Live TV Opnemen

Ah cool! Ik heb alleen maar Windows clients. (Ja, mijn vriendin heeft sinds kort een Galaxy S7, maar het is niet helemaal aan mij om dat te testen :) )
Sinds enkele dagen een Galaxy S8 en daar nog geen problemen op gezien. Maar ook op de HTPC niet meer na een tip hier om de nightly build van 17.2 te gebruiken.

Ah cool! Ik heb alleen maar Windows clients. (Ja, mijn vriendin heeft sinds kort een Galaxy S7, maar het is niet helemaal aan mij om dat te testen :) )
 
Zelf gebruik ik DVBLink op mijn Qnap nas werkt goed als de streams stabiel zijn ( nu aan het testen met HIPTV) wat ook goed werkt op windows is MediaPortal TVServer (gratis)
 
Ik kom er zelf helaas niet niet goed uit met DVBLINK en HIPTV, heeft iemand een tutorial via Youtube o.d.?
 
Hoe ik het doe:
Mediaportal 1 Tv server (draaiend op W10 in virtualbox). Die is gratis.
Kodi heeft een pvr plugin, maar de mediaportal 1 client is ook erg prettig in gebruik.

Mijn ervaring met Emby live tv is ruk... geprobeerd halverwege 2016. Mogelijk nu beter.
 
Ik heb inmiddels tvheadend geinstalleerd op mijn Synology. Als ik de instellingen zie heb ik het idee dat je met dit programma alleen maar kanalen van een tuner (dus bijvoorbeeld mijn VUplus duo satontvanger) kan gebruiken, mijn bedoeling is juist om langzaamaan mijn satontvanger uit te kunnen zetten. Er staat nergens beschreven hoe je IPTV kanalen opneemt.
 
Ik gebruik DVBViewer, is wel betaald maar werkt zeer goed! en kan ermee ook streamen naar tablet/gsm etc.
 
Volgens mij hebben ze bij dvblogic ook alles voor Android en Linux. Het kost wel wat geld, maar werkt super
 
Ik heb inmiddels tvheadend geinstalleerd op mijn Synology. Als ik de instellingen zie heb ik het idee dat je met dit programma alleen maar kanalen van een tuner (dus bijvoorbeeld mijn VUplus duo satontvanger) kan gebruiken, mijn bedoeling is juist om langzaamaan mijn satontvanger uit te kunnen zetten. Er staat nergens beschreven hoe je IPTV kanalen opneemt.
Dit kan gewoon hoor. Je moet een iptv network toevoegen en daarna de muxes (1 kanaal is 1 mux). Er zit ook ergens een importeer optie(je m3u bestand importeren) maar ik weet even niet meer uit me hoofd waar die zit.
 
Heeft er al iemand de silmple iptv addon met record optie geinstalleerd?
Ik ben er in geslaagd om dat op mij pi3 te installeren en configureren maar de opnames zijn met niets te openen...
zie onderstaande link:

 
je kan bij de config het formaat kiezen, ik heb daar al .ts en .flv geprobeerd.
nadien een opname gepland en nadat de opname is voltooid zie ik in het opname path de file staan die dan +- 1gb groot is (hangt af van de opgenomen tijd).
nadien bij opnames in kodi vind ik die opname maar kan het niet openen.
ook via vlc op de pc krijg ik het niet open...
 
je kan bij de config het formaat kiezen, ik heb daar al .ts en .flv geprobeerd.
nadien een opname gepland en nadat de opname is voltooid zie ik in het opname path de file staan die dan +- 1gb groot is (hangt af van de opgenomen tijd).
nadien bij opnames in kodi vind ik die opname maar kan het niet openen.
ook via vlc op de pc krijg ik het niet open...
Dan verwacht ik dat de plugin niet in een juiste codec opneemt/bestand opslaat. Waardoor het dus geen correct video bestand wordt.
Ik zie dat de plugin sinds janauri niet ge-update is, kans is dus groot dat het een en ander niet goed werkt.
 
Ik dacht al zoiets...
Ik zoek een oplossing om IPTV van de US en UK op te nemen.
Ik heb ook al testen gedaan op mij vu+duo2 (enigma), daar kan je opnemen maar soms zonder rede stopt de opname...
de opname is bijna nooit volledig....
 
Ik dacht al zoiets...
Ik zoek een oplossing om IPTV van de US en UK op te nemen.
Ik heb ook al testen gedaan op mij vu+duo2 (enigma), daar kan je opnemen maar soms zonder rede stopt de opname...
de opname is bijna nooit volledig....

Voor zover ik weet is de enige goede manier om op te nemen, via een "server" programma. Zoals in de beginpost van dit topic omschreven wordt. DVBLink en TVHeadend zijn de bekendste stukken software. Er zijn nog wel meer alternatieven. Maar ik ken er geen die alleen client side opnemen (zoals jij hier probeert).