Krijg de melding leessnelheid te laag

Novastar05

Forumlid
9 dec 2017
5
0
1
51
Toppers.

Met meer dan 100 gb downloadsnelheid.. toch geen films van 720 kunnen bekijlen zonder vastlopen...wat moet ik doen
 
Om te beginnen misschien je vraag iets beter formuleren. Dit is wel heel erg open

Leden,

Excuses, ik zal het wat duidelijker proberen te maken.
Of ik nu kodi gebruik via een box of via de telefoon, ondanks de hoge download snelheid, geen problemen met WIFI, via een vaste verbinding stream, heb ik toch problemen met het kijken van films. Films van 4K, 1080 en 720 blijven steeds vastlopen, met als melding dat de leessnelheid van de bron te traag is. Alle trucjes reeds geprobeerd zoals cache, video-instellingen etc., maar probleem blijft. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen?
 
Wat je zou kunnen proberen is areswizzard te installeren, deze heeft onder het tabje advanced een aparte wizzard die voor jouw systeem berekent hoeveel buffer ruimte er beschikbaar moet zijn, als je vervolgens dan op apply these settings drukt, dan worden die instellingen geïmplementeerd en moet je je box/telefoon herstarten.

Ik vermoed dat het met he buffer instellingen te maken heeft, of wellicht zit je box/telefoon vol met oude packages/addon data/cache geheugen, waardoor de boel zeg maar een beetje verstopt raakt

Even binnen dit forum zoeken op Ares wizard?

Hoop dat dit je een beetje helpt
Post automatically merged:

https://kodi-forum.nl/threads/tutorial-buffering-fix-ares-wizard-kodi-sneller-maken.3880/
 
Wat je zou kunnen proberen is areswizzard te installeren, deze heeft onder het tabje advanced een aparte wizzard die voor jouw systeem berekent hoeveel buffer ruimte er beschikbaar moet zijn, als je vervolgens dan op apply these settings drukt, dan worden die instellingen geïmplementeerd en moet je je box/telefoon herstarten.

Ik vermoed dat het met he buffer instellingen te maken heeft, of wellicht zit je box/telefoon vol met oude packages/addon data/cache geheugen, waardoor de boel zeg maar een beetje verstopt raakt

Even binnen dit forum zoeken op Ares wizard?

Hoop dat dit je een beetje helpt
Post automatically merged:

https://kodi-forum.nl/threads/tutorial-buffering-fix-ares-wizard-kodi-sneller-maken.3880/

Heb Ares Wizard geïnstalleerd en de aanpassingen doorgevoerd. Bedankt!!
Post automatically merged:

Arjan E: helaas geen verbetering. Blijft om de paar minuten bufferen....:confused:
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat er niks anders rest dan te beginnen met Kodi opnieuw te installeren?

Zit er niet ergens een foutje in je internet kabel?

Snelheid kan misschien goed zijn, maar als er ergens een draadje verkeerd zit aangesloten kun je ook onderbrekingen krijgen.
 
Dan denk ik dat er niks anders rest dan te beginnen met Kodi opnieuw te installeren?

Zit er niet ergens een foutje in je internet kabel?

Snelheid kan misschien goed zijn, maar als er ergens een draadje verkeerd zit aangesloten kun je ook onderbrekingen krijgen.

Nee sorry, dat denk ik niet. Alles gechecked. Vaste verbinding en wifi. Voor de 1e keer klopt het eens bij Ziggo....helaas.. blijft bufferen..
 
Ok, je zou het nog kunnen testen door met je telefoon het te proberen via 4g. Als ie dan wel lekker loopt, dan kan je dit ook weer afvinken. En uiteraard contact opnemen met Ziggo?

Alleen weet ik niet hoe jij zit qua dataplan?
 
Dat probleem heb ik ook gehad toen ik net met kodi begon.
Wat bij mij heeft geholpen is:bij instellingen van de video-addon De optie bronnen met captchas uitzetten.
 
Probleem kan natuurlijk ook bij de bron liggen. Een Real Debrid account kan dit probleem misschien oplossen. Of, als je meerdere bronnen krijgt aangeboden, een andere link proberen. Is misschien net iets sneller.
 
Probleem kan natuurlijk ook bij de bron liggen. Een Real Debrid account kan dit probleem misschien oplossen. Of, als je meerdere bronnen krijgt aangeboden, een andere link proberen. Is misschien net iets sneller.

Shaman, real debrid....kun je hier wat meer over vertellen?
Post automatically merged:

Dat probleem heb ik ook gehad toen ik net met kodi begon.
Wat bij mij heeft geholpen is:bij instellingen van de video-addon De optie bronnen met captchas uitzetten.

Bedankt voor de tip!
 
Misschien dat alles wat duidelijker maakt.



Of anders even de zoekfunctie op het forum gebruiken.
 
Gratis streamen kost iets meer moeite
De box maakt gebruik van videostreams die gratis en publiek beschikbaar zijn op het internet. Soms worden deze streams druk bezocht of vroegtijdig offline gehaald. Hierdoor kan het voorkomen dat een aantal van de aangeboden streams voor een film of serie niet (goed) werken, bijvoorbeeld dat ze bufferen (stoppen met afspelen om verder te laden). Het kan ook soms voorkomen dat er geen streams in HD kwaliteit beschikbaar zijn. Gelukkig wordt er per gekozen film of aflevering meerdere streams aangeboden. Over het algemeen is er bijna altijd wel een die werkt. De echte prijs van gratis streamen is dat het soms enige moeite kost voordat je iets kan kijken.

