legitieme inhoud Kodi

ebbetje

Forumlid
17 nov 2019
6
3
6
78
Wat een enorm veel prachtige informatie in de vorm van talloze films en documentatie.
wel worden we gewaarschuwd voor illegale inhoud. ben ik naïef als ik vraag waar je aan kunt zien wat is toegestaan en wat niet?
wellicht is er een aantal deelnemers die van de "hoed en de rand" weten. ik zie heel veel mooie oude films maar kan niet zien wat je mag kijken of luisteren.
 
En via welke add-on heb je die "heel veel mooie oude films" gevonden? Meeste kans op legaal is als je je beperkt tot alleen de officiële Kodi repository.
 
  • Like
Reacties: Shaman en Lex
Dank voor uw reactie. Bij de add on The Crew bijvoorbeeld zie ik veelbelovende titels en zo zijn er nog meer add-ons waarvan ik, gezien de titels, de film zou willen zien. Toch zie ik risico's; Kodi zelf waarschuwt om een VPN te nemen. Als ik legitiem wil kijken heb ik geen VPN nodig anders kijk ik gewoon niet. Dat is de reden van mijn vraag hoe ik kan zien of een film vrij te bekijken is. Er wordt ook geen mogelijkheid geboden om betaald te kijken. Gezien de inhoud van Kodi is dit veel mooier en omvangrijker en veel meer keus dan bij bijvoorbeeld Netflix.
 
  • Like
Reacties: B. web
Tja......je hebt inderdaad de keuze uit veel meer series en films dan bv via Netflix. Maar het meeste wat je via illegale add-ons binnen haalt is dan ook illegaal. Al zal er ook heus wel eens een legale film of serie tussen zitten. Maar ga daar niet van uit. Als je dus echt alleen legaal wilt kijken, volg dan het advies van @B. web . Mooier kan ik het ook niet maken.
 
  • Like
Reacties: B. web
Tja......je hebt inderdaad de keuze uit veel meer series en films dan bv via Netflix. Maar het meeste wat je via illegale add-ons binnen haalt is dan ook illegaal. Al zal er ook heus wel eens een legale film of serie tussen zitten. Maar ga daar niet van uit. Als je dus echt alleen legaal wilt kijken, volg dan het advies van @B. web . Mooier kan ik het ook niet maken.
 
... Kodi zelf waarschuwt om een VPN te nemen. ...
Voorzover mij bekend maakt Kodi en de website geen promotie voor VPN. Zou ook onzinnig zijn voor legale add-ons. Websites die wel promotie maken voor VPN ontvangen meestal provisie voor de verkoop van VPN en zijn dus niet helemaal onafhankelijk in hun advies. Zie ook: https://kodi-forum.nl/threads/heb-ik-nu-wel-of-niet-een-vpn-nodig-binnen-bijvoorbeeld-kodi.4383/
 
Ook mijn dank aan u, het is inderdaad raadzaam het advies op te volgen. Voor het overige aanbod geldt mijns inziens: "de kat op het spek binden". Technisch werkt Kodi prima en mijn complimenten voor de bouwers ervan.
 
Het is ook niet voor niets dat onze reglementen hier op hameren:

 
Het is ook niet voor niets dat onze reglementen hier op hameren:

 
Mooi dat ik in een zeer korte tijd al veel geleerd heb. Dank nogmaals voor alle reageerders. Leuke dingen kijken is mooi maar ik moet geen ellende. IK zal eens goed opletten wat door Kodi wordt uitgebracht.
 
  • Like
Reacties: B. web en Lex