LibreElec Kodi gebruiken met Harmony Elite - navigatie buttons werken niet

Operations

Actief
14 mrt 2019
28
3
6
40
Ik gebruikte voorheen Kodi op Windows, inmiddels ben ik overgestapt op LibreElec Kodi.
Ik gebruikte Kodi (op Windows) met een Harmony Elite, die is verbonden met de computer d.m.v. een oude USB MCE ontvanger. Deze zeg maar:


Nu ik LibreElec Kodi gebruik werken de Navigatie buttons van mijn Harmony Elite afstandbediening niet. (zeg maar de pijlen om de OK knop heen)
Deze afstandbediening:


Iemand een idee hoe dit op te lossen? Mijn oude MCE remote werkt overigens prima.
 
Welke ab is het nou? Je zegt Harmony Elite en verwijst naar de 950.....Dat is echt een andere ab, en je kunt em toch zelf instellen met de Harmony software?Dan kun je alle knoppen teowijzen voor dat wat je wil.
 
Welke ab is het nou? Je zegt Harmony Elite en verwijst naar de 950.....Dat is echt een andere ab, en je kunt em toch zelf instellen met de Harmony software?Dan kun je alle knoppen teowijzen voor dat wat je wil.

Harmony Elite is een verzamel pakket waar onder andere de Harmony 950 in zit. Ja dat zou ik kunnen doen, maar normaal gesproken doe je dan een handeling "voor" met de originele afstandsbediening die de harmony dan kopieert. Maar zoals ik al zei mijn MCE afstandsbediening daar werken de navigatie toetsen wel van. Op mijn harmony afstandsbediening heb ik een copy van de MCE afstandsbediening geladen (dat is gewoon een standaard optie/profiel, je hoeft niet alle knopjes van de MCE afstandbediening in te leren). Dat werkt ook prima onder windows, echter binnen LibreElec kodi gaat er iets niet helemaal goed.

Voor de duidelijkheid Kodi onder Windows had dit probleem niet, daar heb ik dezelfde afstandsbediening voor gebruikt en toen werkte de navigatie toetsen wel. Voor de extra duidelijkheid, de rest van de knoppen doen het wel gewoon op de Harmony 950 onder LibreElec Kodi.

Inhoud van Elite pakket:
Standaard meegeleverd

  • Logitech Harmony 950 afstandsbediening
  • Logitech Harmony Hub
  • Oplaadbare batterij
  • 2 infrarood extenders
  • Usb kabel
  • 2 stroomadapters
  • Gebruikshandleiding
Waar ik ook tegen aanloop is dat ik de subtitles niet standaard op AAN krijg. Ik moet steeds per aflevering even met de hand de subtitles aanzetten.. (Als er een SRT file bij zit), wanneer hij via AutoSUB een ondertiteling download dan toont hij die wel automatisch.

Zie hier voor inhoud van Elite pakket:

 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de Elite, maar een andere dan jij laat zien, is alleen ab en hub, dat tweede apparaatje heb ik er niet bij.
Dat pakket was er vorig jaar nog niet, bij mijn weten.
 
En jouw computer (ook met LibreElec erop? ) reageert in de slaapstand wel op je afstandsbediening?

Ik heb nog een andere vraag over subtitles:

ik zou graag de subtitles auto AAN willen hebben. Dat werkt als ik via Autosub de ondertiteling download. Echter wanneer er een srt file in de map staat (met dezelfde naam) moet ik telkens handmatig via T de subs aanzetten (of het M on screen menu). Dat zou heel simpel moeten zijn door te kiezen voor : "set as default for all media" echter dat werkt niet.
 
En jouw computer (ook met LibreElec erop? ) reageert in de slaapstand wel op je afstandsbediening?
Nee, ik gebruik al helemaal geen Windows, en ik gebruik Kodi op de Shield.
Maar voor de werking van Kodi maakt dat niks uit.

En het is inderdaad goed dat je het ook bij Tweakers even vraagt.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels mijn navigatie toetsen werkend. Wat ik nu nog zou willen is de toets "Media" die ik op het digitale scherm kan kiezen, koppelen aan de fysieke toets "Menu" op de afstandsbediening. Enige idee hoe ik dat doe?

Ik gebruik overigens de Harmony Android App en gebruik geen computer voor het doen van aanpassingen. Kan uiteraard wel als het echt nodig is.
 
Laatst bewerkt: