar wij zijn toch wel benieuwd :)
 
  • Like
Reacties: AhuDahu
ls je kpn hebt kan het wel eens aan je router liggen als je de al wat langer hebt. Als die kabel niet werkt zou ik gewoon een nieuwe router aanvragen.
Wat is wat langer? Het KPN spul staat hier nu iets meer als een jaar binnen. Dat is in mijn ogen niet zo heel lang.
Het is mij bekend dat er in elke dag wel een nieuwe morgen zit... maar wij zijn toch wel benieuwd :)
Hahaha
Heb een aantal kabels geprobeerd, zelfde resultaat. Toen bedacht ik me dat ik die kabels allemaal zelf heb geknepen. Dus ga straks ff 5 meter halen die voor gemonteerd is. Misschien zijn mijn kabel knijp kunsten niet zo goed als ik zelf denk... Wil in ieder geval alles uit sluiten. Bij mijn broer heeft KPN echt moeilijk gedaan toen hij een nieuwe router wilde...
 
  • Like
Reacties: Lex
Bedankt voor je reactie en succes met het hernieuwde knijpen van u kabels .Wij wachten deze handeling in vertrouwen af :)
 
@AhuDahu
Wij hebben een 4 maanden geleden Ziggo volledig de deur uitgedaan en overgestapt naar Telfort Internet Only van € 25 p/m (wel met de mogelijkheid van een gratis vaste lijn) en ondanks mijn huiveringen vooraf, is de hele 'operatie' perfect verlopen. Wij hebben wel de beide abo's (Ziggo en Telfort) ongeveer twee weken parallel laten lopen zodat ik een goed beeld kreeg van de verschillen, maar mijn angst vooraf bleek volledig ongegrond. Na even een startup-hik (kreeg bij Telfort niet de beloofde minimale snelheid 40/5) maar behulp van de telefonische helpdesk is alles binnen een paar uurtjes opgelost - we hebben nu een 50/9 verbinding.
In combinatie met het HIPTV abo kijken wij vrijwel altijd storingvrij alle Ned. zenders die wij willen en dan ook nog bijna € 20 p/m goedkoper...
Dus wij zijn toch behoorlijk tevreden.
 
ik gebruik Tweak glasvezel 1000Mb. Kost € 40,00 per maand incl telefoon (excl. gesprekskosten). Sinds aanvang abo niet een dag zonder gezeten en een zeer stabiel netwerk. Tweak levert de zeer betrouwbare routers van Fritzbox.
Hiervoor had ik overigens XS4All. Prima provider, ook met de Fritzbox. Alleen een stuk duurder dan Tweak.

Wij hebben satelliet voor met name Engels pakket en Ziggo TV.
 
ik gebruik Tweak glasvezel 1000Mb. Kost € 40,00 per maand incl telefoon (excl. gesprekskosten). Sinds aanvang abo niet een dag zonder gezeten en een zeer stabiel netwerk. Tweak levert de zeer betrouwbare routers van Fritzbox.
Hiervoor had ik overigens XS4All. Prima provider, ook met de Fritzbox. Alleen een stuk duurder dan Tweak.

Wij hebben satelliet voor met name Engels pakket en Ziggo TV.


Geen idee hoe je die knappe prijs voor elkaar krijgt, als ik voor mijn adres een postcode check doe, kom ik niet verder dan onderstaande.
Dan is KPN voor mij goedkoper.

You must be registered for see images attach
 


dan lijkt het erop dat 1000Mb niet in jou gebied wordt aangeboden.
In je profiel staat "zonnige Zuiden" Dan heb ik je verkeerd geinformeerd. Excuus....

Dit kan natuurlijk een reden zijn voor verhuizing naar het mooie noorden....
 
  • Like
Reacties: alex36
500 of 1000 dat zal voor hetgeen ik er mee doe niet zo veel uitmaken, ik stond er alleen van te kijken dat ik voor 500 aanzienlijk meer zou gaan betalen dan jij voor 1000.
Rare jongens die kabelboeren ;)
 
Idd, vreemde jongens. Bij Tweak komt het omdat ze hun eigen apparatuur in de verdeelstations hebben hangen. Ik gebruik ook geen 1000Mb, ik download niet. Maar wat bandbreedte kan nooit kwaad.
 
Heb een aantal kabels geprobeerd, zelfde resultaat. Toen bedacht ik me dat ik die kabels allemaal zelf heb geknepen. Dus ga straks ff 5 meter halen die voor gemonteerd is. Misschien zijn mijn kabel knijp kunsten niet zo goed als ik zelf denk... Wil in ieder geval alles uit sluiten.

Ahu; ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen met de kant en klare UTP kabel. Werkt alles nu naar behoren?
 
Laatst bewerkt: