Let op: Koop je een Android TV Box voor o.a. Netflix? Lees dit topic dan eerst even door!

img, moet je met Beelink rom software installeren, , op sd kaart en dan de sd kaart in de box stoppen. Vervolgens reset knop met een tandstoker vasthouden en dan de stroom er op. Wanneer de bootloader begint te installeren kan je de reset loslaten. Dit heeft mijn voorkeur, kan bijna niet mis gaan.
Maakt niks uit wat voor rom er op stond.
Tjonge jonge, wat er gedoe. Ik heb het geprobeerd via de uitleg van......

En kreeg het voor elkaar. Waarschijnlijk ben ik de enige. Iedereen weet dan hoe moet en dan was ik 'vroeger' toch een aardige knutselaar met computers.
Ik ga het nu via de uitleg van Ipva doen.
Ps moet ik die file (img) via die software (emulgator) op de usb zetten (zodat het daar niet een img is maar de inhoud van die blinde kopie is?).

En helaas heb ik nu Android tv (dat erop zetten was geen probleem. Maar die is zo beperkt:
-Geen nordvpn
-Netflix knalt er redelijk vaak uit
-vele apps die missen
-en vast nog meer dingen:eek:

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

nouw, weer even bezig geweest......
volgens de , moet ik een bin file pakken. En onderstaande geeft zipfiles (wat update's zijn) en img files.
Moet ik dan bv de stockvariant downloaden (wat ik gedaan hebben) en open met een moutsoftware? (geeft een foutmelding bij mij. Ik zie niemand hier iets over zeggen bij freaklab.
Ik kom er niet uit. Wellicht kan iemand stap voor stap het uitleggen???:p
Ooit toen ik geen kinderen had (nu kleine kinderen) kon ik hier een hele middag voor zitten. Nu helaas maar een uurtje o_O.

  • Nano Variant: (1.03GB), (518MB ZIP file)
  • Stock Variant: (1.55GB), (854MB ZIP file)
  • Flash burn package with Amlogic or
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske en Micko
Zal het proberen uit te leggen.

Hier staat zo boven ook genoemd wel de informatie waar het mee zou moeten lukken,


Zal het wat aanvullen.

1. Je download hier de Nano Variant: (1.03GB), voor de Beelink GT1/Ultimate de Android Nexus versie, dan geen gezeur van Google dat apps niet werken.

Je hebt dan een .img file gedownload als het goed is.

2. Start het Burn_Card_Maker v2.0.2 op, selecteerd de .img en de sdkaart . Daarna op make button drukken en afwachten dat hij klaar is.

3. Doe de sd kaart in de Beelink GT1 standaard/Ultimate.

4. Druk met een paperclip of e.d. op de reset knop en houdt de reset knop vast tegelijk dat je de box weer van stroom voorziet. Ik doe altijd met de stekker in het stopcontact, anders valt het niet mee om die twee dingen tegelijk uit te voeren. Wanneer op de tv de bootloader verschijnt wordt de image verwerkt en kan je de reset knop los laten.

Met mooiste dat je een muis hebt voor het besturen van sommige apps, ik heb zelf een MX3 RAM air mouse, op de achterkant zit een toetsenbordje.
Kan je Youtube, Speednettest, Netflix e.d. mooi bedienen.


De burn card maker, zet, naast de .img ook een soort bat file op de sd card en een ini file. Zodat de bootloader weet wat hij moet doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga als ik tijd heb aan de slag... Ik stopte bij.... Een bin file die de burnmaker vroeg. Ik verwachte een img file... En vervolgens pakte ik de stock versie (img) van die eerdere link en geeft hij hij een foutmelding....
Maar dankzij jou ga ik met goede moet een nieuwe poging wagen:)

Grote dank alvast...
 
