Libre Elec op Scishion V88 4 K

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuMe

Nieuwkomer
28 dec 2016
4
1
6
53
Ik heb Android 5.1 met Kodi 17 op mijn Scishion V88 (standaard) staan. Om betere prestaties te bereiken wil ik graag Open Elec op mijn box zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Er zit een ARM Cortex A7 processor in. Volgens mij vergelijkbaar met een aantal Raspberri modellen.
BUMP
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Als v88 hobbyist heb ik nu ook een v88 PRO , 2ghz en marshmallow , die moet dan helemaal libre elec aankunnen toch?

Als iemand mij en RuME kan helpen graag... als we door jouw tips/uitleg écht libre elec op een v88 (RK3229) kunnen draaien (en dit lekker werkt ipv voor de show erop gepriegelt) zit er uiteraard een beloning aan vast in de vorm van minimaal 1 maand gratis iptv, reacties graag in deze thread (leren anderen meer van dan in mijn postvak :)
 
Helaas voor jullie beiden is het niet mogelijk om op deze box libreelec te draaien.
Dit komt door de processor in dat model android box: CPU: RK3229. Deze word niet ondersteund door de FORK makers van libreelec.
De volgende processor worden wel ondersteund:

S805
S905
S905X
S912 ( Experimental )
 
en in de CPU: Amlogic S905X ??

de v88 pro is dat, die heeft een andere cpu
Met deze kan dit wel. :)
Voor de S905 en S905X!!!!!! ga dit niet op andere modellen proberen!!

Je hebt nodig hiervoor:
  1. sd/micro kaart van minimaal 4 gb
  2. 2 X een software
  3. 1 X een image van libreelec fork.

Download en installeer hiervoor de volgende software:
  • Win32diskimager:
  • sdformatter:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download de Libreelec Image voor de S905/S905X:
  • Pak dit bestand uit met bijvoorbeeld winrar of met winzip. Hier zal een .img bestand uit komen. deze hebben we later nodig in deze tutorial.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We gaan de sd kaart klaarmaken voor de installatie:

  • Open het programma sdformatter.
  • Klik op option.
  • Format type: Quick / Format size adjustment: ON.
  • klik op OK.
  • klik op FORMAT.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu je sd kaart geformatteerd is, gaan we de image van librelec installeren op de SD kaart.

  • Open het programma Win32diskimager.
  • Klik op het blauwe mapje en selecteer de image van libreelec die je in het begin van deze tutorial hebt uitgepakt.
  • Klik op Write.
  • Nu komt er een pop-up, klik hier YES.
Op dit moment word libreelec geïnstalleerd op de SD kaart. Zodra deze klaar is sluit het programma.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Haal je android box van het stroom af, dit is belangrijk. want anders kunnen we niet in het menu komen om libreleec te instaleren.
Stop de sd kaart in je andoid box. Op je android box, meestal aan de achterkant. Heb je een aansluiting waar op staat AV.
Hierin zit een reset knop verborgen, deze kunnen we indrukken door bijvoorbeeld een tandenstoker of een satéprikker.
Druk de reset knop in, en zonder deze los te laten. Doe de stroom van de android box er weer op.
HOUD DE RESET KNOP INGEDRUKT. Totdat je het logo van libreelec ziet. Laat nu de reset knop los. en libreelec zal opstarten vanaf SD.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op dit moment draait libreelec vanaf de SD kaart in je android box. je kan aanpassingen maken, addons installeren en proberen of het wat voor je is.
Als je besluit dat je je android box wilt voorzien van libreelec, en daarmee het gehele android besturingssysteem wilt verwijderen. Lees dan hierover verder :)

Meer informatie volgt later vandaag.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LET OP DE VOLGENDE STAPPEN VERWIJDERD VOLLEDIG JE ANDROID VAN JE KASTJE EN INSTALLEERT LIBREELEC!!
IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR ENIGE SCHADE OF DEFECTE ANDROID BOXEN!! DOE DIT OP EIGEN RISICO.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de volgende stappen hebben we het volgende programma nodig: Putty

  • Download putty hier:
  • Download 32 bit of 64 bit naar gelang je besturing systeem.
In libreelec, welke we net opgestart hebben met de sd kaart. moeten we de SSH toegang openen.
  • Ga naar instellingen.
  • ga naar libreelec.
  • ga naar het tablad services.
  • enable ssh.
  • ga nu naar het tablad connections, en noteer het ip adres van de android box.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu gaan we libreelec instaleren op de NAND van de android box, WEDEROM DIT VERWIJDERD VOLLEDIG HET ANDROID BESTURINGSSYSTEEM!!!!!

open het gedownloade programma PUTTY, en vul daarin het ip adres van je android box in. Poort is 22. en kik in putty op open.

  • In het zwarte terminal die je nu te zien krijgt typ je de volgende username: root
  • het wachtwoord is libreelec, dit zit je niet als je het intypt. dit is normaal.
  • nu krijg je wat gegevens te zien, en typ je het volgende commando: installtointernal.
  • nu worden er wat vragen gesteld, antwoord is ALTIJD yes of Y op.
  • Als de installatie voltooid is, typ je het commando: rebootfromnand.
  • Je box zal nu herstarten en libreelec is geïnstalleerd op de NAND van het apparaat.
  • nu kan je de sd kaart verwijderen uit de box, en als je nu je apparaat herstart zal librelec opstarten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Werkt dit op een Zidoo x9 box bedankt zover

de mogelijkheid tot het installeren van librelec op een box geld alleen voor de volgende PROCESSORS in de box zelf:

Armlogic S805
Armlogic S905
Armlogic S905X
Armlogic S912 ( Experimental )

heb je een andere processor dan gaat dit niet werken.
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
En Openelec dan? Kan dit wel op een Scishion V88 4K? Ik las ergens dat openelec wel ondersteund wordt op een Raspberry Pi-2, waar ook een ARM Cortex A7 processor in zit.
 
En Openelec dan? Kan dit wel op een Scishion V88 4K? Ik las ergens dat openelec wel ondersteund wordt op een Raspberry Pi-2, waar ook een ARM Cortex A7 processor in zit.
Openelec is gestopt. Libreelec is de opvolger ervan.
libreelec is geschikt voor pc raspberry wetek enzovoort.

Dit is een speciale build voor de Armlogic boxen
 
  • Like
Reacties: RuMe
Oké, weer wat geleerd. Het komt er dus op neer dat ik een crappy box gekocht heb. Had beter voor de V88 pro kunnen gaan?
 
Aangezien hier nu ook alles beantwoord is en er een nieuw topic is, kan deze ook op slot :slotje:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.