Opgelost Library herstellen vanuit mysql backup [OPGELOST]

Kasper1985

Nieuwkomer
14 jan 2017
4
1
6
39
Ik heb gisteren mijn server opnieuw geinstalleerd. Voordat ik dit gedaan heb heb ik de bestaande MySQl databases gebackupt. Ik ben echter zo stom geweest om de library van Kodi zelf niet te exporteren.

Nu heb ik MySQL op de nieuwe (debian 9) server geinstalleerd en de database aangemaakt met gebruiker kodi gewoon zoals het in advancedsettings.xml staat. Ik dacht dat kodi gewoon door zou moeten gaan waar het gebleven was maar ik ben al mijn watched statuses kwijt als ik het zo doe.

Is er een manier om toch door te gaan waar ik gebleven was met m'n series ed dmv deze sql backup?

Libreelec met Kodi 17 x2

Kasper
 
Allereerst een tip: Ga Trakt.TV eens gebruiken binnen Kodi, deze houdt je voortgang ook bij.
En je weet zeker dat Kodi een verbinding heeft met je database? Aangezien Kodi in deze SQL database ook bijhoudt welke films en series je al hebt gekeken.
 
Dank voor de tip :)

Dat weet ik zeker... de library laadt wel ik zie alle films en series alleen is alles onbekeken. Alsof kodi de database niet gebruikt maar overschrijft.
 
@Kasper1985 : kijk even in je advanced settings om te zien of de volgende regel er tussen staat :
<videolibrary>
<importwatchedstate>true</importwatchedstate>
<importresumepoint>true</importresumepoint>

<cleanonupdate>true</cleanonupdate>
</videolibrary>
 
Die cleanupdate ben ik nog niet eerder tegengekomen wat doet die?

Het is inmiddels opgelost! Het bleek gewoon te liggen aan een connectie issue. Ik had ook als troubleshoot step de database een naam gegeven en dan bouwt ie schijnbaar een database vanaf 0. Na een herinstallatie van mysql en herstel van de dump werkt alles weer.

Wat ik wel raar vind is dat ik veel duplicates heb zowel films als series. En die zitten in de sql database.

Kasper
 
  • Like
Reacties: Lex
De cleanupdate is dat hij kijkt van welke bestanden er nog daadwerkelijks files bestaan en als die er niet zijn, verwijdert hij deze ook uit je library. Dat verwijdert ook meteen je duplicaten. Het is een ge-automatiseerde oplossing voor de handmatige ' clean library' .
In theorie kan je hele bibliotheek worden leeg getrokken als je geen verbinding hebt met een van je sources, maar ik heb deze setup al jaren icm meerdere kodi clients en nog nooit problemen gehadn
 
  • Like
Reacties: Spinix
Fijn Kasper dat het opgelost is en dank voor je uitleg :) dan hier maar statussen naar dat zelfde opgelost.
 
  • Like
Reacties: Spinix