Opgelost Laptop Win10 DTS en DolbyDigital (plus)

nossie01

Gevorderd
27 mrt 2017
100
30
16
51
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Medion laptop met Windows 10 Home 64 bit, hier draait Kodi 17.4 op. Deze is via HDMI aangesloten op mijn Onkyo TX-NR626.
Ik heb een Bibliotheek van video's op m'n NAS.
Als ik een DTS of DolbyDigital audiospoor heb krijg ik op mijn receiver PCM meerkanaals audio binnen en geen DTS of DolbyDigital.

Iemand enig idee hoe dit in te stellen?
Voor zover ik weet hoef ik op mijn Onkyo receiver niets aan te passen want als ik bijvoorbeeld vanaf mijn Bluray speler van audiospoor wissel schakelt de Onkyo vanzelf me, ook tv uitzendingen vanaf een DVB-C ontvanger laat mijn Onkyo zelf schakelen tussen gewoon stereo of DD.

Dus ik zal iets in Windows 10 of Kodi aan moeten passen, maar wat en waar?

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

Mvrgr.

Nossie
 
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Medion laptop met Windows 10 Home 64 bit, hier draait Kodi 17.4 op. Deze is via HDMI aangesloten op mijn Onkyo TX-NR626.
Ik heb een Bibliotheek van video's op m'n NAS.
Als ik een DTS of DolbyDigital audiospoor heb krijg ik op mijn receiver PCM meerkanaals audio binnen en geen DTS of DolbyDigital.

Iemand enig idee hoe dit in te stellen?
Voor zover ik weet hoef ik op mijn Onkyo receiver niets aan te passen want als ik bijvoorbeeld vanaf mijn Bluray speler van audiospoor wissel schakelt de Onkyo vanzelf me, ook tv uitzendingen vanaf een DVB-C ontvanger laat mijn Onkyo zelf schakelen tussen gewoon stereo of DD.

Dus ik zal iets in Windows 10 of Kodi aan moeten passen, maar wat en waar?

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

Mvrgr.

Nossie
Heb je bij de instelling wel toegewezen op kodi, dat je dit afspeelt op een 5.1 Set?
En daarbij ook de opties aangeklikt dat je reciever DTS , True hd enz ondersteund ?
You must be registered for see images
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Nee, ik kon deze audio instellingen niet vinden, maar ik denk wel dat ik weet waar ik de fout heb gemaakt. Ik ben tijdens het afspelen van de film naar ondertiteling/audio instellingen gegaan ipv in Kodi -> Systeem.
Ik ga nu dan in het Kodi systeem op zoek naar de audio instellingen.
Ik denk dat ik hiermee geholpen ben. Ik kom er nog op terug.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie
@RobertoKodi,

Het is gelukt. Hij geeft nu netjes alle mogelijke audiosporen door aan mijn Onkyo.

Dank je wel voor je tip.

Mvrgr.

Nossie
 
  • Like
Reacties: Lex en RobertoKodi
Fijn dat het gelukt is met je Onkyo :) status opgelost geactiveerd