Ik ga als ik tijd heb aan de slag... Ik stopte bij.... Een bin file die de burnmaker vroeg. Ik verwachte een img file... En vervolgens pakte ik de stock versie (img) van die eerdere link en geeft hij hij een foutmelding....
Maar dankzij jou ga ik met goede moet een nieuwe poging wagen:)

Grote dank alvast...

ok, je moet echt de Burn_Card_Maker v2.0.xhebben, zou deze even via zip uploaden met een ini file zodat hij direct in het Engels start, maar niet toegestaan, hier staat hij 7 dagen



---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

ok, je moet echt de Burn_Card_Maker v2.0.xhebben, zou deze even via zip uploaden met een ini file zodat hij direct in het Engels start, maar niet toegestaan, hier staat hij 7 dagen


Hier nog een print screen,

You must be registered for see images attach


---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

ok, je moet echt de Burn_Card_Maker v2.0.xhebben, zou deze even via zip uploaden met een ini file zodat hij direct in het Engels start, maar niet toegestaan, hier staat hij 7 dagen


Hier nog een print screen,

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Dank, blijkt dat een link ban de sd burner een oude burner 1.0 geeft vandaar ik niets kin. Ik heb je burner gegoochel en gevonden en uiteindelijk op een sd gezet jahoooooo.
Toen dacht ik, das makkelijk.... Met sd naar de beelink en (je houdt het niet voor mogelijk) sd ingang doet het niet (goed) resultaat..... Ik kan niet lezen vanaf de sd....
Hmmmm:unsure: ach, doe ik er zo'n card reader tussen, die op de beelink en op starten... En dan het bekende scherm...
You must be registered for see images attach


En toen verder installeren.... Ik gokte op instaleren
En dan op boot instaleren en dan die zo file en dan...... Jawel laatste scherm.... Zit weer vast.....

Is er niet gewoon een zipfile van de nano of stock? Het installeren van de Android tv software was zo gepiept.... Ggrrrrr

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik zie het al, je komt in het twrp scherm. Normaal wanneer dit niet is geinstalleerd kom je in bootloader en wordt de .img file automatisch opgepakt.

Staat op de sd kaart toevallig een recovery.img of in de root van het intern geheugen? Want dat is de twrp boot loader.
Dan zou je die even moeten verwijderen of een andere naam moeten geven.

Wanneer je de sd kaart ook met burn card rom burner hebt geformatteerd, dan zal daar geen recovery.img op staan, dan vermoed ik dat die in de root van het intern geheugen staat.

Het hangt van de rom maker af of die een .img of een .zip file aanmaakt. Een .zip is meestal een update van de reeds aanwezig rom.

Als ik de foto van de inhoud van de sd kaart bekijk, staat er alleen een .img op, er moeten 3 bestanden op staan, de .img en de zgn bat file en .ini file.
 
Laatst bewerkt:
Dag Ipdva, ik pak het later weer op, helaas heb ik geen mogelijkheid om steeds aan de slag te gaan aen als ik tijd heb dan is het 20 minuten, wat achteraf altijd te weinig is. Helaas ben ik bijna altijd omringd door 3 kinderen waarvan er een tweeling van 2 jaar een prachtige uitdaging is:D

Wanneer je de sd kaart ook met burn card rom burner hebt geformatteerd, dan zal daar geen recovery.img op staan, dan vermoed ik dat die in de root van het intern geheugen staat.
Ik gok in het intern geheugen.

Als ik de foto van de inhoud van de sd kaart bekijk, staat er alleen een .img op, er moeten 3 bestanden op staan, de .img en de zgn bat file en .ini file.

En ook dat zal tzt weer even checken.

Alvast bedankt, ik ga nog even 'genieten' van andtoid tv:ROFLMAO:
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik denk trouwens dat het niet lukt met een usb cardreader aangesloten op de box. De firmware van de box gaat op zoek naar een sd kaart neem ik aan. Het mount punt onder Linux/Android van een interne sd kaart is niet hetzelfde als een usb cardreader. Ik maak op de pc altijd de sd aan met onderstaande, een micro sd kaart adapter.

N.B De micro sd card omgedraaid in de box, dus met het logo/plaatje aan de onderkant en met de koperen strips naar voren.

Een andere manier is de box via een usb kabel te verbinden aan een pc met Amlogic Burn_Card_Maker v2.0.2
Zie
De box hoeft dan niet aan de stroom, voor het flashen van de rom is de usb stroom van de pc genoeg.


You must be registered for see images attach


usb kabel om de box te verbinden met een pc, deze heb ik zelf besteld bij allekabeltjes

You must be registered for see images attach


Meer informatie over dit product

Met deze Zwarte USB 2.0 kabel van 1.8 meter is het mogelijk om een apparaat te koppelen aan de computer met een vrouwelijke aansluiting.

