Live TV Opnemen

Hoe bedoel je dit? Iedere plugin file moet de instellingen hebben?
Zo bedoelde ik het (zie plaatje)

Elke tuner heeft deze file in de plugin folder. Alleen de eerste tuner van de 4 op elke HD homerun heeft audisabled op 0 staan.

Interessant van die beelink. Als de kids boven op hun pi 4/kodi tv willen kijken moet de htpc beneden ook aan staan. Misschien wel een interessante om eens te kijken of een minder krachtig apparaat in staat is om tvmosaic te draaien icm newcs. Dan is de afhankelijkheid met de htpc ook gelijk weg.

Verder gaat er per stream max 20-40mbit over de lijn. Das 60-120mbit als je 3 tv's tegelijk aan hebt staan. De wifi thuis heeft overal 250 en bedraad zelfs hoger, dus das niet zo een probleem. Heb vorige maand 2 tplink Archer C6 routers aangeschaft om het netwerk te upgraden ?

Wat betreft de hoeveelheid tuners. Daar heb je absoluut gelijk in. Ik zie ook niet snel een scenario waar je 8 tuners tegelijk nodig hebt...maar ermee knutselen is een leuke bezigheid ?
 
Zo bedoelde ik het (zie plaatje)

Elke tuner heeft deze file in de plugin folder. Alleen de eerste tuner van de 4 op elke HD homerun heeft audisabled op 0 staan.
Precies! En in die file heb ik het volgende staan:
newcamd:127.0.0.1:15050:0/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E
En volgens mij is dat hetzelfde als wat jij hebt, maar dan in een single line format. Ik ga voor de volgende install die van jou gebruiken.

Interessant van die beelink. Als de kids boven op hun pi 4/kodi tv willen kijken moet de htpc beneden ook aan staan. Misschien wel een interessante om eens te kijken of een minder krachtig apparaat in staat is om tvmosaic te draaien icm newcs. Dan is de afhankelijkheid met de htpc ook gelijk weg.
Inderdaad. Een advies dat je dan vaak zult krijgen is, dat je er een NAS voor moet gebruiken. Of een Raspberry Pi. Maar goed, ik geef nu eenmaal de voorkeur aan Windows devices.
Ik heb hier ook Domoticz draaien en op de Facebook Domoticz pagina heb ik al meerdere malen moeten verdedigen dat ik graag Windows gebruik. Sommige mensen voelen zich gewoon cool als ze in Linux command prompt vanalles zitten te doen... nou ja, prima. Ieder zijn ding.

Verder gaat er per stream max 20-40mbit over de lijn. Das 60-120mbit als je 3 tv's tegelijk aan hebt staan. De wifi thuis heeft overal 250 en bedraad zelfs hoger, dus das niet zo een probleem. Heb vorige maand 2 tplink Archer C6 routers aangeschaft om het netwerk te upgraden ?
O, ik dacht 4mbit voor een HD stream. Dan nog moet het netwerk dat met gemak aan kunnen. Ach ja, dat is weer een volgende stap in het huishouden: het netwerk verbeteren :)

Wat betreft de hoeveelheid tuners. Daar heb je absoluut gelijk in. Ik zie ook niet snel een scenario waar je 8 tuners tegelijk nodig hebt...maar ermee knutselen is een leuke bezigheid ?
Dat is ook zo. Ondertussen moeten sommige dingen ook "gewoon werken" ;)