Ook heeft de box continue automatische updates nodig omdat de websites die de gratis videostreams aanbieden telkens veranderen of zodanig aanpassingen doorvoeren dat het voor Kodi add-ons moeilijker wordt om de streams af te spelen.

Klein bedrag, wereld van verschil
Wil je meer werkende streams hebben met betere kwaliteit? Dan kan dat via de betaalde service van Real-Debrid of Alledebrid. Dit kost tussen de 4 tot 2,70 Euro per maand, afhankelijk van hoeveel dagen je afneemt. Je zal er geen spijt van krijgen! De voordelen van het hebben van een Real-Debrid / Alldebrid Premium account en deze te koppelen met de box zijn:

  • een groter aanbod van streams per gekozen film of aflevering
  • streams van zeer hoge kwaliteit:
    • superieure beeldkwaliteit: meer streams in 1080P, vaak ook in HEVC gedecodeerd (deze werken overigens niet op de oudere boxen)
    • superieur geluid: Dolby Digital geluid (5.1, 7.1)
  • streams die niet bufferen
Hoe werkt het?
Je krijgt in feite VIP toegang tot servers van bedrijven (filehosters) waar diverse partijen video’s op hebben gezet. Sommige van deze filehosters hebben een publieke ingang, maar daar wordt de bandbreedte beperkt, wat tot buffering leidt. Ook wordt er aan de kwaliteit gekort om het dataverkeer binnen perken te houden, dit merk je aan de beeldkwaliteit maar ook aan het feit dat de streams in stereo zijn en niet in Dolby Digital. Wat ook wel eens voorkomt, is dat men een koppelcode moet invullen (bijvoorbeeld bij Openload) waardoor men eerst naar een website moet gaan en een code moet intikken, zodat ze nog wat reclame inkomsten kunnen binnenhalen. Met Real-Debrid/Alldebrid Premium heb je VIP toegang tot veel filehosters en krijg je betere kwaliteit en snelheid. In ruil hiervoor betaal je een relatief klein bedrag.

Kosten Real-Debrid/Alldebrid Premium
Real-Debrid Premium toegang is op prepaid basis, er is geen sprake van een abonnement. Je koopt namelijk een periode in waarin je gebruik kan maken van VIP toegang tot streams, ingaande direct na betaling. Zijn de dagen op? Dan houdt je toegang ook op. Er wordt niets automatisch verlengt en je zit nergens aan vast. Je zal zelf de einddatum in de gaten moeten houden. Je Real-Debrid account is overigens op meerdere boxen (binnen hetzelfde huis / IP adres) te gebruiken. Vanaf hetzelfde netwerk mag je een Real-Debrid account op zoveel boxen installeren als je wilt. Het heeft geen zin om dit account met anderen te delen, tenzij je allemaal in hetzelfde huis zit, je loopt anders kans dat je account geblokkeerd wordt zodra er vanaf een geheel ander IP adres gebruik van wordt gemaakt.

Hoe te registreren?
Mocht je het eerst willen uitproberen dan raden we aan het voor 30 dagen uit te proberen voor 4 Euro. Zijn de dagen voorbij en het bevalt je? Dan kan je meteen een langere periode nemen.

Je registreert een account en maakt deze premium met behulp van de volgende stappen:

  • Ga naar de website van Real-Debrid:
  • Klik daar rechtsboven op de knop: Sign Up
  • Maak hier een account aan en bevestig deze per email
  • Log vervolgens weer in op de Real-Debrid website
  • Klik bovenaan op: Premium
  • Heb je een creditcard?:
    • Kies direct voor de duur die je wilt aangaan en betaal via creditcard
  • Heb je geen creditcard?:
    • Scroll naar beneden en zoek een reseller (bijvoorbeeld: )
    • Ontvang uiteindelijk een promotional coupon code
    • Vul de code in op de Real-Debrid site
 
Ik kamp sinds kort ook met problemen dat de bron te traag is. Iemand een werkende oplossing?

Ik heb meerdere streams geprobeerd. Ook lagere kwaliteit. Zonder resultaat.

Ik maak gebruik van een real-debrid account. Internetsnelheid is ook geen probleem. Ook keurig aangesloten met een kabel.

Ik wilde eigenlijk de Ares programmatuur wel proberen. Echter zijn de links niet meer online. Bestaat het nog wel?
 
Laatst bewerkt:
Toevallig ook Telfort?
 
Nee ik heb KPN.
Is meen ik Telfort ook toch momenteel. Had gisteren ff WiFi uitgeschakeld en op 4G getest. Toen deed Rd het wel. Dit om uit te sluiten dat er settings niet juist waren. En Pm doet het overigens wel goed. Je zou dit eens kunnen proberen evt.
 
Is meen ik Telfort ook toch momenteel. Had gisteren ff WiFi uitgeschakeld en op 4G getest. Toen deed Rd het wel. Dit om uit te sluiten dat er settings niet juist waren. En Pm doet het overigens wel goed. Je zou dit eens kunnen proberen evt.

Helaas heeft mijn media player geen 4G. Alleen via WLAN of WIFI