Libreelec voor Android / Armlogic boxen

Vanavond mn oude mk808B plus opgescharreld die al een paar jaar ongebruikt op zolder lag omdat ie t niet goed meer deed en de tutorial gevolgd en kodi draait als een malle! Bedankt voor de duidelijke uitleg!!!!!
 
Hier ook zojuist een X9 kastje dankzij deze tutorial weer helemaal op en top gekregen! Dank je wel..allen het allerlaatste regeltje hoefde ik niet meer te typen. Verloor de connectie maar SD er uit gehaald en start prima op!
 
Hier ook zojuist een X9 kastje dankzij deze tutorial weer helemaal op en top gekregen! Dank je wel..allen het allerlaatste regeltje hoefde ik niet meer te typen. Verloor de connectie maar SD er uit gehaald en start prima op!

Das toevallig heb voor een vriend ook een X9 box Libreelec geinstalleerd draait weer perfect met Kodi 17.6 erop.
 
  • Like
Reacties: Birdy D
Das toevallig heb voor een vriend ook een X9 box Libreelec geinstalleerd draait weer perfect met Kodi 17.6 erop.

Heb jij de afstandsbediening werkende? Die doet helemaal niks meer dus ff uitzoeken hoe dat op te gaan lossen...Is een kastje van Flixtronix hier..
 
Ja, was ook versie 1 : Heb deze image gebruikt, dan de MXQ rest precies zoals in pagina 1 beschreven via de PC gedaan. Enige is dat mijn afstandsbediening niks meer doet..
 
Voor de afstandsbediening kun je het volgende bestand downloaden:
Deze moet je in de .config map zetten van je andoid kastje.
dit kan bijvoorbeeld met filezilla of winscp.
You must be registered for see images


indien je dit niet kan of geen verstand van hebt, zet je de config file op een usb stick en door middel van het bestandsbeheer in kodi kopieer je deze naar de .config map.

even rebooten en je afstandsbediening werkt weer ;)
 
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Heb jij de afstandsbediening werkende? Die doet helemaal niks meer dus ff uitzoeken hoe dat op te gaan lossen...Is een kastje van Flixtronix hier..

Bij mij deed de afstandbediening het wel.
Gelukkig maar en ja daar is wel een oplossing voor deze word al uitvoerig uitgelegt in deze topic.
 
Ja, was ook versie 1 : Heb deze image gebruikt, dan de MXQ rest precies zoals in pagina 1 beschreven via de PC gedaan. Enige is dat mijn afstandsbediening niks meer doet..

Heb je wel de juiste image gebruikt voor de X9 v1 ik heb de Armlogic S805 HD18Q img.gz geinstalleerd.
 
nee, één van de 4 is de goeie. dat is dus even proberen ;)

Ja, het was in mijn geval Minim 8sii. Verder prima gelukt met behulp van jullie, dit topic en Filezilla. Bedankt!
Post automatically merged:

Heb je wel de juiste image gebruikt voor de X9 v1 ik heb de Armlogic S805 HD18Q img.gz geinstalleerd.

De MXQ versie werkt ook prima, en inmiddels de remote ook weer!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: jvanenteren en Lex
Ben beig mijn X96 Mini te voorzien van Libreelec 9.0.1 (LibreELEC -905.arm-9.0.1.img.gz), gewoon ter lering en vermaak. Draait nu vanaf USB stick of MicroSD naar keuze. Echter van beide draait het niet heel erg soepel. Het geheel reageert nogal eens traag. Wil eigenlijk kijken of het mogelijk is dit alles op intern geheugen te zetten. Heb geprobeerd de handleiding uit het 1e bericht te volgen:

Nu gaan we libreelec instaleren op de NAND van de android box, WEDEROM DIT VERWIJDERD VOLLEDIG HET ANDROID BESTURINGSSYSTEEM!!!!!

open het gedownloade programma PUTTY, en vul daarin het ip adres van je android box in. Poort is 22. en kik in putty op open.


  • In het zwarte terminal die je nu te zien krijgt typ je de volgende username: root
  • het wachtwoord is libreelec, dit zit je niet als je het intypt. dit is normaal.
  • nu krijg je wat gegevens te zien, en typ je het volgende commando: installtointernal.
  • nu worden er wat vragen gesteld, antwoord is ALTIJD yes of Y op.
  • Als de installatie voltooid is, typ je het commando: rebootfromnand.
  • Je box zal nu herstarten en libreelec is geïnstalleerd op de NAND van het apparaat.
  • nu kan je de sd kaart verwijderen uit de box, en als je nu je apparaat herstart zal librelec opstarten.

Ik loop echter vast bij de regel: installtointernal
krijg de melding: installtointernal not found.

Enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt: