Live TV Opnemen

Ah, gaaf! Die site van je ben ik volgens mij ook wel eens geweest. Ik ben ook wel benieuwd naar welke provider je overstapt. Mijn broer heeft sinds kort Plinq op glasvezel en naar wat ik begrijp krijgt hij achter de decoder ongecodeerd DVB-C signaal. Dat schept wel wat mogelijkheden!
En wat voor opties geeft DVB-C je die IPTV je niet geeft? Heb je dan nu IPTV op TV Mosaic aangesloten? En welke dan? En hoe werkt dat? (Ik stel meer vragen dan dat ik antwoorden geef :) )

Ik ga (terug) naar Caiway. IPTV bij Trined is volledig afgeschermd en loopt dus niet via TV Mosaic. Alleen via de kastjes van Trined zelf. Dat betekent dat ik het met max 100 uur opslag moet doen. En daar is de familie hier veel te verwend voor :) In REKAM/Caiway gebied is alles ongecodeerd dat in het standaardpakket zit. Ik heb de kaartjes alleen nodig voor de extra zenders.

Inderdaad, op DVBLink forum was ik ook te vinden :)

Volgens mij hebben we samen de druk opgevoerd om x264 hardwarematig te laten versnellen :)

Naar welke DVB-C provider ga je per 1-12, want Ziggo activeert geen oude smartcards meer.

Caiway dus.

OScam vergt net zoals NewCS en DVBJCam weer wat leesvoer voor de 1e setup (welke ik persoonlijk niet ingewikkelder vond dan met NewCS), maar het principe blijft hetzelfde voor de opzet samen met DVBLink/TVMosaic. En weet je je weg te vinden in wat hier niet besproken mag worden, dan zijn die zaken met OSCam zo toe te voegen als Reader, naast de Reader van je Smartcard. Maar goed, dat was met NewCS ook geen probleem.
Ik heb nog tijd. Ga me lekker inlezen. Ondertussen de handleiding van Plantje ontvangen. Ziet er lekker helder uit!
 
  • Like
Reacties: Montoya en Plantje
Nou daar ben ik weer. Ik heb heel lang moeten wachten op mijn cardreader van ebay :)
Heb dus een nieuwe PC in elkaar gezet. Ryzen3 1200 met 8 gb ram en gt710 videokaart, ssdschijf erin, HD homerun expand...de hele shabang.

Vandaag de handleiding van Plantje gevolgd en tv-mosaic, newcs, etc etc allemaal geinstalleerd een geconfigureerd. Alles werkt an sich wel, maar ik heb echt gigantische problemen in tv-mosaic al met blokkerig beeld (artifacts). Het hapert heel vaak op de HD (encrypted) zenders. Geluid loopt soms niet synchroon etc.Heb al met de instellingen in tv-mosaic zitten rommelen omtrent transcoding, maar t zet geen zoden aan de dijk.

Heeft aan van jullie dit probleem ook gehad? En zo ja hoe heb je het opgelost? De pc lijkt me modern en snel genoeg, dus dat kan het niet zijn...wat is het dan wel?

Verder geprobeerd om dan nextpvr maar te gebruiken als backend, maar die kan maar 3 kanalen vinden bij een scan. Bij de hdhomerun software zelf kom ik op 130 uit. Heel raar, want TV-mosaic vind wel alles.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

P.s. de handleiding was goed te volgen plantje, alleen tv-mosaic installeren aan het begin en aan het eind was wat verwarrend. En als je newcs aan de dvbjam config toevoegt moet dit zonder [ ].
:)
 
Heeft aan van jullie dit probleem ook gehad? En zo ja hoe heb je het opgelost? De pc lijkt me modern en snel genoeg, dus dat kan het niet zijn...wat is het dan wel?

Zit inderdaad niet in de PC, maar denk ik in de coax kabel die je gebruikt. Of de splitter. Wat is de signaalsterkte van de lijn in TV Mosaic?

Als je in settings kiest voor channels, dan is rechtsboven een knop monitoring. Selecteer die. Een browserscherm opent. Ga vervolgens naar de gids terug en start een kanaal. Dan weer maar de browser en vouw de tuner uit waar een 1 bij staat. (als er geen 1 bij staat, refresh dan even de pagina)
 
Laatst bewerkt:
De installatie van TV Mosaic aan het begin en het einde is bewust. De één is voor de server, de ander is voor wanneer je het op een andere machine installeert.