USB A naar USB A Kabel - Zwart,
Type: 2.0 - High Speed,
Aansluiting 1: USB A Male,
Aansluiting 2: USB A Male,
Verguld: Nee,
1.8 meter.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk trouwens dat het niet lukt met een usb cardreader aangesloten op de box. De firmware van de box gaat op zoek naar een sd kaart neem ik aan. Ik maak op de pc altijd de sd aan met onderstaande, een micro sd kaart adapter. De micro sd card moet op de kop in de box, maar dat weet je denk ik wel, zal anders toch ook niet passen.

You must be registered for see images attach
Idd, ik ben al bang dat hij opstart vanaf de sd en die is niet wekend:eek: Ls je hem er op de kop in doet dan valt hij eruit. Ik heb er ervaring mee en heb ook andere sd kaarten geprobeerd.

Weet jij of het toevallig via een zipfile kan? Zo heb ik Android / Google tv software er ook opgereden. Of ik moet zoeken naar een mannetje / mannetje usb.

Anders hou Google tv erop en ga ik alle software (npo, nordvpn etc) maar via een losse apk instaleren:confused:
 
Idd, ik ben al bang dat hij opstart vanaf de sd en die is niet wekend:eek: Ls je hem er op de kop in doet dan valt hij eruit. Ik heb er ervaring mee en heb ook andere sd kaarten geprobeerd.

Weet jij of het toevallig via een zipfile kan? Zo heb ik Android / Google tv software er ook opgereden. Of ik moet zoeken naar een mannetje / mannetje usb.

Anders hou Google tv erop en ga ik alle software (npo, nordvpn etc) maar via een losse apk instaleren:confused:

Ok, heb het nog aangepast, misschien duidelijk, je moet de sd kaart omdraaien, met het logo op de achterkant en de koperen strips naar voren.
 
Ok, heb het nog aangepast, misschien duidelijk, je moet de sd kaart omdraaien, met het logo op de achterkant en de koperen strips naar voren.
En als ik het spul uiteindelijk aan de praat krijg dan verwerkt ik hem naar jou;)
 
  • Like
Reacties: Ipdva
Nog wat nagedacht over de TWRP Recovery die bij jouw gestart wordt. Ik denk, omdat hij geen sd met de opdracht file wat de box moet installeren vindt, hij in het TWRP Recovery scherm komt. Het is niet zo makkelijk altijd om TWRP Recovery te verwijderen omdat het in roms vaak ingebakken zit. Dus sd op de goede wijze er in, als dat niet lukt dan via de usb kabel, die wint het altijd van TWRP Recovery.

N.B. bij deze rom van kan je root bij de instellingen uit en aan zetten, dit ivm Netflix. Lijkt dat Netflix er niet altijd op test, misschien alleen bij installatie of bij updates.

Even wat anders, 128 giga sd kaart kan deze box ook lezen, heb het toen niet getest met de orginele rom. Exfat ook geen probleem, aangezien de films al snel groter dan 4 giga worden.
 
Laatst bewerkt:
Nog wat nagedacht over de TWRP Recovery die bij jouw gestart wordt. Ik denk, omdat hij geen sd met de opdracht file wat de box moet installeren vindt, hij in het TWRP Recovery scherm komt. Het is niet zo makkelijk altijd om TWRP Recovery te verwijderen omdat het in roms vaak ingebakken zit. Dus sd op de goede wijze er in, als dat niet lukt dan via de usb kabel, die wint het altijd van TWRP Recovery.

N.B. bij deze rom van kan je root bij de instellingen uit en aan zetten, dit ivm Netflix. Lijkt dat Netflix er niet altijd op test, misschien alleen bij installatie of bij updates.

Even wat anders, 128 giga sd kaart kan deze box ook lezen, heb het toen niet getest met de orginele rom. Exfat ook geen probleem, aangezien de films al snel groter dan 4 giga worden.
Ipdva, thanks, ik ga zoals je zegt voor een usb kabel. Hopelijk binnenkort weer even wat proberen tussen de bedrijven door. Ik hou je op de hoogte en nogmaals bedankt;)

@Ipdva, ik wilde het je niet onthouden, het is gelukt. Nieuwe sd kaart gekocht (vorige 2 deden het dus niet goed) en de stock variant erop gezet. Draait als een zonnetje. Netflix diezit dacht ik ook in kodi 18, die ook prima draait.;)
 
Even een update over uhd en hdr Netflix, het zijn niet meer enkel de xiaomi mi boxen en de NVIDIA shields die het aankunnen. Ondertussen zijn er de en de
 
  • Like
Reacties: Lex