Die rechte haken (dat had ik er wel even bij kunnen vertellen en is nu wellicht handig voor Hans) doe ik ook bewust. In mijn handleidingen probeer ik zoveel mogelijk dingen die je letterlijk tegenkomt tussen dubbele quotes te zetten. Dingen die je zelf moet invullen zet ik tussen die rechte haken. Daardoor krijg je bijvoorbeeld:
Ga vervolgens weer terug naar de “Setup” en de “Settings” en stel daar bij “Recorder” het “Recording path” in op [D:/DVB Link/]

Ik zie dat ik dat helaas in deze handleiding niet 100% consequent heb gedaan.

Met betrekking tot de problemen die je ondervindt ben ik het met muppets4 eens: dat ligt waarschijnlijk aan het signaal. Wat gebeurt er met die zenders in de HD Homerun viewer? Of rechtstreeks in TV Mosaic? En wat zie je voor die zenders wanneer je de monitoring van TV Mosaic bekijkt? (monitoring zit in de "Setup" --> "Channels" --> "Monitoring")
Edit: zie dat muppets4 al uitgelegd heeft waar je dit kunt vinden.
 
Zit inderdaad niet in de PC, maar denk ik in de coax kabel die je gebruikt. Of de splitter. Wat is de signaalsterkte van de lijn in TV Mosaic?

Als je in settings kiest voor channels, dan is rechtsboven een knop monitoring. Selecteer die. Een browserscherm opent. Ga vervolgens naar de gids terug en start een kanaal. Dan weer maar de browser en vouw de tuner uit waar een 1 bij staat. (als er geen 1 bij staat, refresh dan even de pagina)

Hey, deze geeft 74% aan...met de oude anysee had ik dit probleem niet
Post automatically merged:

Hey, deze geeft 74% aan...met de oude anysee had ik dit probleem niet
Hmmm t beeld is nu beter nadat ik de hdhomerun van de Wi-Fi router afgehaald heb ?

Maar nog niet optimaal. Geeft op Veronica hd 95% aan en soms heb ik de artefact en dan doet het geluid even raar?
Post automatically merged:

Hey, deze geeft 74% aan...met de oude anysee had ik dit probleem niet
Post automatically merged:


Hmmm t beeld is nu beter nadat ik de hdhomerun van de Wi-Fi router afgehaald heb ?

Maar nog niet optimaal. Geeft op Veronica hd 95% aan en soms heb ik de artefact en dan doet het geluid even raar?

Een hele hoop discontinue en als het hapert, zakt de quality
Post automatically merged:

Ok. Ik heb de kabel met even vervangen door de hirschman ik ik had liggen en de hdhomerun nog verder gezet. Het lijk nu praktisch opgelost ??
Post automatically merged:

NewCS samen met DVBJCam loopt vast, bij gelijktijdig kijken en/of opnemen van meerdere kanalen die via dezelfde transponder lopen bij gebruik van ÉÉN DVB-C tuner.

OSCam heeft daar geen last van. De maker van DVBJCam heeft mij lang geleden al aangegeven dat er een wijziging in DVBJCam moet komen om dit te fixen, maar door andere prioriteiten gaat deze er voorlopig niet komen.

Is je setup nu zo dat je GEEN gebruik maakt van de mogelijkheid dat je meerdere geëncrypte kanalen tegelijkertijd kan kijken/opnemen via ÉÉN DVB-C tuner, doordat je bv een quad DVB-C tuner gebruikt, dan kun je probleemloos NewCS gebruiken.

Met OSCam kun je probleemloos meerdere kanalen tegelijkertijd kijken/opnemen samen met DVBJCam, dan het aantal DVB-C tuners dat je bezit:
Hieronder een oud voorbeeldje met DVBLink, van kanalen die transponders delen (wat dus ook mogelijk is met TVMosaic):

You must be registered for see images attach
De grote vraag is. Hoe kom ik aan een goede builtd voor Windows als ik oscam zou willen? Heb nog steeds mijn oude htpc met 2x anysee. Zou mooi zijn als ik die een tweede leven kan geven!
Post automatically merged:

De installatie van TV Mosaic aan het begin en het einde is bewust. De één is voor de server, de ander is voor wanneer je het op een andere machine installeert.

Die rechte haken (dat had ik er wel even bij kunnen vertellen en is nu wellicht handig voor Hans) doe ik ook bewust. In mijn handleidingen probeer ik zoveel mogelijk dingen die je letterlijk tegenkomt tussen dubbele quotes te zetten. Dingen die je zelf moet invullen zet ik tussen die rechte haken. Daardoor krijg je bijvoorbeeld:


Ik zie dat ik dat helaas in deze handleiding niet 100% consequent heb gedaan.

maakt helemaal niet uit, het is immers goed gelukt nu en dat was een stuk lastiger geweest zonder je handleiding. Mijn dank daarvoor!
 

Bijlagen

  • 20181026_183122.jpg
    20181026_183122.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 18
  • 20181026_183212.jpg
    20181026_183212.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Hoi, Ik heb toch nog een vraagje over tv-mosaic.

Afgelopen week heb ik 2 oude anysee e30tc tuners aan mijn htpc gekoppeld samen met de HD homerun extend. In totaal dus 6 tuners.
Ik wilde testen of tv mosaic daar goed mee overweg kan, dus 5 channels recorden en vervolgens 1 kijken. Na +/- een halve minuut crashed tv-mosaic met een general error.
Uiteindelijk heb ik de 2 anysees afgekoppeld heb heb ik dezelfde test met enkel de hdhomerun uitgevoerd. 3 kanalen recorden en dan 1 kanaal kijken. Ik kreeg exact dezelfde general error en tv mosaic crasht dan.
Hebben jullie dit ook (gehad) en zo ja. Hoe kan je dat fixen?
 
Hoi, Ik heb toch nog een vraagje over tv-mosaic.

Afgelopen week heb ik 2 oude anysee e30tc tuners aan mijn htpc gekoppeld samen met de HD homerun extend. In totaal dus 6 tuners.
Ik wilde testen of tv mosaic daar goed mee overweg kan, dus 5 channels recorden en vervolgens 1 kijken. Na +/- een halve minuut crashed tv-mosaic met een general error.
Uiteindelijk heb ik de 2 anysees afgekoppeld heb heb ik dezelfde test met enkel de hdhomerun uitgevoerd. 3 kanalen recorden en dan 1 kanaal kijken. Ik kreeg exact dezelfde general error en tv mosaic crasht dan.
Hebben jullie dit ook (gehad) en zo ja. Hoe kan je dat fixen?

Ik heb dit niet. Ik heb twee HD Homerun quad tuners. Als ik 8 kanalen tegelijk gebruik werkt het prima. Rechtstreeks in TV Mosaic en in Emby (ik gebruik Kodi niet op het moment). Waarop draai je TV Mosaic?
 
Ik heb dit niet. Ik heb twee HD Homerun quad tuners. Als ik 8 kanalen tegelijk gebruik werkt het prima. Rechtstreeks in TV Mosaic en in Emby (ik gebruik Kodi niet op het moment). Waarop draai je TV Mosaic?

Wat raar zeg. Wat me opvalt als ik 3 kanalen record en 1 afspeel is dat er discontinued messages komen in de monitoring van tvmosaic alvorens hij crasht. Dit dus geconstateerd in tv-mosaic direct (zonder kodi).

Ik draai tv-mosaic op een ryzen 3 1200, 8 gb geheugen, gt710 videokaart en 256gb ssd (+ terabyte hard disk waar ook de recordings op gaan)...en windows 10
 
Ik draai tv-mosaic op een ryzen 3 1200, 8 gb geheugen, gt710 videokaart en 256gb ssd (+ terabyte hard disk waar ook de recordings op gaan)...en windows 10

Je hardware zou het prima moeten kunnen. Die GT710 is denk ik het zwakste punt. Heb je nog een oude versie van TV Mosaic ergens? Om mee te testen? Sinds de laatste versies wordt hardwarematige x264 versnelling geboden. Misschien is dat de reden?
 
Je hardware zou het prima moeten kunnen. Die GT710 is denk ik het zwakste punt. Heb je nog een oude versie van TV Mosaic ergens? Om mee te testen? Sinds de laatste versies wordt hardwarematige x264 versnelling geboden. Misschien is dat de reden?

Ik heb geen oude versie van TV-Mosaic liggen, maar wellicht kan ik die even zoeken. Wie weet levert het iets op.
Als ik een andere kaart voor de HTPC zou halen, welke zou je dan aanbevelen? Liefst niet te duur natuurlijk!
 
Hoi, Ik heb toch nog een vraagje over tv-mosaic.
Uiteindelijk heb ik de 2 anysees afgekoppeld heb heb ik dezelfde test met enkel de hdhomerun uitgevoerd. 3 kanalen recorden en dan 1 kanaal kijken. Ik kreeg exact dezelfde general error en tv mosaic crasht dan.
Wat is je firmware versie op je HDHomeRun, want voor de HDHR3-4DC, is versie 20180817 al een tijdje uit.
Heb je de log optie in DVBJcam al aangezet en bekeken ? En wat kan je terug vinden in de logs van TVMosaic ?

Terugkomende op je signaal, wat zijn de waarden in je Monitoring page, van je Signal Strength en Quality nu, gezien je daar eerder een probleem mee had ?
 
Wat is je firmware versie op je HDHomeRun, want voor de HDHR3-4DC, is versie 20180817 al een tijdje uit.
Heb je de log optie in DVBJcam al aangezet en bekeken ? En wat kan je terug vinden in de logs van TVMosaic ?

Terugkomende op je signaal, wat zijn de waarden in je Monitoring page, van je Signal Strength en Quality nu, gezien je daar eerder een probleem mee had ?


1) Signaal is goed. Bij normaal kijken heb ik dus geen discontinued packages en geen artifacts. Strength is tussen 90 en 100 en quality gaat tussen de 80 en 100. Lijkt me prima dus.
2) DVBJCam logging staat uit op dit moment.
3) Logs tvmosaic geeft aan dat op het moment dat dit gebeurt er een http write error optreedt en de httpclient geremoved wordt. Op dat moment krijg ik de general error (1000)
2018-Nov-03 17:34:17: device_manager_t::remove_streamer. Streamer 4aea75bf-19d1-4a3d-aa8d-06d598ac0fc3
2018-Nov-03 17:34:17: http_streamer_t::handle_write. http write error
2018-Nov-03 17:34:17: http_streamer_t::send_thread_func: removing http client
2018-Nov-03 17:34:17: http_streamer_t::send_thread_func: all clients are deleted. Setting exit flag
2018-Nov-03 17:34:17: streamer_container_t::control_thread. Removed streamer 4aea75bf-19d1-4a3d-aa8d-06d598ac0fc3
4) Hd homerun firmware: 20180817


Op het Tvmosaic forum vertelde iemand dat dit wellicht kan liggen aan de congestion op het netwerk met 6 streams. Dus te veel bandbreedte met het opnemen van de streams waardoor er pakketjes verloren gaan en vervolgens de hele boel door zijn hoeven zakt.
Andere optie zou kunnen zijn dat 6 streams te zwaar is voor dvbjcam. Maar dat lijkt me dus sterk omdat ik best een ok htpc'tje heb :)
 
Laatst bewerkt:
6 HD streams nemen ongeveer 80-90Mbps in beslag op je thuisnetwerk, dus een gigabit router/switch zou dat aan moeten kunnen.
Hoe is je netwerk setup ? Zitten je HDHomeRun en je HTPC wel aangesloten op dezelfde gigabit switch/router ?

Wat gebeurt er als je je recordings folder op je SSD zet, nog steeds dezelfde problemen ?
Kijk terwijl je aan het testen bent ook even tegelijkertijd naar je netwerk/CPU/SSD (of HDD) belasting in task manager.

Nog steeds problemen, dan vermoed ik een probleem in je setup met NewCS en DVBJCam, omdat je signaal verder goed is.
Met 1 Quad tuner HDHomeRun zou je probleemloos 8 geëncrypte kanalen met DVBJCam moeten kunnen streamen, mits je hardware en netwerk (100-110Mbps voor 8 HD streams) dat aan kan en je NewCS/DVBJCam setup in orde is.
 
6 HD streams nemen ongeveer 80-90Mbps in beslag op je thuisnetwerk, dus een gigabit router/switch zou dat aan moeten kunnen.
Hoe is je netwerk setup ? Zitten je HDHomeRun en je HTPC wel aangesloten op dezelfde gigabit switch/router ?

Wat gebeurt er als je je recordings folder op je SSD zet, nog steeds dezelfde problemen ?
Kijk terwijl je aan het testen bent ook even tegelijkertijd naar je netwerk/CPU/SSD (of HDD) belasting in task manager.

Nog steeds problemen, dan vermoed ik een probleem in je setup met NewCS en DVBJCam, omdat je signaal verder goed is.
Met 1 Quad tuner HDHomeRun zou je probleemloos 8 geëncrypte kanalen met DVBJCam moeten kunnen streamen, mits je hardware en netwerk (100-110Mbps voor 8 HD streams) dat aan kan en je NewCS/DVBJCam setup in orde is.

Hey montoya,

Ik had eerder vandaag al wat testjes zitten uitvoeren.
Als ik 4 streams met alleen de hdhomerun opneem kom ik op 50-60mbps uit. Ik heb inderdaad een gigabit router.
De htpc en de hdhomerun zitten in dezelfde router geplugd .

Ik ga straks even proberen of ik de recordings op de SSD kan doen om uit te sluiten dat het aan de 1tb harde schijf ligt.
CPU belasting was 5-10% toen ik aan het opnemen was (3 kanalen en 1 kijken), geheugen gebruik niet heel raar en de hd belasting was ook normaal. Enfin, ik gooi hem zo even op de SSD om te kijken wat dat doet.

Mijn setup met newcs en dvbjcam is zoals de handleiding van plantje het voorschrijft. Ik heb de logging van dvbjcam ook aangezet en zag dat er wat streams werden afgesloten. Waarom weet ik niet zeker. kan zijn doordat tvmosaic met general errors ging gooien.

Hoe zijn bij jou de instellingen van elke hdhomerun tuner in tvmosaic..wellicht dat daar ook nog iets in gedaan moet worden
 
Mooi dat je even met je SSD gaat testen , zijn we al aardig op weg om een aantal storings factoren weg te strepen.

Mijn setup voor de HDHomeRun in TVMosaic is standaard.

No limits op FTA kanalen en het max. aantal gelijktijdig geëncrypte kanalen staat hier op 4 en komt bij mij overeen met het aantal plugin folders per tuner. Meer is voor mij niet nodig, omdat niet veel prime time HD zenders 1 transponder delen. Voor jou zou deze dus op 1 moeten staan, gezien je NewCS gebruikt.

De handleiding van Plantje ken ik niet, dus als je deze letterlijk gevolgd hebt, zou dit moeten werken, omdat het bij Plantje ook werkt.

Wat gebeurt er verder in de console window van NewCS ?
Loopt daar alles door zoals het hoort of loopt de boel daarin ook vast ?
 
Mooi dat je even met je SSD gaat testen , zijn we al aardig op weg om een aantal storings factoren weg te strepen.

Mijn setup voor de HDHomeRun in TVMosaic is standaard.

No limits op FTA kanalen en het max. aantal gelijktijdig geëncrypte kanalen staat hier op 4 en komt bij mij overeen met het aantal plugin folders per tuner. Meer is voor mij niet nodig, omdat niet veel prime time HD zenders 1 transponder delen. Voor jou zou deze dus op 1 moeten staan, gezien je NewCS gebruikt.

De handleiding van Plantje ken ik niet, dus als je deze letterlijk gevolgd hebt, zou dit moeten werken, omdat het bij Plantje ook werkt.

Wat gebeurt er verder in de console window van NewCS ?
Loopt daar alles door zoals het hoort of loopt de boel daarin ook vast ?

Ik heb inderdaad ook no limit op de fta's en de gencrypte kanalen staat bij mij per tuner op 2 stond eerst op 1.
Ok ik heb weer wat testjes gedaan.
1) Als ik de recordings naar de SSD zette, maakte dit weinig verschil. TVMosaic stopte met spelen van het actieve kanaal na een halve minuut ong en daarna weer de general error als ik op play drukte. Dus dat is het niet.

2) Ik heb vervolgens even de instellingen van newcs nagelopen en die kloppen, anders zouden mijn kanalen niet decrypten. Daarna dvbjcam nagelopen en daar zag ik wel iets interessants. Ik koppelde newcs namelijk met de dvbjcam.readers dmv newcamd:127.0.0.1:blabla:1/060x/etc
Terwijl op de site van tvmosaic deze opmaak wordt gebruikt:
[reader]
label = newcamd
protocol = newcamd
key = 11223344556677889900AABBCCDD
device = 192.xxx.xxx.xxx, 9001
user = user1
password = user1
blockemm-g = 1
audisabled = 1
enable = 1


dus ik heb dat net ook gedaan en tijdens de recording test is het nog niet gecrasht.
Kan dit er iets mee te maken hebben of is het puur toeval? :)

p.s. bijgesloten nog wat screens van logging, wellicht helpt het
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    373,5 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Wat ik dus al dacht, je DVBJCam/NewCS config zorgde voor problemen.

DVBJCam kan met beide notaties overweg, dus die single line die je eerst had in je DVBJCam.readers file, doet hetzelfde als je multi line notatie.

Wat je waarschijnlijk niet door had met je oude configuratie is, dat je voor DVBJCam waarschijnlijk voor elke tuner AU aan had staan, terwijl ik al eerder vermeldt had, dat dit helemaal niet nodig is en voor problemen kan zorgen met de lees en schrijf acties naar je smartcard. Met je multi line notatie nu, wordt je kaart niet geupdate (lees=er worden geen EMM's weggeschreven), dus vandaar dat de boel niet vastloopt.

Voor je config is het alleen noodzakelijk om op 1 reader/gebruiker AU te hebben, anders krijg je dat er onnodig EMM's geschreven worden naar je smartcard, waardoor je dus tegen de door jou vermelde beperking oploopt. Tis dus compleet nutteloos om voor al je readers/gebruikers AU aan te hebben staan voor je Ziggo smartcard, gezien de entitlements voor diverse CHID's elke keer voor minstens een week of maanden langer verlengd worden.

Dus wat je nu hebt in single line notatie:
newcamd:127.0.0.1:blabla:1/060x/etc
Verander dat eens voor tuner 2,3,4 naar
newcamd:127.0.0.1:blabla:0/060x/etc
En voeg onder deze regel aan elke readers bestand toe:
blockemm-g = 1

Draai daarna eens een test door eerst zenders van verschillende transponders gelijktijdig te laten draaien:
- RTL 4 HD, RTL 8 HD, SBS9 HD, RTL Z HD.

En daarna zenders afkomstig van gedeelde transponders:
- RTL 4 HD + RTL 5 HD
- Discovery Channel HD + National Geographic HD

Zodat we gelijk kunnen checken of je config werkt en overweg kan met gelijktijdig decrypten van zenders van dezelfde transponders (gezien je je TVMosaic config nu op 2 gelijktijdige geëncrypte kanalen hebt staan).
Post automatically merged:

En oh ja, bij het testen NPO 1 t/m 3 HD links laten liggen, omdat dat FTA kanalen zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik dus al dacht, je DVBJCam/NewCS config zorgde voor problemen.

DVBJCam kan met beide notaties overweg, dus die single line die je eerst had in je DVBJCam.readers file, doet hetzelfde als je multi line notatie.

Wat je waarschijnlijk niet door had met je oude configuratie is, dat je voor DVBJCam waarschijnlijk voor elke tuner AU aan had staan, terwijl ik al eerder vermeldt had, dat dit helemaal niet nodig is en voor problemen kan zorgen met de lees en schrijf acties naar je smartcard. Met je multi line notatie nu, wordt je kaart niet geupdate (lees=er worden geen EMM's weggeschreven), dus vandaar dat de boel niet vastloopt.



Dus wat je nu hebt in single line notatie:

Verander dat eens voor tuner 2,3,4 naar

En voeg onder deze regel aan elke readers bestand toe:


Draai daarna eens een test door eerst zenders van verschillende transponders gelijktijdig te laten draaien:
- RTL 4 HD, RTL 8 HD, SBS9 HD, RTL Z HD.

En daarna zenders afkomstig van gedeelde transponders:
- RTL 4 HD + RTL 5 HD
- Discovery Channel HD + National Geographic HD

Zodat we gelijk kunnen checken of je config werkt en overweg kan met gelijktijdig decrypten van zenders van dezelfde transponders (gezien je je TVMosaic config nu op 2 gelijktijdige geëncrypte kanalen hebt staan).

Ik hou hem nu bij de multi line notatie. Maar ik was me helemaal niet bewust dat die 1 staat voor AU. De online handleidingen zeggen daar eigenlijk ook niets over, vandaar dat ik hem overal op 1 had laten staan. Als ik bij 1 tuner AUDisabled op 0 zet, is dat dan hetzelfde en ook acceptabel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de tests uitgevoerd met de hdhomerun en dan ook nog de anysee tuners erbij. Recorden gaat nu prima met 1 stream aan.
Als ik daarna 2 encrypted kanalen per kaart instel, dan lijkt dat nog niet helemaal te werken als ik op 1 tuner 2 streams op dezelfde transponder heb.
Ik zie geen rare dingen in newcs

Maar met de huidige oplossing ben ik al ontzettend blij!